Taxi3 eXtreme Rush – prostitútka invalidka

Každý z nás chce určite preraziť a získať adekvátny obdiv za svoju prácu. Cieľom človeka je niečo po sebe nechať. Niekto sa vrhne na vrcholový šport, ten zase zabáva ľudí a istá skupinka sa snaží urobiť z herných recenzentov idiotov.

Úplne znenazdajky sa v mojom lone zjavila nová štvorkolesová deva, jej meno nedávalo nádej na hlbšie užívanie si, ale vzťah na jednu noc tiež nie je na zahodenie. Mladšie sestričky pochádzali zo vzdialených konzolových končín, ale keď si s nimi človek potykal, celkom sa pobavil, dokonca sa nebál ich predstaviť svojim priateľom. Po pár dňoch ich síce každý rozumný chlap poslal do pekelných útrob vrakoviska, ale arkádové jazdenie má niečo do seba. Keď sa ku mne priblížila najmladšia kráska, zacítil som podivný puch, ale honba za úlovkom na pobavenie sa v neskorej noci bola silnejšia. Zakryla mi oči a zo slovami, že má pre mňa skutočne nezabudnuteľné prekvapenie, sa na mňa pritlačila. Horel som nedočkavosťou, moje ruky sa okamžite chytili jej bokov a postupovali vyššie. Ona len od radosti stonala a ja som sa cítil ako v siedmom nebi. Priložila si pery k mojim a v ten moment som to vedel. Už niet úniku...

Som rád, že mám možnosť písať svoje výplody chorej mysle pre tak kvalitné médium, akým SME (a HRY.SME.sk) rozhodne je. Má to však aj svoj háčik. Ak mám, čo i len menšiu chuť vykričať celému svetu na plné gule niečo skutočne nepekné, čo by pohoršilo slušných ľudí, spúšťa sa mi v hlave alarm – nemôžem do recenzie napísať nič také, že Taxi3: Extreme Rush je kardinálna ******** toho najvyššieho stupňa. Vlastne môžem, ale potom sa potichu obzerám, či náhodou nedostanem úprimný úsmev s nálepkou – ty debil, toto nie je žiadny kurník pre tvoje výkaly! Lenže ruky sa mi teraz trasú, hladina kofeínu v tele dosahuje kritické hodnoty. Taxi3 by som nazval obrovským omylom. Nielen v mojom živote, aj keď som si toho nakakal už dosť, je to totiž výsmech celého herného sveta. Toto sa bude totiž predávať. Za peniaze. Ktoré vy zaplatíte!

           

Pri tej myšlienke ma začínajú prenasledovať nočné mory a preto aspoň načrtnem charakteristiku hry, nech sa vám môžem ďalej vyplakávať na imaginárnom ramene. Preteky upravených vozidiel sú v móde od filmu Rýchlo a Zbesilo, na počítačoch tento štýl začal prekvitať príchodom titulu Need for Speed: Underground, vylepšil sa druhým Undergroundom. Na sláve sa zviezol mierne nadpriemerný Street Racing Syndicate a v najbližších dňoch sa dočkáme odkladaného Juiced. Taxi3 sa snaží priblížiť aspoň jednému z nich, ale klame na celej čiare. Doslova. A do písmena. Do hry sa nepodarilo preniesť nič z vyššie uvedených pretekov a takto pokaziť zaujímavú ideu, sa nepodarí každému. Vlastne áno. Firme Team6 Games. Neviem, akí satanisti to tam pracujú, ale svoj job odviedli bravúrne. Do pekla sa teším. Radšej sa budem smažiť v ohni ako stráviť s týmto odpadom čo i len ďalšiu minútku.

Dobre, máme za sebou zopár kusých informácií. Ešte nič nenasvedčuje príchodu automobilovej apokalypsy, ale nenechajte sa pomýliť lokalizáciou do Londýna. Nejde o žiadne dokonalé virtuálne prevedenie v štýle Driv3ra, máme tu len zopár ulíc a jediná nápoveda umiestnenia v anglickej metropole je jazda vľavo. Týraná obeť si môže vybrať z ponuky niekoľkých anonymných vozidiel (značne vygrcaného výzoru), líšiacich sa zrýchlením, maximálkou a... a to je vlastne jedno, žiadny výrazný vplyv uvedených charakteristík som nezaznamenal. Čakáte upgrady? Ja čakám, že spravím všetky skúšky na prvýkrát, že nájdem Arabelin prsteň, že dostanem ako odmenu za hranie blbostí kufrík plný peňazí. Všetko je to nedosiahnuteľná utopia. Peniaze na vstup do ďalších pretekov si zarábame jazdou cez checkpointy v „rôznych“ módoch, všetky však majú rovnakú základnú myšlienku. Čo najrýchlejšie dobehnutie k fialovému kruhu. Vrchol originality.

