SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Aký e-marketing nefunguje

Ľudia na internete sú úzko sústredení na konkrétne úlohy. To znamená, že sú oveľa menej ochotní sledovať veci, ktoré sa priamo netýkajú cieľa, pre ktorý na web prišli.

Práve som si prečítal zaujímavú štúdiu nazvanú Pamäť na reklamy a informácie - porovnanie tlačených materiálov a počítačovej obrazovky. Kľúčovým záverom štúdie je, že "na informácie prečítané na papieri si ľudia spomenú oveľa pravdepodobnejšie, ako na tie z obrazovky".

To nie je prekvapením. Rôzne štúdie preukázali, že čítanie z monitora počítača je pre človeka asi o 20-30 percent náročnejšie, než čítanie z papierových novín alebo časopisu. Web sa preto stal miestom, kde očakávame maximálnu funkčnosť a praktickosť. Nejdeme na web, aby sme si oddýchli, ale aby sme rýchlo našli lacnú letenku a hotel, kde si oddýchneme.

Skryť Vypnúť reklamu

"Neskoršia znalosť značiek firiem zobrazených na počítačovej obrazovke bola oveľa nižšia, ako pri ich komunikácii v tlačenej podobe," uvádza štúdia. Ani toto by nás nemalo prekvapovať. Google vybudoval gigantický biznis predajom reklám úzko previazaných s tým, čo ľudia hľadajú. Na Google nie je jediný reklamný baner, nenájdete tam jedinú grafiku, ktorá by mala zvyšovať povedomie o konkrétnej značke. Google totiž pozná svojich návštevníkov a vie, čo na webe funguje.

"Informácie zobrazené na obrazovke si na druhej strane ľudia zapamätajú takmer tak dobre, ako keď ich vidia v tlačenej podobe," tvrdí štúdia. Informáciami sa myslí obsah webových stránok, ktorý je (na rozdiel od reklamných banerov) pre čitateľov skutočne užitočný - obsah, ktorý priamo pomáha dokončiť činnosť, kvôli ktorej sme na web prišli.

Skryť Vypnúť reklamu

Štúdia preto konštatuje, že "možno sa domnievať, že web môže byť pre firmy mimoriadne užitočný pri šírení aktuálnych alebo dôležitých faktických informácií o svojich produktoch a službách".

Web nie je vhodné miesto, ak si chcete získať srdcia ľudí. Nie je to dobré miesto, ak chcete presvedčiť ľudí, nech urobia niečo, čo pôvodne vôbec nezamýšľali. Tradičné marketingové techniky ako opakovanie loga značky a využívanie symbolických obrazov na vybudovanie vlastností tejto značky na webe nefungujú veľmi dobre.

Čo funguje, sú užitočné webové stránky, ktoré čitateľa dovedú priamo k podstate veci. Vágne marketingové frázy ako "už dnes riešime zajtrajšie výzvy" sú na webe v lepšom prípade ignorované, v horšom ľudí rozčuľujú. Stavajú sa totiž do ich cesty k tomu, prečo na web prišli.

Skryť Vypnúť reklamu

Web mení spôsob, ako využívame našu pamäť. Stáva sa totiž jej rozšírením. Už si nepotrebujeme toľko pamätať sami, odkedy si internetové vyhľadávače "pamätajú" za nás. Toto mení aj podstatu komunikácie. Namiesto neustáleho masírovania toho istého odkazu dúfajúc, že sa niečo z neho v našich mysliach zachytí, musia byť komunikátori pripravení v prvom rade pátrať po tom, čo sami ľudia hľadajú. Komunikácia na webe musí byť odpoveďou na potreby ľudí namiesto snahy ovplyvňovať a vytvárať tieto potreby.

Web je obrovskou zbraňou v rukách zákazníkov, ktorí vedia, čo chcú, alebo prinajmenšom vedia, o čom chcú vedieť viac. Viete vy, čo vlastne chcú vaši zákazníci, keď prichádzajú na váš web?

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Matovič hovorí o prvých výsledkoch testovania.

Zoroslav Kollár aj dvaja sudcovia idú do väzby

Policajná akcia Víchrica sa týkala celkovo desiatich ľudí.

Eskorta priváža obžalovanú bývalú podpredsedníčku Najvyššieho súdu SR Jarmilu Urbancovú.
Sean Connery v bondovke Žiješ len dvakrát.
Členky Zohry - prvého ženského orchestra v Afganistane.

Neprehliadnite tiež

Podcast Klik

Klik: Apple pravdepodobne pracuje na vlastnom vyhľadávači

Komentovaný prehľad technologických správ.

Podcast Klik
Podcast Tech_FM

Čierne diery sú aj také, aké by nemali byť

Čo nás učí gravitačná astronómia.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Nechajte zamestnancov vybrať si služobné auto, oplatí sa vám to
  2. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  3. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  4. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  5. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  9. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  10. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 38 313
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 26 389
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 19 242
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 820
  5. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 14 979
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 14 867
  7. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 12 906
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 545
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 128
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 10 669