Gothic 3 - interview s Piranha Bytes o RPG pecke

Séria Gothic sa stal legendou žánru RPG. Začiatkom roku 2006 vychádza už v poradí tretí titul, ktorý má nemalé ambície stať sa najkomplexnejším RPG, mnohými prezývané ako offline MMORPG. Prečítajte si interview od HRY.SME.sk!

Séria Gothic sa stal legendou žánru RPG. Začiatkom roku 2006 vychádza už v poradí tretí titul, ktorý má nemalé ambície stať sa najkomplexnejším RPG, mnohými prezývané ako offline MMORPG. Prečítajte si interview od HRY.SME.sk!

Práce na Gothicu 3 napredujú a neurčený dátum vydania sa pomaličky blíži, ale napriek tomu je trojka stále zahalená rúškom tajomstva a mnohé fakty sú dodnes celkom neznáme. Preto sme sa rozhodli vyspovedať tvorcov série z Piranha Bytes (PB) a vniesť nové svetlo na pripravovaný diel. Neustále však vládne silné informačné embargo a vývojári so zaviazanými rukami nemohli odpovedať na chúlostivejšie otázky. Čo si mohli dovoliť zodpovedať, si prečítate v nasledujúcich riadkoch.

HRY.SME.sk: Často sa vedú spory o detailnosti a rozsiahlosti herného sveta v G3. Mohli by ste ho prirovnať k jeho predchodcom?
PIRANHA BYTES (PB): Ako najlepšie prirovnanie si predstavte: „veľký - väčší - Gothic 3“. Herný svet tretieho dielu bude minimálne 3x rozsiahlejší ako ostrov Khorinis v dvojke.

HRY.SME.sk: Mnohokrát sa spomínalo, že hráč začne v treťom diele úplne od začiatku, že stratí všetky skúsenosti z dvojky. Iné zdroje tvrdia, že hneď na začiatku bude možné skoliť statného orka. To sú dve protikladné informácie a zrejme ani nie z oficiálnych zdrojov. Ako je to teda naozaj?
PB: V tomto prípade sme sa vydali zlatou strednou cestou. Potom ako hrdina úspešne splnil svoje poslanie na ostrove Khorinis a jediným jeho cieľom je v tejto chvíli ucítiť pevnú zem kontinentu pod nohami, bolo by isto nelogické, nechať ho z ničoho nič úplne bez skúseností. Napriek tomu sa nevráti v plnej sile, jeho schopnosti počas plavby postupne upadajú. Zo začiatku bude stačiť na tých slabších protivníkov a časom bude tak či tak zbierať skúsenosti nové a zlepšovať sa v sile a mágii.

HRY.SME.sk: Každý, kto hral oba predchádzajúce diely, určite pozná ten pocit, keď stretne starú známu tvár. Budeme sa môcť tešiť z tohto pocitu aj v trojke?
PB: Samozrejme, v Gothicu 3 bude vystupovať viacero postáv z predchádzajúcich dielov. Objaví sa napríklad starý dobrý Diego a tentokrát naviac so svojím vlastným príbehovým pozadím a minulosťou.

HRY.SME.sk: Elementárnym prvkom pre úspešné prežitie vo svete Gothicu je pridať sa k určitému cechu (mágovia, paladinovia, žoldnieri...) a nájsť si povolanie. Bude sa podľa tejto voľby vetviť dejová línia? Aké skupiny budú k dispozícií?
PB: V Gothicu 3 bude možné vstúpiť do jednej zo šiestich zväzových skupín. Patria sem: (nasledovalo vymenovanie rás v nemčine, takže ponechávame ich názvy v pôvodnom znení - pozn. red.) die Meuchelmörder der Sklavenjäger, Monaden, ein Waldvolk, die königstreuen Rebellen a samozrejme orkovia. Podľa výberu skupiny sa odvíja rozdielny strom questov, pričom vaše hrdinské činy pre jednu frakciu nemusia vyhovovať ostatným skupinám.

HRY.SME.sk: V obrovskom svete, ktorý G3 poskytne, sa môže stať pohyb po vlastných zdĺhavou a otravnou záležitosťou. Ako to budete riešiť? Veľa hráčov má napríklad túžbu skrotiť nejaké zvery, ktoré by bolo možné využiť v doprave, prípadne v boji?
PB: Napriek absolútnej hernej voľnosti, bude hráč počas svojich úloh zakaždým vedený na tú správnu cestu - orientovať sa v tomto prípade nebude robiť žiadne problémy. Bohužiaľ, zvieratá v boji či v doprave využiteľné nebudú.

HRY.SME.sk: Ktorú skupinu chcete svojím titulom osloviť? Hard-core alebo príležitostných hráčov?
PB: Séria Gothic je určená skôr pre zarytých hráčov RPG žánru, ktorí si radi podrobne rozoberú všetky pripravené úlohy a zastavia sa nad každým problémom. Na svoje si však prídu aj hard-core hráči, zjednodušené ovládanie a prehľadný vstup do hry sa zase výborne hodí príležitostným hráčom.

