Texty na webe sú vaším skrytým bohatstvom

Väčšina ľudí vo firmách neoceňuje texty ani iný obsah na webe. V typickej organizácii platí, že čím ste vyššie, tím menej si obsah ceníte. To sa však v blízkom čase začne meniť, pretože práve obsah je "skrytou" hodnotou, ktorú vo firmách máte.

Texty a dokumenty sú tým najdôležitejším, čo na svojom webe máte - venujete im aj najväčšiu pozornosť?

ILUSTRAČNÉ FOTO SME - JÁN KROŠLÁK

Väčšina ľudí vo firmách neoceňuje texty ani iný obsah na webe. V typickej organizácii platí, že čím ste vyššie, tím menej si obsah ceníte. To sa však v blízkom čase začne meniť, pretože práve obsah je "skrytou" hodnotou, ktorú vo firmách máte.

Poviem vám, ako to funguje pri typickom internetovom projekte. Ak autor textov dostane zaplatených X korún, grafický dizajnér dostane dvakrát X, programátor základných vecí a HTML trikrát X a ak je potrebné zložitejšie programovanie, jeho autor dostane štyrikrát X. Inými slovami, autor je vždy tým zďaleka najhoršie zaplateným členom tímu.

Nedávno som si prezeral fóra na webe určené pre autorov a bol som šokovaný, ako málo peňazí za svoju prácu dostávajú. Sú to talentovaní a vzdelaní ľudia, ale zarábajú almužnu.

Hovoril som o tom s riaditeľom webovej reklamnej agentúry a potvrdil mi to. V skutočnosti sa vraj klientovi nikdy neodvážia povedať, že mu ponúkajú služby svojich autorov, pretože cena za službu by hneď klesla. Vymyslia preto vždy nejaké moderné meno pre tú istú funkciu, niečo, čo znie trochu technickejšie.

Tu je postup, ako sa typicky stavia internetový projekt. Oddelenie IT minie kopu peňazí na nejaký content management softvér, redakčný systém. Projekt presunie na marketing, ktorý najme dizajnérsku firmu na vytvorenie nejakého základu webu. Niekde uprostred prác na projekte niekoho napadne, že na web bude treba zohnať aj nejaké texty predtým, než sa spustí. Manažér preto poverí toho najnižšie postaveného človeka, ktorého v tíme nájde, aby obišiel všetky oddelenia a nejaké texty od nich zohnal. Ak sú napísané príliš príšerne, tento najmladší člen tímu ich prepíše. (Alebo sa možno vo firme podarí nájsť letného praktikanta, ktorý to bude môcť urobiť za neho a dať dokopy pár viet.) Toto je spôsob, ako sa vo väčšine firiem pristupuje k obsahu.

Nedávno som študoval správu od renomovanej konzultačnej agentúry, ktorá popisovala, ako postaviť úspešný webový portál. Mala množstvo strán, bola neuveriteľne drahá, ale samotný obsah portálu sa v nej takmer nespomínal. Detailne popisovala technickú stratégiu, ale takmer sa nedotkla stratégie publikovania.

Svet je plný náhodne zrodených vydavateľov sediacich na skrytom bohatstve nazvanom obsah. Samozrejme, väčšina z nich ho nevyužíva, pretože netuší, že ho má. Profesionáli v oblasti content managementu ho musia vyhrabať z hlbín organizácie, vyleštiť a ukázať svojim nadriadeným, ako môžu dobre spracované texty firme pomôcť.

Som autor a som na to hrdý, ale potenciálnemu klientovi to nikdy nepoviem. Namiesto toho im vravím, že som konzultant pre content management, ktorý dáva dôraz na obsah pred samotnými technológiami. A každý rok si dokážem zarobiť o niečo viac vďaka tomu, že pomôžem klientom využiť obsah - texty - aby boli produktívnejší a ziskovejší.

Toto platí pre všetkých vás, odborníkov na content management - pre vás autorov a editorov. Stojte pevne. Bojujte za dobre napísané texty. Pri spore medzi kvantitou a kvalitou sa vždy postavte na stranu kvality. Venujte čas vymazávaniu textov, ktoré už na vašej stránke nemajú čo hľadať. Venujte čas sledovaniu, čo vaši čitatelia v skutočnosti chcú. Váš čas prichádza, pretože obsah na webe sa bude v modernej ekonomike - čoskoro - považovať za jedno z najdôležitejších bohatstiev, ktoré vaša firma má.

www.gerrymcgovern.com (Autor je publicistom a konzultantom v oblasti content managementu.)

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 10 333
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 082
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 053
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 399
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 005
  6. Kam do tepla v januári? 1 700
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 460
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 353
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 142
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 928

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Najdrahšiu kampaň mal Kusý, čísla za plagáty však nesedia

Most-Híd minul podľa oficiálnej správy na kampaň v župných voľbách najviac, no do nákladov zarátal aj sumy na vlastnú propagáciu.

KOMENTÁRE

Stačilo by, keby sa nekradlo. Základy politického hochštaplerstva

Politici neprestanú nepoctivo zavádzať.

KOMENTÁRE

Chceme viac detí v odborných školách? Tak sa o tom bavme

Menej žiakov na osemročných gymnáziách, ale prečo?

Neprehliadnite tiež

Po prvý raz zmapovali zmysly rastlín. Už vieme ako cítia

Namiesto zmyslových orgánov využívajú proteíny. Bez niektorých sa všetko zrúti.

Fyzikálna záhada. Neutrónové hviezdy svietia aj po zrážke

Dosvit po zrážke neutrónových hviezd je čoraz jasnejší, vyvracia očakávania.

V NASA prestali pracovať. Musk musel odložiť test rakety

Američanom sa nepodarilo schváliť štátny rozpočet. Kennedyho vesmírne stredisko prestáva pracovať.

Obchod bez radov a pokladní. Otvorili prvý Amazon Go

Obchod využíva rovnaké technológie ako autonómne autá.