Oznamy z podcastu:
- Klik playlist - na Spotify a Apple Music
- Twitter komunita
- Discord server
Netflix mal zlý týždeň
Po oznámení prvého poklesu online predplatiteľov v dejinách firmy sa akcie Netflixu prudko prepadli. Netflix stratil približne 200-tisíc predplatiteľov, no službu naďalej využíva viac ako 200 miliónov platiacich zákazníkov.
Akcie sa prepadli, podobne ako pred niekoľkými mesiacmi Facebooku, lebo investori dostali jednoznačný dôkaz o tom, že pre streamovaciu službu bude ďalší rast čoraz ťažší.
Spoločnosť so zlými výsledkami zároveň oznámila, že chce obmedziť zdieľanie hesiel medzi rodinami a že skúma možnosť vytvorenia lacnejšieho predplatného, ktoré by bolo podporované prehrávaním reklamy.
(Hollwood Reporter, Hollwood Reporter)
Únia sa blíži k zjednoteniu káblov
Výbor Európskeho parlamentu schválil navrhované zjednotenie nabíjacích káblov pre zariadenia predávané v Európskej únii.
Ak návrh na budúci mesiac prejde hlasovaním celého parlamentu, čo sa všeobecne predpokladá, budú do niekoľkých rokov musieť všetky telefón, tablety či čítačky elektronických kníh na európskom trhu musieť používať jednotný konektor. V praxi to znamená, že zariadenia budú musieť mať USB-C konektor.
Je možné, že požiadavka sa rozšíri aj na notebooky a ďalšie zariadenia. Výnimku bude mať len elektronika, ktorá je príliš malá na to, aby konektor poňala - napríklad fitnes náramky či hodinky.
Amazon rozširuje doručovacie impériu
Internetový obchod Amazon rozbieha program, vďaka ktorému budú môcť externé internetové obchody využiť jeho platobnú a doručovaciu infraštruktúru.
Partnerský obchod si bude môcť na stránku pridať tlačidlo "Buy with Prime", ktoré ukončí platbu prostredníctvom platobných údajov a adresy, ktorú má už zákazník uloženú na Amazone. Zásielku zároveň doručí logistická sieť, ktorú si Amazon vybudoval na obsluhu svojho predplatného Amazon Prime.
Najzaujímavejšie pre firmu ale budú dáta, ktoré vďaka spracúvaniu a doručovaniu objednávok získa. Amazon bude vďaka programu môcť zbierať údaje o tom, kde a aké produkty sa predávajú, čo firme pomôže vytvoriť nové produkty a optimalizovať vlastnú stránku.
(CNBC)
Ak vás baví čítať tento newsletter, skúste aj ďalšie
? FWIW by David Tvrdon: Týždenný newsletter písaný po anglicky o technologických novinkách, médiách a informácií ohľadom podcastov. Odoberať >
? Herný update: Newsletter o hrách a ľuďoch, ktorí ich tvoria. Každú stredu ho píšu Martin Juruš a Ondrej Podstupka. Odoberať >
☀️ Ranný brífing SME, denný prehľad správ. Odoberať >
Poznámka : Tentokrát bez správičiek, pretože Ondrej ich nenapísal a Dávid je na dovolenke. (A nie, túto poznámku nepísal Ondrej, ale Dávid z dovolenky...)