Séria Gothic sa stal legendou žánru RPG. Začiatkom roku 2006 vychádza už v poradí tretí titul, ktorý má nemalé ambície stať sa najkomplexnejším RPG, mnohými prezývané ako offline MMORPG. Prečítajte si interview od HRY.SME.sk!
Práce na Gothicu 3 napredujú a neurčený dátum vydania sa pomaličky blíži, ale napriek tomu je trojka stále zahalená rúškom tajomstva a mnohé fakty sú dodnes celkom neznáme. Preto sme sa rozhodli vyspovedať tvorcov série z Piranha Bytes (PB) a vniesť nové svetlo na pripravovaný diel. Neustále však vládne silné informačné embargo a vývojári so zaviazanými rukami nemohli odpovedať na chúlostivejšie otázky. Čo si mohli dovoliť zodpovedať, si prečítate v nasledujúcich riadkoch.
HRY.SME.sk: Často sa vedú spory o detailnosti a rozsiahlosti herného sveta v G3. Mohli by ste ho prirovnať k jeho predchodcom?
PIRANHA BYTES (PB): Ako najlepšie prirovnanie si predstavte: „veľký - väčší - Gothic 3“. Herný svet tretieho dielu bude minimálne 3x rozsiahlejší ako ostrov Khorinis v dvojke.
HRY.SME.sk: Mnohokrát sa spomínalo, že hráč začne v treťom diele úplne od začiatku, že stratí všetky skúsenosti z dvojky. Iné zdroje tvrdia, že hneď na začiatku bude možné skoliť statného orka. To sú dve protikladné informácie a zrejme ani nie z oficiálnych zdrojov. Ako je to teda naozaj?
PB: V tomto prípade sme sa vydali zlatou strednou cestou. Potom ako hrdina úspešne splnil svoje poslanie na ostrove Khorinis a jediným jeho cieľom je v tejto chvíli ucítiť pevnú zem kontinentu pod nohami, bolo by isto nelogické, nechať ho z ničoho nič úplne bez skúseností. Napriek tomu sa nevráti v plnej sile, jeho schopnosti počas plavby postupne upadajú. Zo začiatku bude stačiť na tých slabších protivníkov a časom bude tak či tak zbierať skúsenosti nové a zlepšovať sa v sile a mágii.
HRY.SME.sk: Každý, kto hral oba predchádzajúce diely, určite pozná ten pocit, keď stretne starú známu tvár. Budeme sa môcť tešiť z tohto pocitu aj v trojke?
PB: Samozrejme, v Gothicu 3 bude vystupovať viacero postáv z predchádzajúcich dielov. Objaví sa napríklad starý dobrý Diego a tentokrát naviac so svojím vlastným príbehovým pozadím a minulosťou.
HRY.SME.sk: Elementárnym prvkom pre úspešné prežitie vo svete Gothicu je pridať sa k určitému cechu (mágovia, paladinovia, žoldnieri...) a nájsť si povolanie. Bude sa podľa tejto voľby vetviť dejová línia? Aké skupiny budú k dispozícií?
PB: V Gothicu 3 bude možné vstúpiť do jednej zo šiestich zväzových skupín. Patria sem: (nasledovalo vymenovanie rás v nemčine, takže ponechávame ich názvy v pôvodnom znení - pozn. red.) die Meuchelmörder der Sklavenjäger, Monaden, ein Waldvolk, die königstreuen Rebellen a samozrejme orkovia. Podľa výberu skupiny sa odvíja rozdielny strom questov, pričom vaše hrdinské činy pre jednu frakciu nemusia vyhovovať ostatným skupinám.
HRY.SME.sk: V obrovskom svete, ktorý G3 poskytne, sa môže stať pohyb po vlastných zdĺhavou a otravnou záležitosťou. Ako to budete riešiť? Veľa hráčov má napríklad túžbu skrotiť nejaké zvery, ktoré by bolo možné využiť v doprave, prípadne v boji?
PB: Napriek absolútnej hernej voľnosti, bude hráč počas svojich úloh zakaždým vedený na tú správnu cestu - orientovať sa v tomto prípade nebude robiť žiadne problémy. Bohužiaľ, zvieratá v boji či v doprave využiteľné nebudú.
HRY.SME.sk: Ktorú skupinu chcete svojím titulom osloviť? Hard-core alebo príležitostných hráčov?
PB: Séria Gothic je určená skôr pre zarytých hráčov RPG žánru, ktorí si radi podrobne rozoberú všetky pripravené úlohy a zastavia sa nad každým problémom. Na svoje si však prídu aj hard-core hráči, zjednodušené ovládanie a prehľadný vstup do hry sa zase výborne hodí príležitostným hráčom.
HRY.SME.sk: V dnešnej dobe tvoria fanúšikovia základ úspechu. Najdôležitejšie je, aby hra žila ešte dlho po vydaní, o čo sa starajú amatérske pluginy a mody. Práve ostatné dva diely Gothicu neboli tejto ceste moc neklonené, respektíve neposkytovali nejaký komplexnejší Development Kit. Otázka teda znie: Bude G3 obsahovať nejaké nástroje uľahčujúce modifikáciu?
PB: Fanúšikovská základňa je našťastie veľmi veľká a vďačná za všetko, čo pre nich pripravíme. V takom duchu chceme aj pokračovať. Priložené nástroje neboli veľmi obsiahle, ale napriek tomu boli všetky mody veľmi dobré. Nástroje ako editor boli v prvom rade vyvinuté pre našu potrebu, ale s najväčšou pravdepodobnosťou pripravíme kreatívny nástroj aj pre úpravu a vývoj modov.
HRY.SME.sk: Občas sa na internete objavujú informácie, že aj Gothic 3 bude mať svojho nástupcu(!). Takéto správy mám zo všetkých najradšej, ale predsa len, čo na to hovoria autori?
PB: Momentálne venujeme všetko úsilie vývoju Gothicu 3. Či a kedy sa nástupca objaví, vám ešte teraz povedať neviem.
HRY.SME.sk: Vďaka za interview a prajem celému tímu mnoho ďalších úspechov do budúcna.
Otázok sme mali pripravených oveľa viac, no žiaľbohu sme sa nedočkali odpovedí. Ako už bolo v úvode spomenuté, informačné embargo na mnohé veci stále trvá a nám sa z autorov nič nepodarilo vypáčiť. Prinášame vám aspoň zopár zaujímavých otázok, ktoré zostali nezodpovedané.
--- HRY.SME.sk: Každý diel Gothicu nadväzuje na udalosti svojho predchodcu. Tak sa zdá, akoby príbeh celej trilógie vznikol súčasne. Nemali ste aspoň nahrubo premyslené pokračovania už v čase tvorby prvého dielu?
--- HRY.SME.sk: Určite pôjde o technologicky vyspelú hru, dá sa však zaradiť medzi „next-generation games“? Aké technológie budete pri vývoji používať?
--- HRY.SME.sk: Nebudeme chodiť okolo horúcej kaše, istotne vám najväčšie starosti robí konkurencia TES4: Oblivion. Skúste popísať svoje výhody a nevýhody oproti možnostiam tohto titulu. Ktoré vlastnosti Gothicu sa vám zdajú najhodnotnejšie?
--- HRY.SME.sk: Postavy by sa mali v treťom diely správať podľa určitého denného režimu a zaujíma ma, či pôjde o predscriptovaný systém alebo sa NPC sama rozhodne, čo jej v danú chvíľu vyhovuje (napríklad ako Radiant AI v TES IV)?
--- HRY.SME.sk: Môžete uviesť zopár konkrétnych príkladov zvery, ktorými bude herný svet disponovať? Budú sa líšiť inteligenciou a taktikou?
Pre nemecky hovoriacich čitateľov máme pripravené aj INTERVIEW V NEMECKOM JAZYKU, ktoré si samozrejme môžete prečítať.
Za HRY.SME.sk sa pýtal Ján Cibulka