SME
Streda, 5. august, 2020 | Meniny má HortenziaKrížovkyKrížovky
KOMENTÁR

Značky opúšťajú Facebook na mesiac. Mali by odísť úplne

Značky na mesiac rušia reklamy.

Archívny záber Marka Zuckerberga z roku 2019.Archívny záber Marka Zuckerberga z roku 2019. (Zdroj: TASR/AP)

Text vyšiel pôvodne v magazíne Bloomberg

Je dobré, že veľké značky ako Verizon Communications a Unilever sťahujú svoje reklamy z Facebooku.

Ak chcete, aby reklamno-technologický gigant zmenil svoj prístup k boju s nenávistnými prejavmi a dezinformáciami, najlepšie urobíte, ak sa zameriate na spôsob, akým zarába peniaze. (Podobné úsilie fungovalo pri Googli a jeho YouTube.)

Mark Zuckerberg a jeho spoločnosť napriek tomu tento rok zarobia na reklamách 77 miliárd dolárov. Ak značky tejto križiackej výprave skutočne dôverujú, mali by odísť z Facebooku úplne.

SkryťVypnúť reklamu

Obchodná motivácia

Vo štvrtok 25. júna Verizon ako jedna z najväčších značiek oznámila, že počas júla stiahne všetky svoje reklamy z Facebooku.

Spolu so značkami ako Patagonia a Recreational Equipment sa pridala k mesačnej kampani zvanej Stop Hate for Profit (voľný preklad: Zastavte zisk z nenávisti).

Súvisiaci článok Ruky preč od Facebooku, nabádajú veľké firmy. Zuckerberga kritizujú aj vlastní Čítajte 

Hnutie vedú skupiny ako Anti-Defamation League (Liga proti hanobeniu) a Color of Change (Farba zmeny). A využíva hybnú sila hnutia Black Lives Matter (Na černošských životoch záleží), aby sa udiali skutočné zmeny.

V piatok 26. júna oznámila spoločnosť Unilever, pod ktorú patria značky ako Ben & Jerry’s, Hellman’s a Dove, že zastaví reklamy na Facebooku a Twitteri v Spojených štátoch amerických až do konca roka 2020.

Prinútiť Facebook zmeniť prístup je chvályhodné úsilie, ale je za tým aj obchodná motivácia: reklama, ktorá sa ukazuje pri konšpiračnej teórii, nevyzerá dobre, najmä ak časť zárobku putuje aj tvorcovi videa.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C73CY na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M73CY na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Sociálne siete

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Facebook
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Vedátorský podcast

Vieme odhaliť život mimo slnečnej sústavy

Dnes poznáme už tisíce exoplanét.

Podcast Zoom

Zoom: Na Slovensku urobili veľký archeologický objav

Týždenný prehľad noviniek z vedy.

Archeologička Andrea Slaná z Považského múzea v Žiline sa venovala výskumu nečakane objavenej krypty pod žilinskou Katedrálou najsvätejšej trojice.