UPC Slovensko má novú materskú firmu Liberty Global

Novou materskou spoločnosťou firmy UPC Slovensko sa stala americká spoločnosť Liberty Global. Spoločnosť Liberty Global vznikla v júni fúziou spoločností Liberty Media International a UnitedGlobalCom (UGC), ktorá je stopercentným vlastníkom UPC Slovensko.

Liberty Global sa tak stala 100-percentnou matkou oboch firiem a zároveň jedným z najväčších vlastníkov a operátorov širokopásmových komunikačných systémov mimo územia USA.

Liberty Global vlastní obchodné podiely v spoločnostiach poskytujúcich obsah a širokopásmové služby mimo územia USA, pričom najviac sa zameriava na trhy Európy, Ázie a Latinskej Ameriky. Podľa konsolidovaných prevádzkových výsledkov evidovala firma k 31. marcu tohto roka zhruba 10,4 mil. používateľov služieb káblovej a satelitnej televízie, 2,3 mil. predplatiteľov širokopásmových služieb a 1,6 mil. zákazníkov hlasových služieb.

Spoločnosť UnitedGlobalCom je medzinárodný poskytovateľ hlasových služieb, služieb káblovej a satelitnej televízie a služieb širokopásmového internetu v 15 krajinách. Celosvetovo mala ku koncu marca takmer 11,2 milióna zákazníkov, pričom počet zákazníkov celosvetovo v prvom kvartáli vzrástol o 140,1 tisíc. Spoločnosť UGC zmenila v prvom kvartáli metodiku vykazovania celkového počtu zákazníkov. Podľa starej metodiky dosiahol počet zákazníkov k 31. marcu 11,877 milióna. Priemerný výnos na zákazníka (ARPU) v sledovanom období dosiahol 21,22 USD, čo predstavuje medziročný rast o 13 %. V celosvetovom meradle koncern UGC vykázal v prvom štvrťroku nárast tržieb o 46 % na 798 mil. USD, prevádzkového zisku o 37 % na 279 mil. USD a kapitálové výdavky za kvartál dosiahli 167 mil. USD, čo predstavuje 21 % z tržieb.

Tržby spoločnosti UPC Slovensko za prvý kvartál tohto roku dosiahli 10,008 mil. USD, čo je približne 309,5 mil. Sk. V porovnaní s prvým štvrťrokom minulého roku tržby vzrástli o 12,7 %. Prevádzkový zisk za sledované obdobie dosiahol 5,313 mil. USD, resp. 164,3 mil. Sk, čo predstavuje medziročný rast o 22,9 %. Káblová či satelitná televízia spoločnosti UPC bola k 31. marcu 2005 dostupná pre takmer 421 tisíc slovenských domácností. Počet platiacich zákazníkov káblovej, resp. satelitnej televízie presiahol 307 tisíc. Rýchly internet Chello bol dostupný pre 182 tis. domácností v SR, z toho platiacich zákazníkov bolo 12 000.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Film roka vyhlásili dvakrát, Oscara má Moonlight (minúta po minúte)

Muzikál La La Land vyhral šesť cien, ale na konci večera sa udial veľký trapas.

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. S tvrdou silou nemáme šancu.

KULTÚRA

Oscar nemá logiku. 5 dôvodov, prečo vyhral Moonlight

Mal šťastie, že nie je sci-fi.

TECH

Nokii sa podarilo vstať z mŕtvych. Ukázali Nokiu 3310

Majú Android, nízku cenu a dobrý hardvér.

Neprehliadnite tiež

Nokii sa podarilo vstať z mŕtvych. Ukázali novú Nokiu 3310

Nové smartfóny Nokie majú čistý Android, nízku cenu a dobrý hardvér.

Sniper Elite 4 nie je len o krvavom zabíjaní (recenzia)

Jedna z najlepších taktických akcií tohto roka je viac, než len krvavou školou anatómie človeka.

Za farebné videnie vďačíme predkom, ktorí jedli ovocie

Len ľudia a niektoré druhy primátov majú v oku tri druhy zmyslových buniek.

Je drahý a chce byť najlepším smartfónom. Podarilo sa? (test)

Má obrovský displej a aj napriek nemu sa používa pohodlne. Huawei Mate 9.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 058
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 274
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 558
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 884
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 741
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 217
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 478
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 041
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 175
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 168

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop