Aký e-marketing nefunguje

Ľudia na internete sú úzko sústredení na konkrétne úlohy. To znamená, že sú oveľa menej ochotní sledovať veci, ktoré sa priamo netýkajú cieľa, pre ktorý na web prišli.

Práve som si prečítal zaujímavú štúdiu nazvanú Pamäť na reklamy a informácie - porovnanie tlačených materiálov a počítačovej obrazovky. Kľúčovým záverom štúdie je, že "na informácie prečítané na papieri si ľudia spomenú oveľa pravdepodobnejšie, ako na tie z obrazovky".

To nie je prekvapením. Rôzne štúdie preukázali, že čítanie z monitora počítača je pre človeka asi o 20-30 percent náročnejšie, než čítanie z papierových novín alebo časopisu. Web sa preto stal miestom, kde očakávame maximálnu funkčnosť a praktickosť. Nejdeme na web, aby sme si oddýchli, ale aby sme rýchlo našli lacnú letenku a hotel, kde si oddýchneme.

"Neskoršia znalosť značiek firiem zobrazených na počítačovej obrazovke bola oveľa nižšia, ako pri ich komunikácii v tlačenej podobe," uvádza štúdia. Ani toto by nás nemalo prekvapovať. Google vybudoval gigantický biznis predajom reklám úzko previazaných s tým, čo ľudia hľadajú. Na Google nie je jediný reklamný baner, nenájdete tam jedinú grafiku, ktorá by mala zvyšovať povedomie o konkrétnej značke. Google totiž pozná svojich návštevníkov a vie, čo na webe funguje.

"Informácie zobrazené na obrazovke si na druhej strane ľudia zapamätajú takmer tak dobre, ako keď ich vidia v tlačenej podobe," tvrdí štúdia. Informáciami sa myslí obsah webových stránok, ktorý je (na rozdiel od reklamných banerov) pre čitateľov skutočne užitočný - obsah, ktorý priamo pomáha dokončiť činnosť, kvôli ktorej sme na web prišli.

Štúdia preto konštatuje, že "možno sa domnievať, že web môže byť pre firmy mimoriadne užitočný pri šírení aktuálnych alebo dôležitých faktických informácií o svojich produktoch a službách".

Web nie je vhodné miesto, ak si chcete získať srdcia ľudí. Nie je to dobré miesto, ak chcete presvedčiť ľudí, nech urobia niečo, čo pôvodne vôbec nezamýšľali. Tradičné marketingové techniky ako opakovanie loga značky a využívanie symbolických obrazov na vybudovanie vlastností tejto značky na webe nefungujú veľmi dobre.

Čo funguje, sú užitočné webové stránky, ktoré čitateľa dovedú priamo k podstate veci. Vágne marketingové frázy ako "už dnes riešime zajtrajšie výzvy" sú na webe v lepšom prípade ignorované, v horšom ľudí rozčuľujú. Stavajú sa totiž do ich cesty k tomu, prečo na web prišli.

Web mení spôsob, ako využívame našu pamäť. Stáva sa totiž jej rozšírením. Už si nepotrebujeme toľko pamätať sami, odkedy si internetové vyhľadávače "pamätajú" za nás. Toto mení aj podstatu komunikácie. Namiesto neustáleho masírovania toho istého odkazu dúfajúc, že sa niečo z neho v našich mysliach zachytí, musia byť komunikátori pripravení v prvom rade pátrať po tom, čo sami ľudia hľadajú. Komunikácia na webe musí byť odpoveďou na potreby ľudí namiesto snahy ovplyvňovať a vytvárať tieto potreby.

Web je obrovskou zbraňou v rukách zákazníkov, ktorí vedia, čo chcú, alebo prinajmenšom vedia, o čom chcú vedieť viac. Viete vy, čo vlastne chcú vaši zákazníci, keď prichádzajú na váš web?

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Kedy spoznáme víťaza francúzskych prezidentských volieb?

Návod k sledovaniu francúzskych volieb.

KOMENTÁRE

Francúzi vo voľbách nerozhodujú len o sebe

Tí, ktorí si už Európu vybrali, si teraz hryzú nechty.

Neprehliadnite tiež

Test: Huawei P10 je skvelý fotomobil, ktorému chýbajú inovácie

Čínsky výrobca ponúka ďalší vynikajúci smartfón, no za cenu, ktorú si nezaslúži.

Čínska vesmírna loď sa spojila so stanicou na obežnej dráhe

Peking má ambíciu vyslať podobné výskumné vozidlo aj na Mars.

DETSKÁ RUBRIKA

Somáre sú na ťažkú prácu ako stvorené, našu ľútosť nepotrebujú

Osly si obľúbila aj egyptská vládkyňa Kleopatra, ktorá sa údajne kúpala v ich mlieku.

Hubblov ďalekohľad oslávi 27. narodeniny. Pozrite si najkrajšie zábery

Milióny vesmírych snímok inšpirovali tisícky vedeckých prác.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  6. Inteligencia vo všetkom
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  8. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  9. Čo sa môže stať, keď šetríte na zateplení?
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie
  1. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  3. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  4. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  5. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  6. Východniari investujú do bývania spomedzi regiónov najviac
  7. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  10. Pôžička, ktorá odmeňuje? Nie, nepomýlili sme sa
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 21 738
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 11 965
  3. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 8 793
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 6 239
  5. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 4 093
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 3 623
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 898
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 790
  9. Budú Slováci čoskoro ovládať svoje domácnosti cez smartfón? 1 694
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku 1 630

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop