Juiced - vytunená embéčka

Dlhé, predlhé bolo čakanie na závody upravených automobilov Juiced. Budú splnené naše očakávania a stanú sa noví štvorkolesoví miláčikovia našou ďalšou drogou, pri ktorej zažijeme nejeden vzrušujúci moment z adrenalínového pretekania? Odpoveď je jednoduch

Dlhé, predlhé bolo čakanie na závody upravených automobilov Juiced. Budú splnené naše očakávania a stanú sa noví štvorkolesoví miláčikovia našou ďalšou drogou, pri ktorej zažijeme nejeden vzrušujúci moment z adrenalínového pretekania? Odpoveď je jednoduchá.

Asi nie. Tým by som možno mohol aj ukončiť celú recenziu a spoliehať sa na vašu dôveru, ale červík pochybnosti by zrejme začal vŕtať v každom z vás. História vývoja Juiced je každému zrejme známa. Vlajkový projekt Juice Games mal zhodiť z trónu NFS: Underground (hovoríme o PRVOM Undergrounde!), no postupne sa posúval dátum vydania. Po čase malo ísť o priameho konkurenta Undergroundu s číslovkou 2, avšak ako dobre vieme, nestalo sa tak. Pre Juiced chvalabohu, lebo ak by sa objavil tvárou v tvár arkáde od Electronic Arts, so slzičkami na krajíčku by sa bežal skryť za mamičkinu sukňu. Kruté, ale žiaľbohu pravdivé. V susedných Čechách sa dokonca objavila aj zaujímavá reklamná kampaň o Miss Juiced, no hra sa stále neobjavovala. Zrazu nám krachol distrib[tor Acclaim a všetko sa zdalo byť v kýbli. Lenže autíčka sa už vryli do pamäti mnohým hráčom, čo vyňuchal stále rastúci vydavateľský gigant THQ. Výsledný projekt sa mu príliš nepáčil a nasledovalo ďalšie odloženie, no za účelom skvalitnenia hry to chápeme. Úplne prvá demoverzia Juiced bola totiž nemastná, neslaná, nezaujala takmer ničím. Reklamné žvásty vyleteli komínom a stále sa čakalo na výsledné dielko. Teraz ho tu mám pred sebou a rozporuplné pocity so mnou lomcujú ako tajfúny v Tichomorí slamenými chatrčami domorodcov.

Začiatok vyzeral celkom nádejne. Pri dlhej inštalácií z troch CD sa človek aspoň nasýtil a pripravil tak na niekoľkohodinové vytáčanie maximálnych otáčok svojho vytuneného miláčika. Predstavenie firiem, klasické intro navodzujúce správnu závodnú atmosféru a hor sa do hry. Nie tak rýchlo, smelí kapitalisti! Najprv si musíme vybrať mobil, ktorým budeme komunikovať s protivníkmi – takto ich môžeme vyzývať na súboj jeden na jedného. Pekný nápad, dokonca máme možnosť vybrať si z ponuky šiestich modelov – na prvý pohľad to vyzerá ako fajn doplnok. Doplnok k voľnému jazdeniu mestom. Lenže ono tu žiadne voľné jazdenie mestom nie je – v kalendári máme dátumy s pretekmi, ktoré môžeme absolvovať (ale nemusíme), prípadne zavoláme niektorému z tunerov a zasúťažíme si vo dvojke, prípadne sa budeme snažiť splniť imbecilné úlohy. Stokrát videné, stokrát zahrané a v motoristickom svete umelo pôsobiace. Možno som už príliš rozmaznaný Undergroundom a Street Racing Syndicatom, ale systém úloh bez šantenia nie je plnohodnotným. Cez to by sa dalo samozrejme preniesť, veď nejde o až tak závažnú vec, ktorá by degradovala zábavnosť.

         

Výber vozidiel musí každému do uška príťažlivým hlasom šeptať, že viac človek nepotrebuje. A je to pravda. Postupne sa odomykajúce tátoše musia pohladiť dušu každého milovníka automobilov. Na začiatku je výber zúžený na pár slabučkých (neupravených aut), no po získaní si rešpektu a finančnej injekcie za výhry si spravíte z bežnej 206ky žihadlo, konkurujúce aj japonským značkám. Vozidlá postupne pribúdajú u miestneho dílera a na výber má mnoho značiek, ktoré sú v tuningu známe. Neprídeme o Hondy, Toyoty a ani Subaru, raritkou sú Mustangy, európske ego zastupuje Peugeot, Ford, či dokonca Renault. Automobilov je celkovo niečo cez 50 kusov, pričom každé sa správa inak, rozdiely medzi pohonom na všetky štyri a zadným alebo predným pohonom je cititeľný. Neovládateľné zadkolky si vychutná len poctivý jazdec, odmenou mu však bude dokonalý zážitok z jazdy a obrovský výkon vozidla.

Srdcom každej tuningovej gamesky je úprava vozidiel čo sa týka výzoru a hlavne účinnosti a výkonu rôznych zložiek. Oku lahodiace spojlery a nálepky sú príjemným, avšak predraženým lákadlom a ja som túto možnosť využíval sporadicky a radšej som sa venoval úprave motoru (akcelerácia, maximálka) a ostatných zložiek (brzdy, nitro, elektronika). Za výrazné zjednodušenie v podobe automatického upgradu týchto vecičiek si zaslúži niekto pusu na čelo, konečne sa nemusíme preklikávať cez desiatky menu a hľadať tú novú súčiastku, ktorá nám zvýši výkon tátoša.

Obrovským šokom pre mňa boli trate. Nie je ich vôbec veľa a jediným plusom je, že si okrem mesta vybehnete aj do prírody na vidiek, či na pretekársky okruh. Dovtedy oukej, no jednotlivé trate sú nevýrazné, je ich málo a navyše sa pri rôznych štýloch opakujú. Depresívne však pre mňa pôsobila jazda za svetla. Neviem odkedy sú nelegálne závody príťažlivé pre divákov postávajúcich vedľa trate. Keďže ide o nelegálne (pre istotu to zopakujem NELEGÁLNE) preteky, tak by tam diváci nemali čo robiť, niekto nám tu z toho robí zrejme novú športovú disciplínu a imidžovku. Ak sa pozriem na „vytunenú škodovicu“, zrejme na tom bude niečo pravdy... Fantázia došla tvorcom i pri druhoch pretekania sa. Od klasického point-to-point cez jazdu niekoľko okruhov až po sprint a showoff (predvádzanie trikov). Posledne dve menované vyzerajú zaujímavo, ale preraďovanie na rovinkách v sprinte je nezáživné a showoff mňa osobne nezaujal vôbec – predvádzať divákom skopičiny? Toto je ten underground???

Za novinku nemôžem považovať možnosť vsádzania (dajú sa zarobiť obrovské prachy, ale i o peknú kôpku môžete prísť). Ako fajn nápad všaj vyzerá priberanie nových členov do vášho gangu a necháte ich závodiť s vašou károu. Vyzerá to tak, že im zadáte jednu zo stratégií (easy, medium, hard) a oni sa bičujú k výkonu podľa vami zvoleného stupňa agresivity. Sledovanie tupých počítačových jazdcov bol vždy môj sen. Inak nám zostáva všetko po starom a vôbec, ale vôbec to nevyzerá na potrat mesiaca. Zatiaľ.

           

GRAFIKA 9 / 10
Pozrite sa na obrázky, že je to nádherné. O tom niet žiadnych pochýb. Prekrásne vymodelované prostredie, asfalt ako skutočný a modely vozidiel sú na zahryznutie. Tak výraznú podobu so skutočným plnokrvníkom nemal zrejme ani Underground. Pri búrke je všetko úžasne vlhké, s efektom dažďu sa niekto pohral. Ak sa budete preháňať serpentínami pri zapadajúcom slnku, určite sa vaše oči budú kúpať v blaženosti a za spracovanie je jednotka. Bez hviezdičky – k dokonalosti by som potreboval trochu iný efekt ako jednoduché iskričky pri náraze, prekrývanie textúr pri prejazde zvodidlami a trochu nižšiu hardvérovú náročnosť. 

INTERFACE 6 / 10
Ovláda sa to podivne, v prvom rade sa však všetci musíme zmieriť s tým, že proklamovaná realita a úžasný zážitok z rýchlosti patrí do tlačových správ. Je to arkáda až to zabolí, voz môžete poškodiť, ale vydrží toho viac než dosť, jediným problémom pri búračkách môže byť unikajúce nitro. Ovládanie tým pádom nebude patriť k sofistikovaným, navyše je niekedy výrazne podivné, hlavne čo sa týka nájazdu do zákrut, kedy má človek minimum času na správnu kombináciu plynu a zatočenia volantom. Do šmyku sa autá dostávajú viac než je zdravé, ale dá sa na to zvyknúť, len to chce more času. Mne však viac vyhovuje systém Undergroundu, kde stačí 10 minút a vy viete, čo môžete od vozidla očakávať. Trochu toporná, ale riadna podpásovka je spiatočka na extra klávese (áno, keď som to zistil, tak som END, na ktorý je definovaná, takmer amputoval) a editovanie ovládania sa deje mimo programu hry. To je rovnako user-friendly ako škriabanie si chrbta – áno, presne na tom mieste, kam si nedočiahnete.

HRATEĽNOSŤ 4 / 10
Čo to? Nejako málo hviezdičiek dostal Juiced v tak dôležitej oblasti akou hrateľnosť rozhodne je. Tak za prvé. Ilegálne preteky počas dňa ma za skandovania divákov príliš nebavili. Za druhé je to svinsky obtiažne. A tým myslím maximálne ako to len ide. Ak sa vám podarí konečne zarobiť nejaké tie „keše“, začne to naberať obrátky, stačí jedna chybička a aj ten najväčší svätec by si istotne uľavil. O tom však nižšie.

            

Na začiatku vám T.K. ponúkne možnosť účasti v jednom preteku, po výhre sa presuniete do tohto zaujímavého sveta, no nenatrafíte na nič prekvapujúce. Žiadnu novinku, len si budete v kalendári vyberať pretek pre vašu výkonnostnú triedu, občas skúsite šťastie v tzv. pink race, čiže závode o auto. Kto vyhrá, berie súperovi voz. Je to adrenalín, ale ide o veľmi zradnú možnosť získania väčšieho obnosu peňazí. Taktiež mi vadila príliš brutálna agresivita jazdcov, stávkovanie je veľmi pochybné... proste nevyvážená obtižnosť spravila z hrateľnosti peklo. Dá sa to hrať, avšak maximálne hodinku denne, inak sa nevyhnete nadávkam na pochybnú zábavu celej hry. Navyše rešpekt, zvyšujúci sa v očiach vašich súperov nehrá takmer žiadnu úlohu. Nezávisí od neho ponuka prijatia do špeciálneho preteku, prípadne iný bonus – to je doménou financií. Možno niekoho nadchne, že ak vás niekto považuje za úžasného, máte možnosť si ho najať do vášho tímu, ale prečo by som to mal robiť, keď hlavnú úlohu chcem hrať ja? Hrateľné to je, o tom niet pochýb, avšak len do momentu, kedy znechutene pošlete Juiced do pekla.

MULTIPLAYER
Hra ho obsahuje, ale nestal sa predmetom testovania vďaka nefungujúcej klávesnici. Ja ich nemám v zásobe, už som z toho vyrástol.

ZVUKOVÉ EFEKTY 8 / 10
Technické spracovanie Juiced je na vysokej úrovni. Od pradenia motorov – pre každý automobil je samozrejme iné – cez trúbenie až po škrípanie gúm nenájdete žiaden výrazný zápor. V menu si vypočujete hlasy ostatných protagonistov a povedzme, že to znie dobre.

HUDBA 8 / 10
Originálny soundtrack sa skladá z bohatého výberu 25 songov rôznych štýlov od rocku, cez techno až po diskotékovú muziku. Známe kapely, či protagonisti hrajú dobre, no jedna chyba zničila inak výbornú hudbu. Ak sa skončí jedna pieseň, pri načítaní ďalšej sa hra na sekundu dve zasekne. Možno je chyba na mojej strane, spomenúť ju však musím. Často ma dostávalo do varu spomalenie a následný náraz do steny, vďaka ktorému bol celý závod v háji.

NÁROČNOSŤ & INTELIGENCIA 2 / 10
Zvládať tátoše sa naučíte. Prídete však o riadnu zásobu nerov. Ešte nikdy sa mi totiž nestalo, aby som z hry vychádzal agresívnym stlačením ALT+F4 za trieskania do klávesnice, nadávania stolnej lampe a mlátenia plyšového macíka. Ten si toho užil dosť a po dlhom čase sa vracia na scénu, pričom ľavá labka mu visí na nitke. Ako vzorný otecko mu ju samozrejme zašijem, no odtrhnuté ucho mu už nik nevráti späť. Aby som však bol konkrétny, povedzme si zopár prípadov škrípania zubov.

Stávkovanie. Tento druh adrenalínu je postavený na obrovskej náhode. Raz je to o tom, že máte peniaze vo vrecku po minúte, lebo dotyčný sa vlečie na chvoste pelotónu a vníma krásy okolitej prírody, inokedy je v životnej forme a zrejme si do nádrže dal raketové palivo. Inak si nedokážem vysvetliť priemerné Punto predbiehajúce moju 206ku s prstom vo výfuku. Ach, o koľko peňazí som prišiel touto cestou? Bolo ich určite dosť a nie raz sa to stane i vám.