Ono to má dokonca aj príbeh, a keďže sa animované sekvencie (sick) nedajú odklepnúť, aj som si zapamätal, že vám ukradli taxík (asi preto to slovo v názve hry) a vy sa snažíte zarobiť si nelegálnym jazdením. Bravúrne spracovaná story, škoda ďalších slov. Možno vás napadne myšlienka štýlu – aspoň ma nič nezdržuje od pretekania. Máte pravdu, nervy vám budú pretekať jedna radosť. Najväčší optimisti stále nemusia brať na vedomie moje tradičné hundranie a mávnu rukou nad chabým výberom aut, nudným a zároveň orezaným prostredím i arkádovým modelom jazdenia. Mávať môžete ako na prvého mája, hrá sa to totiž otrasne a podobné rozčarovanie by som prirovnal len k nejakej tej najväčšej absurdite. Napríklad, keby nemenovaný web začal uvádzať zdroje svojich článkov. To však zabieham do intímnych partií a všetci dobre vieme, že do gulí sa džentlmeni nekopú.

GRAFIKA 2 / 10
Mám dôkaz, že cestovanie v čase je možné. Aspoň na zopár momentov. Tak zastaranú grafiku neuvidíte každý deň, ja som si skutočne pomyslel, že som sa presunul o minimálne sedem rôčkov späť a užíval si gympel. Budovy majú ešte priemerné textúry, cesta je len podivná, kvázi asfaltová textúra, modely neutrálnych vozidiel (klasické čierne anglické taxíky, červené poschodové autobusy a zopár – teda dva – ďalších neidentifikovateľných kúskov) sú nechutne krabicoidné, bez výraznejšieho grafického efektu. Vylepšené vozy sa aspoň lesknú, ale kvantita detailov sa dá prirovnať k ukrajinskému freewaru. Aj to len možno.

           

Model poškodenia je vyriešený veľmi zaujímavo. Som úplne v tranze z toho, že na podobný spôsob ešte nik neprišiel. Po náraze do budovy alebo anonymného vozu sa vám nič nestane. Ak nastane stret s pretekárom, rozletia sa dvere, kapota a poškodenie je na svete. Zmena jazdných vlastností? Áno, aj ja raz začnem každý deň vyspevovať ódy na pivo Tatran. Celé prostredie je tak šedé, že ani amatérsky dizajn mesta to nemôže viac pokaziť. Ak sa okolo tejto spovede rozvaľujú niekde screenshoty, tak vedzte, že v pohybe to je ešte horšie.

INTERFACE 1 / 10
Systém menu je primitívny, nestratí sa v ňom nik. Samotný interface pri pretekoch už nepobral toľko užívateľskej príjemnosti. Máme tu budík pre otáčky, celkovú rýchlosť, zásobu nitra, „sofistikovaný“ ukazovateľ poškodenia. Nechýba pozícia vo svorke, rozostupy od protivníkov a všetko to dopĺňa nevkusne fialová šípka, ukazujúca najbližší cieľ. To by sa ešte dalo zniesť, sparťansky vybavený interface ešte nikomu neublížil, horšie je to so ovládaním vozidla. Arkádový model z Undergroundu je oproti Taxi3 neskutočne realistickým zážitkom. Automobily pripomínajú škatule, po náraze od seba odskakujú ako ping-pongové loptičky (neveriaco som čučal na monitor, keď som vyletel z mostu do Temže, odrazil sa od okraju vody na jednej strane, môj tátoš sa však letel až k druhej... žeby taký silný prúd?). Niekoľko metrové lety do všetkých možných smerov sú na dennom poriadku.

Pridávanie plynu, brzdenie prebieha v norme, zákruty však vyberáte dvomi spôsobmi. V prvom momente zatáčania, sa voz len nepatrne vychýli, po troch desatinách sekundy sa dostáva do 90° šmyku. Keď vidíte ako jazdia protivníci doslova po kolmiciach, nezdržíte sa smiechu... alebo skôr zaplačete. Pri tomto jazdnom modeli nemožno hovoriť o žiadnom pocite z ovládania nadupaného stroja, rovnako totiž jazdia aj civilné autá. Groteska ako vyšitá.

HRATEĽNOSŤ 1 / 10
Neverili by ste, ale bavil som sa pri kliknutí na voľbu Quit. Ide o najzábavnejšiu časť celej hry, kedy budete tlieskať poctivo odvedenej práci programátorov. Výberom tohto módu zistíte, že tvorcovia majú v sebe predsa len aký-taký potenciál.

           

V recenzii na Euro Rally Champion som zúfalo plakal nad zdegenerovanou hrateľnosťou, pripomínajúcu kopanie si krabice od mlieka. A čo mám tvrdiť tu? Plávajúce objekty nepodliehajú žiadnym fyzikálnym zákonom, spracovanie je otrasné, všetko korunujú páni, súperiaci s vašou maličkosťou. Tí však dostanú svoj priestor nižšie. Neviem, k čomu mám svoje pocity z hrania prirovnať, hry hrám už nejakú tú chvíľu, píšem o nich pár rôčkov, ale toto? Možno si niekto spomenie na Soda Off-Road Racing (tuším sa ten paskvil tak volal), vyslovene najhoršiu závodnú hru všetkých čias. Teraz ma konkurenta.

