SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Ghost Recon: Breakpoint je sklamanie (minirecenzia)

Ubisoft mal veľké očakávania. Ako to nakoniec dopadlo?

Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint.Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint. (Zdroj: Ubisoft)
Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint
Páči sa nám: grafika, svet,zlepšovanie postavy
Nepáči sa nám: chyby, schizofrénia, občasná nuda
Hodnotenie: 7
Platformy: Xbox One, PlayStation 4, PC

Hru na recenziu poskytla spoločnosť Kontiki.

Pošlú vás na vzdialený izolovaný ostrov a oveľa viac neviete. Cestou tam na vás ktosi zaútočí, haváriu prežijete naoko sám, narazíte na nepredvídanú vojenskú prítomnosť, ktorá si bohvieprečo želá vašu smrť – a z takýchto čriepkov si snažíte poskladať, čo sa to vlastne deje.

Súvisiaci článok Death Stranding nedočkavého hráča unudí (recenzia) Čítajte 

Mimochodom, tým ostrovom je hypertechnologická dystopia, kam utiekli inžinieri a vizionári, pre ktorých je aj kalifornské Silicon Valley príliš zaostalé.

A ešte posledný detail: ste členom elitnej vojenskej jednotky duchov, komanda určeného na špeciálne úlohy, ste jeden z najlepších.

Skryť Vypnúť reklamu

Ak vás už v tomto okamihu banalita napísaného vystrašila, pokojne nečítajte ďalej. Hneď prvou vecou, ktorú môžeme Ghost Recon Breakpoint vyčítať, je príbeh – alebo teda aspoň jeho ilúzia. A, bohužiaľ, to ani zďaleka nie je jediná vec, ktorú vyčítať môžeme.

Načítavam video...

Schizofrénia, všetko a nič

Už minule Ghost Recon trpelo zvláštnou schizofréniou. Akoby sa táto videohra – a teda aj táto séria - nedokázala sama rozhodnúť, čím vlastne chce byť. Chvíľu akoby sa hrala na sériu Assassins, chvíľu chce byť Division, inokedy Metal Gear Solid a občas (úplne vážne) GTA.

Súvisiaci článok Hra StarCraft II má nového veľmajstra. Je ním umelá inteligencia Čítajte 

Raz akčnou strieľačkou, inokedy stealth akciou, rozvážnou taktikou a na koniec hrou na hrdinov. Akurát, že tým chce byť naraz: a vo výsledku nie je ani jedným. Najvážnejším problémom Breakpointu totiž je, že by rád bol všetkým. A autorov a tvorcov hry nik nezastavil a nepovedal im, že by už aj stačilo. Že by sa mali rozhodnúť.

Skryť Vypnúť reklamu

Lebo ak budete robiť čokoľvek, zrejme vo výsledku nebudete robiť nič poriadne. A to je škoda, najmä pozerajúc na ambície (aj očakávania), ktoré Ubisoft zjavne s Breakpointom mal.

Pretože, a to je potrebné poctivo uznať, toto je nielen klasicky ubisofťácky ozrutná, ale aj naozaj nádherná hra. Džungľu strieda mierne pásmo, ktoré plynulo prechádza do zasnežených štítov, všetko sa hýbe a hádže tiene, mení sa počasie a teda aj viditeľnosť a ďalšie prírodné podmienky. A tá hra je aj oproti Wildlands spred dvoch rokov pestrejšia.

Jednoducho nerobíte dookola to isté. Alebo aspoň chvíľu máte ten pocit. Po viac ako päťdesiatich hodinách strávených vo svete Breakpointu zistíte, že je vlastne nudný. A čo je horšie, niekto pri návrhu jeho herných mechaník príliš nepremýšľal.

Skryť Vypnúť reklamu

Chyby aj pokrok

Jedným z najzaujímavejších spestrení minulej časti bola možnosť vydávať pokyny kolegom z komanda. Teraz ste na všetko sám (ak teda nehráte online s priateľmi), čím sa automaticky mení aj spôsob, akým riešite vzniknuté situácie. A... nuž, umierate.

S tým ale súvisí aj úplne nepochopiteľný systém interných checkpointov. Niekedy počas plnenia misie totiž umriete a celý svet sa resetne do podoby, pri ktorej stratíte celý váš niekoľkohodinový postup. V skratke, všetci nepriatelia sú znovu na svojich miestach, a aj keď ste dosiahli nejaké čiastkové pokroky, môžete začať odznova.

Inokedy zase umriete a hra vás hodí na miesto, kam ste sa predtým vôbec nedostali – akoby vás posunie vpred. A vy vôbec nechápete, čo, kedy a prečo. Podobných nevyvážeností je celý svet Breakpointu plný, nevraviac o chybách, keď sa, napríklad, zaseknete v schodoch a môžete tak akurát reštartovať.

Skryť Vypnúť reklamu

Napriek vyššie spomínanému však nový Ghost Recon nie je zlý. Pri získavaní zbraní a nového vybavenia jasne vidieť inšpiráciu v Division, a to je dobré. Pri zisťovaní, čo a kde vlastne máte robiť, zase Assassin's Creed Odyssey, a tiež je to dobrá správa.

Dokonca tento raz natrafíte aj na pokus o príbeh, i keď asi ceny za najlepší scenár vyhrávať nebude. Škoda len, že si ktosi neuvedomil, že menej niekedy býva naozaj viac. Ak ste však fanúšikom série, vyskúšajte. Ale ak nie, počkajte si radšej na čosi iné.

Načítavam video...

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Herné konzoly

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Sony, PlayStation, Xbox
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Fico spojil Norberta Bödöra s Bonulom, predtým hovoril inak

Zákazky od Bonulu Smer nechce prezradiť.

Na fotografii (zľava) sú bývalý zamestnanec Bonulu Peter Brath; profesionálny zápasník Attila Végh; Matúš Mečár, ktorý bol odsúdený za vydieranie; nitriansky podnikateľ Norbert Bödör; podnikateľ a manažér zápasníkov Eduard Gerek a zástupca riaditeľa Národnej jednotky finančnej polície NAKA Milan Mihálik.
Dobré ráno

Dobré ráno: Ruskovi za objednávku vraždy spoločníčky hrozí doživotie

Pojednávanie je odročené na február.

Vizualizácia projektu Pod Vinicou.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Ako Ficovi pes zožral domácu úlohu

Súčasťou pôvabu dobrej výhovorky je, že jej očividná lož skôr pobaví, ako urazí.

Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.

Neprehliadnite tiež

Podcast Klik

Klik: Vianoce 2020, toto sú naše tipy na technologické darčeky

Sprievodca nakupovaním technologických darčekov.

Podcast Klik.
Tieň sondy Hajabusa 2 na povrchu asteroidu Ryugu.
Podcast Tech_FM

Výpredaje majú problém, všetko skupujú roboty

Čo spôsobujú nové technológie.

Vedátorský podcast

Čierne diery sú sochármi vesmíru

Rozhovor s Norbertom Wernerom.