Agresivita súťažiacich. Neviem ako to chodí v bežnom svete tuningu, ale tak arogantné prasiatka tam dúfam nie sú. Nik nemá problém dostať vás do hodín (najčastejšie to je vodič, s ktorým ste sa stavili a to vám spôsobí o to väčšiu radosť) a strata na prvú priečku značne narastie. Všetci sa vám stratia z dohľadu, dobehnúť ich je vďaka celkovej náročnosti úlohou pre hrdinu, utierajúceho si zadok šmirgľom, nemožná. Ak sa pokúsite o niečo podobné vy, ostatní jazdci budú pobúrení a poklesne vám rešpekt. Teraz si predstavte situáciu, že ste do stávky dali 15.000, čo je značná suma. V poslednej zákrute sa za vami blíži nadržaný T.K., ktorý to neubrzdí... respektíve ubrzdí, ale zlízol si to môj voz, otočený čelom k betónovej stene. Začínam habkať a hoc mám 6 sekundová náskok pred jazdcom, ktorého musím predbehnúť v konečnom poradí, inak sú peniaze v... v jeho rukách, pokúšam sa vycúvať. Nejde to. Nič. Sakra, spiatočka je na inej klávese. Začínam sa potiť a rýchlo cúvam, otáčam vozidlo. Ďalší agresívny jazdec mi poláskal zadok a znovu pneumatiky kvília, auto rotuje okolo vertikálnej osi a všetci ma prebiehajú. Boli to moje posledné peniaze. Som na mizine. Otváram ďalší balík ceruziek, beriem všetkých päť do rúk a lámem ich. To je môj rekord, dovtedy som zvládal len tri.

Nevývaženosť náročnosti môžem doplniť o podivnú umelú inteligenciu, ktorá vám raz predhodí polobohov s bezolovnatým benzínom v krvi, inokedy impotentných dôchodcov. Často je to však jeden dôchodca a svorka nadržaných samovrahov. To je príliš frustrujúce. V žiadnej inej hre sa nedá tak ľahko prísť o peniaze ako v Juiced. Ja bývam tolerantný, viem si priznať chybu, ale za polovicu mojich kolapsov môže nevybalansovaná obtiažnosť. Nie som nervák, ale pri hraní som mal chuť kričať a chvalabohu boli z môjho okolia odstránené všetky sklenené a ostré predmety. Ublížil by som buď sebe alebo náhodnému okoloidúcemu. Už dávno sa mi tak nezahmlievalo pred očami, už dávno som nevypol počítač tak rýchlo a nenadával monitoru. Ak je hra zlá, človek sa na jej nepodarenosti aspoň baví, ale toto je fakt na antidepresíva. A viete koľko taká sranda stojí? To sa nedá z redaktorského platu zatiahnuť!

           

ZÁVEREČNÝ VERDIKT 5 / 10
Nech nežeriem, ale Juiced je priemerná gameska. Po technickej stránke ide o skvost, no hrateľnosť je tesne nad bodom mrazu. Stal sa zo mňa psychicky labilný človek s tikom v ľavom oku a za volant si nemôžem minimálne týždeň sadnúť. Obmedzenie len na preteky sa už dnes nenosí, módov nie je veľa a aj toho najväčšieho flegmatika to po pár hodinách omrzí. Ak sa niekto dostane k okamihu, kedy ho po, povedzme dvoch hodinkách hrania nebude nič štvať, bude sa usmievať a mať radosť zo života, nech sa mi ozve, má u mňa pivo. Ja môžem Juiced používať len ako nástroj (nádherný i výborne ozvučený) na zníženie sebavedomia. Howgh.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Extrémizmus neprišiel s Kotlebom. Ani s ním neodíde

Ak chceme systém naozaj ochrániť, nečakajme, že to za nás vybaví Najvyšší súd.

ŽENA

Sex s robotom: Môžu napodobeniny nahradiť vzťah so živým partnerom?

Vývoj sexuálnych pomôcok prekračuje hranice.

KOMENTÁRE

V kanadskom raji sa s ostatnými delí čoraz menej ľudí

Je Vancouver jedným z najlepších miest pre život?

Neprehliadnite tiež

Drobné prepeličky môžu pomáhať v boji proti rakovine

Vedecký výskum na zvieratách vždy bol a aj bude otázkou rôznych názorov. Výskum na vtáčích vajciach a embryách však prináša nové rozmery.

Vedci sú na stope tajomstvu DNA

Vďaka úžasnému technologickému vývoju vznikajú nové vedné odbory. Jedným z nich je aj bioinformatika.

TECH_FM

Odhalili, prečo sú veľryby také obrovské

Gigantizmus veľrýb bol dlho záhadou. Už nie je.

Vzdali sa ropy, ponúknu tenisky z morských rias

Nerozpadnú sa po jednom daždi, nový materiál je určený na štandardné použitie.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  3. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  6. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  7. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  8. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  9. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 16 600
  2. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 12 061
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 11 521
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 10 803
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 215
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 484
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 396
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 5 412
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 4 504
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 103