Zoom: Liek proti astme môže zaberať aj proti covidu

Týždenný podcast plný noviniek z vedy.

Vypočujte si podcast

Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou

Ak raz prídeme o zuby, nuž... prišli sme o zuby. Lenže ono by to tak nemuselo byť vždy. Stačí pochopiť mechanizmus, ako zuby dorastajú, a teda prečo nám vlastne nedorastajú. A zdá sa, že teraz vedci narazili prinajmenšom na stopu.

Tento týždeň v podcaste Zoom zistíme, či môže existovať liek na rast zubov, dozvieme sa, čo majú spoločné liečenie astmy a covidu, a uvidíme, ako to dopadne, ak spojíte dokopy bunky človeka a opice.

SkryťVypnúť reklamu

Výskumníci spojili ťažký priebeh covidu s nedostatkom pohybu. Dosiaľ sa za rizikové faktory označovali najmä vyšší vek a chronické ochorenia, ako sú srdcovo-cievne problémy, cukrovka či obezita. Teraz sa ukazuje, že je ním aj sedavý životný štýl.

NASA si vybrala súkromnú vesmírnu spoločnosť SpaceX na to, aby dostala astronautov znovu späť na Mesiac. Firma má teraz za úlohu postaviť vesmírnu loď tak, aby na našej prirodzenej družici dokázala pristáť do roku 2024.

Káva má problém. Arabicu, ktorá je medzi kávičkármi najrozšírenejšia, totiž v otepľujúcom sa svete čoraz častejšie napádajú choroby a škodcovia. Celé plantáže prichádzajú o úrodu. Vedci ale teraz objavili takmer sto rokov stratený druh kávy, ktorý by mohol pomôcť. Kávovník stenophylla je voči klimatickej zmene odolnejší a má vyhovujúcu chuť.

SkryťVypnúť reklamu

Astronómovia objavili obrovskú planétu, ktorá krúži príliš ďaleko okolo svojej hviezdy. Exoplanéta YSES 2B asi šesťkrát väčšia ako Jupiter sa nachádza asi 360 svetlených rokov ďaleko od Zeme a jej hmotnosť i pozícia sú záhadou.

Všetky podcasty denníka SME si môžete vypočuť na jednom mieste na podcasty.sme.sk.

Ak máte záujem o reklamný spot v podcastoch alebo inú spoluprácu, napíšte nám na podcasty.inzercia@ sme.sk, pošleme vám cenovú ponuku.