Elektronický systém výberu mýta nastúpi v júli 2006

V budúcom roku by sa mal systém výberu mýta uplatňovať na 473 km diaľnic a ciest pre motorové vozidlá a 33 km ciest I. triedy, od roku 2007 by malo pribudnúť ďalších 52 km diaľnic a ciest pre motorové vozidlá a 531 km ciest I. triedy.

V budúcom roku by sa mal systém výberu mýta uplatňovať na 473 km diaľnic a ciest pre motorové vozidlá a 33 km ciest I. triedy, od roku 2007 by malo pribudnúť ďalších 52 km diaľnic a ciest pre motorové vozidlá a 531 km ciest I. triedy.

Elektronický systém výberu mýta za používanie diaľnic a ciest I. triedy, vzťahujúci sa v prvej etape na vozidlá s hmotnosťou nad 3,5 tony, by sa mal uviesť do skúšobnej prevádzky od 1. júla budúceho roka. Vyplýva to z návrhu koncepcie zavedenia systému elektronického výberu mýta v Slovenskej republike, ktorý predložil rezort dopravy, pôšt a telekomunikácií do pripomienkového konania. V budúcom roku by sa mal systém výberu mýta uplatňovať na 473 km diaľnic a ciest pre motorové vozidlá a 33 km ciest I. triedy, od roku 2007 by malo pribudnúť ďalších 52 km diaľnic a ciest pre motorové vozidlá a 531 km ciest I. triedy. „Pre rok 2006 nebude možné spoplatniť v súčasnosti spoplatňované vymedzené úseky ciest I. triedy pre rozpor s platnou smernicou Európskeho spoločenstva,“ zdôvodňuje ministerstvo.

Výstavba elektronického systému výberu mýta by sa mala podľa materiálu na diaľniciach a cestách I. triedy začať v decembri tohto roka a ukončiť v júni 2006.

„Ekonomická analýza dokazuje rýchlu návratnosť odhadovaných investičných nákladov na vybudovanie systému a tým potvrdzuje možnosť pokrytia nákladov na výstavbu a jeho prevádzku z výnosov výberu mýta,“ uvádza ministerstvo dopravy. Investičné náklady na vybudovanie systému na základe porovnaní v susedných štátoch rezort odhaduje na 1,6 až 3,9 mld. Sk.

„Investičné náklady, ktoré bude hradiť vybraný zhotoviteľ a súčasne prevádzkovateľ systému, sa budú zmluvne splácať z výnosu priameho výberu mýta,“ dodáva ministerstvo.

Ako vyplýva z návrhu zákona o elektronickom výbere mýta, ktorý ministerstvo dopravy predložilo koncom mája do pripomienkového konania, elektronické mýto by sa malo vzťahovať na vozidlá s hmotnosťou nad 3,5 tony a motorové vozidlá, ktoré sú určené na prepravu viac ako deviatich osôb. Spoplatňovať by sa mali vymedzené úseky diaľnic, ciest pre motorové vozidlá a ciest I. triedy. Mýto by mala platiť každá fyzická osoba, fyzická osoba - podnikateľ a právnická osoba. Výška mýta by sa mala odvodzovať od dĺžky prejazdenej vzdialenosti vozidla medzi dvoma registračnými miestami a sadzby za jeden kilometer. Túto sadzbu, ktorá bude vychádzať z počtu náprav vozidla, emisnej triedy vozidla a maximálne povolenej celkovej hmotnosti vozidla, má stanoviť nariadenie vlády.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

KULTÚRA

Vo filme odpratával mŕtve telá. V práci ich umýva

Oscarového Saulovho syna na Berlinale nechceli.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

CESTOVANIE

Desať pláží s najčistejšou vodou na svete

Pozrite si tipy na miesta s najčistejším morom.

Neprehliadnite tiež

Dolly pred dvadsiatimi rokmi otvorila cestu pre klony. Prečo nikdy neprišli?

Klonované zvieratá sa dnes používajú na výskum, ale aj na mäso.

Tancujúce lemury a najvzácnejšia kačka. Ako vyzerajú zvieratá, ktoré žijú iba na Madagaskare

Tri štvrtiny zo všetkých druhov na ostrove nežije nikde inde na svete.

Vytvorili prvú farbu na vlasy, ktorá dokáže meniť odtiene

Farby sa testujú pre komerčné použitie.

V Číne začínajú používať robotických policajtov

Kde treba šikovné oko a nie ruky pre zásah, tam hliadkujú roboty.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  2. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  3. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  4. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  5. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  6. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  7. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  8. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  9. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  10. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 426
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 189
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 471
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 520
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 405
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 830
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 533
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 427
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 371
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 840

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop