Prieskum vedcov z univerzity Johna Hopkinsa v Baltimore ukázal, že deti, ktoré majú v izbe vlastný televízor, dostávajú v škole horšie známky, než ostatné. Proti vplyvu televízie pôsobila prítomnosť vlastného počítača, ktorý, naopak, školský výkon zlepšoval.
Na vzorke 350 žiakov tretích ročníkov základných škôl z rôznych častí severnej Kalifornie nakoniec tím vedený Dinou Borzekowskou dospel k záveru, že zďaleka najlepší školský prospech si udržiavajú deti, ktoré nemajú v izbe televízor, ale majú počítač.
Vedci zistili, že televízna obrazovka má zhubné účinky na takmer všetky školské predmety, najmä však na matematiku, čítanie a výučbu angličtiny. Negatívny vplyv na školský prospech je zreteľný bez rozdielu pohlaví a celkovej vzdelanosti v rodine. Vlastný počítač však zvyšoval úspešnosť v testoch takmer u všetkých žiakov o šesť bodov nad priemer, a to najmä v predmetoch ako matematika a angličtina, a o štyri body v čítaní.