Aký e-marketing nefunguje

Ľudia na internete sú úzko sústredení na konkrétne úlohy. To znamená, že sú oveľa menej ochotní sledovať veci, ktoré sa priamo netýkajú cieľa, pre ktorý na web prišli.

Práve som si prečítal zaujímavú štúdiu nazvanú Pamäť na reklamy a informácie - porovnanie tlačených materiálov a počítačovej obrazovky. Kľúčovým záverom štúdie je, že "na informácie prečítané na papieri si ľudia spomenú oveľa pravdepodobnejšie, ako na tie z obrazovky".

To nie je prekvapením. Rôzne štúdie preukázali, že čítanie z monitora počítača je pre človeka asi o 20-30 percent náročnejšie, než čítanie z papierových novín alebo časopisu. Web sa preto stal miestom, kde očakávame maximálnu funkčnosť a praktickosť. Nejdeme na web, aby sme si oddýchli, ale aby sme rýchlo našli lacnú letenku a hotel, kde si oddýchneme.

"Neskoršia znalosť značiek firiem zobrazených na počítačovej obrazovke bola oveľa nižšia, ako pri ich komunikácii v tlačenej podobe," uvádza štúdia. Ani toto by nás nemalo prekvapovať. Google vybudoval gigantický biznis predajom reklám úzko previazaných s tým, čo ľudia hľadajú. Na Google nie je jediný reklamný baner, nenájdete tam jedinú grafiku, ktorá by mala zvyšovať povedomie o konkrétnej značke. Google totiž pozná svojich návštevníkov a vie, čo na webe funguje.

"Informácie zobrazené na obrazovke si na druhej strane ľudia zapamätajú takmer tak dobre, ako keď ich vidia v tlačenej podobe," tvrdí štúdia. Informáciami sa myslí obsah webových stránok, ktorý je (na rozdiel od reklamných banerov) pre čitateľov skutočne užitočný - obsah, ktorý priamo pomáha dokončiť činnosť, kvôli ktorej sme na web prišli.

Štúdia preto konštatuje, že "možno sa domnievať, že web môže byť pre firmy mimoriadne užitočný pri šírení aktuálnych alebo dôležitých faktických informácií o svojich produktoch a službách".

Web nie je vhodné miesto, ak si chcete získať srdcia ľudí. Nie je to dobré miesto, ak chcete presvedčiť ľudí, nech urobia niečo, čo pôvodne vôbec nezamýšľali. Tradičné marketingové techniky ako opakovanie loga značky a využívanie symbolických obrazov na vybudovanie vlastností tejto značky na webe nefungujú veľmi dobre.

Čo funguje, sú užitočné webové stránky, ktoré čitateľa dovedú priamo k podstate veci. Vágne marketingové frázy ako "už dnes riešime zajtrajšie výzvy" sú na webe v lepšom prípade ignorované, v horšom ľudí rozčuľujú. Stavajú sa totiž do ich cesty k tomu, prečo na web prišli.

Web mení spôsob, ako využívame našu pamäť. Stáva sa totiž jej rozšírením. Už si nepotrebujeme toľko pamätať sami, odkedy si internetové vyhľadávače "pamätajú" za nás. Toto mení aj podstatu komunikácie. Namiesto neustáleho masírovania toho istého odkazu dúfajúc, že sa niečo z neho v našich mysliach zachytí, musia byť komunikátori pripravení v prvom rade pátrať po tom, čo sami ľudia hľadajú. Komunikácia na webe musí byť odpoveďou na potreby ľudí namiesto snahy ovplyvňovať a vytvárať tieto potreby.

Web je obrovskou zbraňou v rukách zákazníkov, ktorí vedia, čo chcú, alebo prinajmenšom vedia, o čom chcú vedieť viac. Viete vy, čo vlastne chcú vaši zákazníci, keď prichádzajú na váš web?

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Vitajte vo Wakaliwoode. Afrika má Chucka Norrisa a točí filmy, ako nik iný

Ugandský režisér točí legendárne kung-fu komédie. V Afrike a takmer zadarmo.

AUTO

Čo robiť, keď zastanete v kolóne na diaľnici

Nevystupujte z auta a nezaťahujte ručnú brzdu.

Neprehliadnite tiež

Test: Vyskúšali sme Nokie s Androidom, zaujmú hlavne cenou

Znovuzrodená značka začína opatrne, modely Nokia 3 a 5 patria do rúk menej náročným.

Google ponúkne v mobilnom vyhľadávači obsah, zahrá sa na Facebook

Ak si chcete čosi prečítať, nemusíte hľadať. Google sa pozrie do histórie vašich záujmov.

Banky začnú v mobiloch snímať dúhovky

Pozriete sa do mobilu a máte prístup k účtu. Biometria nahradí zdĺhavé heslá a kódy.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  2. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  4. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  5. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  7. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  8. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  9. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  10. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení
  1. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  2. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  5. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  6. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  7. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  8. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  10. Ako zariadiť malú kúpeľňu?
  1. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 9 145
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 8 041
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 829
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 2 620
  5. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 2 480
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 238
  7. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 694
  8. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 263
  9. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 1 122
  10. Cestujte intenzívnejšie s poznávacími zájazdmi 1 009