SME
Streda, 5. august, 2020 | Meniny má HortenziaKrížovkyKrížovky
KOMENTÁR

Značky opúšťajú Facebook na mesiac. Mali by odísť úplne

Značky na mesiac rušia reklamy.

Archívny záber Marka Zuckerberga z roku 2019.Archívny záber Marka Zuckerberga z roku 2019. (Zdroj: TASR/AP)

Text vyšiel pôvodne v magazíne Bloomberg

Je dobré, že veľké značky ako Verizon Communications a Unilever sťahujú svoje reklamy z Facebooku.

Ak chcete, aby reklamno-technologický gigant zmenil svoj prístup k boju s nenávistnými prejavmi a dezinformáciami, najlepšie urobíte, ak sa zameriate na spôsob, akým zarába peniaze. (Podobné úsilie fungovalo pri Googli a jeho YouTube.)

Mark Zuckerberg a jeho spoločnosť napriek tomu tento rok zarobia na reklamách 77 miliárd dolárov. Ak značky tejto križiackej výprave skutočne dôverujú, mali by odísť z Facebooku úplne.

SkryťVypnúť reklamu

Obchodná motivácia

Vo štvrtok 25. júna Verizon ako jedna z najväčších značiek oznámila, že počas júla stiahne všetky svoje reklamy z Facebooku.

Spolu so značkami ako Patagonia a Recreational Equipment sa pridala k mesačnej kampani zvanej Stop Hate for Profit (voľný preklad: Zastavte zisk z nenávisti).

Súvisiaci článok Ruky preč od Facebooku, nabádajú veľké firmy. Zuckerberga kritizujú aj vlastní Čítajte 

Hnutie vedú skupiny ako Anti-Defamation League (Liga proti hanobeniu) a Color of Change (Farba zmeny). A využíva hybnú sila hnutia Black Lives Matter (Na černošských životoch záleží), aby sa udiali skutočné zmeny.

V piatok 26. júna oznámila spoločnosť Unilever, pod ktorú patria značky ako Ben & Jerry’s, Hellman’s a Dove, že zastaví reklamy na Facebooku a Twitteri v Spojených štátoch amerických až do konca roka 2020.

Prinútiť Facebook zmeniť prístup je chvályhodné úsilie, ale je za tým aj obchodná motivácia: reklama, ktorá sa ukazuje pri konšpiračnej teórii, nevyzerá dobre, najmä ak časť zárobku putuje aj tvorcovi videa.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C73CY na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M73CY na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Sociálne siete

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Facebook
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Testovací let prototypu lode Starship s označením SN5.
Najtragickejšia situácia bola v januári v Antarktíde a Arktíde, kde sa ľadová pokrývka topí bezprecedentným spôsobom, čo predstavuje vážne ohrozenie pre celú planétu.
Vedátorský podcast

Vieme odhaliť život mimo slnečnej sústavy

Dnes poznáme už tisíce exoplanét.