MULITPLAYER 1 / 10
V hre sa nachádza, môžete sa spoločne triafať na cestu po LANke alebo využite pripojenie k internetu. Dokážem si predstaviť veľa vecí (ja prezidentom, pravidelné rozptýlenie v redakcii nežným pohlavím), ale skupinku ľudí, tráviacich svoj voľný čas magorením s Taxi3 – to rozhodne nie.

ZVUKOVÉ EFEKTY 2 / 10
Skôr by som toto hodnotenie nazval zvukové defekty, ale nebudem zbytočne meniť zabehnuté štandardy. Motor znie stále rovnako, náraz ako zahrkanie bižutériou v kovovej miske. Ešte nesmiem zabudnúť na úvodný pokec a svíííšť pri použití turba.

HUDBA 1 / 10
Znie tam voľačo? Zachytil som zopár pochybných tónov, ale v prípade, že ten zhluk niečoho neznámeho, má byť hudba, potom si zakladáme vlastnú chlapčenskú skupinu, nahodíme biele tielka po dedkovi, reťaz ukradneme psovi a hybaj so sladučkým úsmevom spievať o láske, sklamaní z lásky, potešení z lásky a všeobecne o kráse lásky. Čo ty na to, chrupi? :)

NÁROČNOSŤ & INTELIGENCIA 1 / 10
Na toto som sa tešil najviac. Čo auto, to mužský pohlavný úd za jeho volantom. Už po pár sekundách postrehnete zaujímavé črty – keď stojí niečo súperovi v ceste, jednoducho to do prekážky napáli. Nie, nečakajte ani tú najmenšiu snahu o vyhnutie, nebudeme však urážať slepých spoluobčanov prirovnávaním k mentálne retardovaným jazdcom z Taxi3. Zo začiatku som sa smial o dušu, pri záchvate som však zistil, že rovnakou anomáliou trpia aj civilisti, vyžívajúci sa v čelných zrážkach. Náročnosť závodu tak klesá vyšším počtom nesúťažných automobilov, všetci sa svorne začnú hladiť kapotami.

Pre ilustráciu úplnej demencie uvediem ešte jeden zábavný a neustále sa opakujúci moment. Hra obsahuje mód jazdy medzi dvomi bodmi (musíte behať z A do B, späť a takto niekoľko "kôl"), pričom každý z nich je väčšinou ukončený T križovatkou, teda stenou. Zrejme mi nikto nebude nadávať, ak sa začnem diviť nad umelou inteligenciou protivníka, ktorý niekoľko desiatok metrov pred checkpointom neuberá plyn, ale zapne nitro, aby tam bol skôr. Keď to vidíte po prvýkrát, myslíte si, že chudák dostal šmyk, ale ak pozorujete trojicu idiotov, dookola využívajúcich túto taktiku, na šmyk nebudete nič zvaľovať. Nepochopím ani zmysel checkpointu, keď stačí byť v blízkosti niekoľkých metrov od neho... avšak to je už ten najmenší problém. 

          

ZÁVEREČNÝ VERDIKT 1 / 10
Zatiaľ suverénne najhoršia hra tohto roku - ehm, vlastne po uverejnení mojej poslednej recenzie na Conspiracy, má Taxi3 rovnocenného protivníka. Groteska, odohrávajúca sa na mojej obrazovke mi nedovolila stráviť viac s týmto pochybným projektom viac, než 120 minút. Ďalšie chvíle v prítomnosti Taxi3 eXtreme Rush by ma mohli stať moje, už i tak dosť pochybné, duševné zdravie. Keby to bol freeware, odporučil by som vám jeho vyskúšanie, avšak len v stave maximálnej núdze. Lenže toto nie je freeware, toto je peklo. Keď vám niekto ponúkne, aj keby zadarmo, cédečko s touto hrou, dolámte mu okamžite ruky a pekne ho nakopte na miesto, kde to najviac bolí. Džentlmen, nedžentlmen.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Tour bola bez Sagana nudná, no ponúkla aj nový objav

Vybrali sme päť najzaujímavejších momentov z tohtoročnej Tour de France.

PLUS

Spievajúci dom týral operou celú ulicu

Je to najabsurdnejší susedský spor, ktorý sa na Slovensku odohral.

KULTÚRA

Zomrel Štefan Nosáľ, zakladateľ a dlhoročný vedúci Lúčnice

Štefan Nosáľ ostane navždy s nami, odkazujú členovia Lúčnice.

KOMENTÁRE

Nemému Dankovi ani vlastná hovorkyňa nerozumie

Problém je v samotnej SNS a v jej softvéri.

Neprehliadnite tiež

Ako legálne pozerať Hru o tróny bez káblovky cez web

Predplatné stojí necelých 10 eur za mesiac a dostanete prístup k ďalším seriálom a filmom.

OBJEKTÍV

Vlezie medzi sutiny aj do tela. Nový robot sa pohybuje ako vinič

Mäkký robot pomôže pri záchranárskych prácach či v medicíne.

Vedci opravili fyziku, protón je v skutočnosti ešte ľahší

Meranie je trikrát presnejšie ako doterajšie výsledky.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 6 040
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 562
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 4 047
  4. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 626
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 955
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 053
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 612
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 568
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 083
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 659