HRY.SME.sk: V dnešnej dobe tvoria fanúšikovia základ úspechu. Najdôležitejšie je, aby hra žila ešte dlho po vydaní, o čo sa starajú amatérske pluginy a mody. Práve ostatné dva diely Gothicu neboli tejto ceste moc neklonené, respektíve neposkytovali nejaký komplexnejší Development Kit. Otázka teda znie: Bude G3 obsahovať nejaké nástroje uľahčujúce modifikáciu?
PB: Fanúšikovská základňa je našťastie veľmi veľká a vďačná za všetko, čo pre nich pripravíme. V takom duchu chceme aj pokračovať. Priložené nástroje neboli veľmi obsiahle, ale napriek tomu boli všetky mody veľmi dobré. Nástroje ako editor boli v prvom rade vyvinuté pre našu potrebu, ale s najväčšou pravdepodobnosťou pripravíme kreatívny nástroj aj pre úpravu a vývoj modov.

HRY.SME.sk: Občas sa na internete objavujú informácie, že aj Gothic 3 bude mať svojho nástupcu(!). Takéto správy mám zo všetkých najradšej, ale predsa len, čo na to hovoria autori?
PB: Momentálne venujeme všetko úsilie vývoju Gothicu 3. Či a kedy sa nástupca objaví, vám ešte teraz povedať neviem.

HRY.SME.sk: Vďaka za interview a prajem celému tímu mnoho ďalších úspechov do budúcna.

Otázok sme mali pripravených oveľa viac, no žiaľbohu sme sa nedočkali odpovedí. Ako už bolo v úvode spomenuté, informačné embargo na mnohé veci stále trvá a nám sa z autorov nič nepodarilo vypáčiť. Prinášame vám aspoň zopár zaujímavých otázok, ktoré zostali nezodpovedané. 

--- HRY.SME.sk: Každý diel Gothicu nadväzuje na udalosti svojho predchodcu. Tak sa zdá, akoby príbeh celej trilógie vznikol súčasne. Nemali ste aspoň nahrubo premyslené pokračovania už v čase tvorby prvého dielu?

--- HRY.SME.sk: Určite pôjde o technologicky vyspelú hru, dá sa však zaradiť medzi „next-generation games“? Aké technológie budete pri vývoji používať?

--- HRY.SME.sk: Nebudeme chodiť okolo horúcej kaše, istotne vám najväčšie starosti robí konkurencia TES4: Oblivion. Skúste popísať svoje výhody a nevýhody oproti možnostiam tohto titulu. Ktoré vlastnosti Gothicu sa vám zdajú najhodnotnejšie?

--- HRY.SME.sk: Postavy by sa mali v treťom diely správať podľa určitého denného režimu a zaujíma ma, či pôjde o predscriptovaný systém alebo sa NPC sama rozhodne, čo jej v danú chvíľu vyhovuje (napríklad ako Radiant AI v TES IV)?

--- HRY.SME.sk: Môžete uviesť zopár konkrétnych príkladov zvery, ktorými bude herný svet disponovať? Budú sa líšiť inteligenciou a taktikou?

Pre nemecky hovoriacich čitateľov máme pripravené aj INTERVIEW V NEMECKOM JAZYKU, ktoré si samozrejme môžete prečítať.

Za HRY.SME.sk sa pýtal Ján Cibulka

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Ukrajina konečne priznala vojnu s Ruskom. Slova vojna sa však bojí

Na východe Ukrajiny už aj formálne neprebieha protiteroristická operácia, ale otvorený konflikt.

SVET

Opäť si zavaril. Trump nevie skrývať, že je rasista

Trumpovi neveria, že nie je rasista.

Neprehliadnite tiež

Prečo hrá mozog džezového a klasického pianistu rovnakú skladbu inak

Mozgy džezových a klasických pianistov fungujú rozdielne. Dokonca aj vtedy, keď hrajú tú istú skladbu.

Spravili krok k včasnému odhaleniu rakoviny, krvný test má veľkú úspešnosť

Test dokázal určiť aj päť typov rakoviny, na ktoré doteraz neexistuje skríning.

TECH_FM

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

NASA testuje jadrový reaktor pre astronautov na Marse

Prvotné testy kompaktného reaktora v americkej Nevade boli úspešné.

Legendárna hra Age of Empires sa vráti v modernom prevedení vo februári

Hru museli v mnohých smeroch prepracovať, aby fungovala na moderných počítačoch.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 15 923
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 9 259
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 822
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 2 895
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 450
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 2 273
  7. Kam do tepla v januári? 1 942
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 746
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 545
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 920