SME
Nedeľa, 25. október, 2020 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky

Texty na webe sú vaším skrytým bohatstvom

Väčšina ľudí vo firmách neoceňuje texty ani iný obsah na webe. V typickej organizácii platí, že čím ste vyššie, tím menej si obsah ceníte. To sa však v blízkom čase začne meniť, pretože práve obsah je "skrytou" hodnotou, ktorú vo firmách máte.

Texty a dokumenty sú tým najdôležitejším, čo na svojom webe máte - venujete im aj najväčšiu pozornosť?

ILUSTRAČNÉ FOTO SME - JÁN KROŠLÁK

Väčšina ľudí vo firmách neoceňuje texty ani iný obsah na webe. V typickej organizácii platí, že čím ste vyššie, tím menej si obsah ceníte. To sa však v blízkom čase začne meniť, pretože práve obsah je "skrytou" hodnotou, ktorú vo firmách máte.

Poviem vám, ako to funguje pri typickom internetovom projekte. Ak autor textov dostane zaplatených X korún, grafický dizajnér dostane dvakrát X, programátor základných vecí a HTML trikrát X a ak je potrebné zložitejšie programovanie, jeho autor dostane štyrikrát X. Inými slovami, autor je vždy tým zďaleka najhoršie zaplateným členom tímu.

Nedávno som si prezeral fóra na webe určené pre autorov a bol som šokovaný, ako málo peňazí za svoju prácu dostávajú. Sú to talentovaní a vzdelaní ľudia, ale zarábajú almužnu.

Hovoril som o tom s riaditeľom webovej reklamnej agentúry a potvrdil mi to. V skutočnosti sa vraj klientovi nikdy neodvážia povedať, že mu ponúkajú služby svojich autorov, pretože cena za službu by hneď klesla. Vymyslia preto vždy nejaké moderné meno pre tú istú funkciu, niečo, čo znie trochu technickejšie.

Tu je postup, ako sa typicky stavia internetový projekt. Oddelenie IT minie kopu peňazí na nejaký content management softvér, redakčný systém. Projekt presunie na marketing, ktorý najme dizajnérsku firmu na vytvorenie nejakého základu webu. Niekde uprostred prác na projekte niekoho napadne, že na web bude treba zohnať aj nejaké texty predtým, než sa spustí. Manažér preto poverí toho najnižšie postaveného človeka, ktorého v tíme nájde, aby obišiel všetky oddelenia a nejaké texty od nich zohnal. Ak sú napísané príliš príšerne, tento najmladší člen tímu ich prepíše. (Alebo sa možno vo firme podarí nájsť letného praktikanta, ktorý to bude môcť urobiť za neho a dať dokopy pár viet.) Toto je spôsob, ako sa vo väčšine firiem pristupuje k obsahu.

Nedávno som študoval správu od renomovanej konzultačnej agentúry, ktorá popisovala, ako postaviť úspešný webový portál. Mala množstvo strán, bola neuveriteľne drahá, ale samotný obsah portálu sa v nej takmer nespomínal. Detailne popisovala technickú stratégiu, ale takmer sa nedotkla stratégie publikovania.

Svet je plný náhodne zrodených vydavateľov sediacich na skrytom bohatstve nazvanom obsah. Samozrejme, väčšina z nich ho nevyužíva, pretože netuší, že ho má. Profesionáli v oblasti content managementu ho musia vyhrabať z hlbín organizácie, vyleštiť a ukázať svojim nadriadeným, ako môžu dobre spracované texty firme pomôcť.

Som autor a som na to hrdý, ale potenciálnemu klientovi to nikdy nepoviem. Namiesto toho im vravím, že som konzultant pre content management, ktorý dáva dôraz na obsah pred samotnými technológiami. A každý rok si dokážem zarobiť o niečo viac vďaka tomu, že pomôžem klientom využiť obsah - texty - aby boli produktívnejší a ziskovejší.

Toto platí pre všetkých vás, odborníkov na content management - pre vás autorov a editorov. Stojte pevne. Bojujte za dobre napísané texty. Pri spore medzi kvantitou a kvalitou sa vždy postavte na stranu kvality. Venujte čas vymazávaniu textov, ktoré už na vašej stránke nemajú čo hľadať. Venujte čas sledovaniu, čo vaši čitatelia v skutočnosti chcú. Váš čas prichádza, pretože obsah na webe sa bude v modernej ekonomike - čoskoro - považovať za jedno z najdôležitejších bohatstiev, ktoré vaša firma má.

www.gerrymcgovern.com (Autor je publicistom a konzultantom v oblasti content managementu.)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Najlepší lacný mobil do dvesto eur (jeseň 2020)

Je lepšie Lenovo, Huawei alebo Xiaomi?

Sonda OSIRIS-REx nabrala vzorky z asteroidu, ale stráca ich

Uzatvárací mechanizmus zablokovali kamene.

Na snímke z 11. augusta 2020 robotické rameno kozmickej lode amerického Národného úradu pre letectvo a vesmír (NASA) Osiris-Rex počas skúšky odberu vzoriek z asteroidu Bennu.
Podcast Klik

Klik: Je Google monopol?

Komentovaný prehľad technologických správ.

Podcast Klik