God of War Ragnarök
Hru na recenziu poskytla spoločnosť SCEE
Svalnatý drsný hrdina s dospievajúcim synom po boku, úžasná výprava, drsné súboje, temný príbeh a dlhé hodiny takmer dokonalej zábavy. Keď s týmto konceptom prišiel pred štyrmi rokmi reštart legendárnej série God of War, odniesol si od nás zaslúženú pochvalu.
Spokojní boli aj hráči vrátane tých s počítačmi, keďže predaje za štyri roky prekonali hranicu 23 miliónov kusov. Pre porovnanie, úplne prvý diel tejto ságy si počas siedmych rokov zakúpilo necelých 5 miliónov hráčov.
Teraz prichádza ďalšie pokračovanie ságy otca a syna God of War Ragnarök, opäť o niečo drsnejšie, krvavejšie, ale aj krajšie. Hráča láka na zodpovedanie otázok z konca predchádzajúceho dielu.
Dve hodiny trápenia
Príliš veľké očakávania môžu so sebou niekedy priniesť aj pri inak skvelej hre určité sklamanie. Nový God of War je bezpochyby tou hrou, na ktorú fanúšikovia netrpezlivo čakali nie týždne či mesiace, ale skôr roky.
Aj preto sa tvorcovia hry snažili na úvod hráča ohúriť všemožnými spôsobmi – od úchvatnej grafiky cez množstvo akcie, nečakaných udalostí, nekončiacich súbojov a zároveň si predsavzali nováčika zaškoliť do tajov hry.
Aj keď je God of War v podstate len akčnou hrou, tak v sebe skrýva komplexný základ s množstvom informácií, ktoré nového (alebo aj dlhšie absentujúceho) hráča v úvode hry zavalia a so zdvihnutým ukazovákom ho prinútia sa naplno sústrediť.