SME
Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky
TLAČOVÁ SPRÁVA

Deväť najväčších online médií založilo asociáciu

S cieľom zvýšiť transparentnosť a profesionálnosť internetového trhu vzniká tento mesiac na Slovensku Asociácia internetových médií (AIM) - profesné združenie subjektov pôsobiacich v oblasti poskytovania internetovej reklamy.


S cieľom a internetového trhu na internetových médií v oblasti internetovej Jeho zakladajúcimi členmi sú Zoznam, Azet, SME online, Atlas, Centrum, Markíza.sk, Pravda.sk, Profesia a eTrend.

Hlavným cieľom Asociácie je zastrešiť subjekty, ktorých záujmom je rozvoj internetu a podpora využitia internetovej reklamy na Slovensku. Ambíciou AIM je nielen zvýšenie transparentnosti slovenského internetového trhu vo vzťahu k zadávateľom reklamy, ale v súvislosti s tým tiež zvýšenie konkurencieschopnosti internetu ako reklamného nosiča na slovenskom mediálnom trhu vôbec. „Na rozdiel od iných krajín je na Slovensku internet ešte vždy považovaný za akési doplnkové médium. Internet je dnes bežným nástrojom, ktorý využíva väčšina slovenskej  populácie a u ktorého počet užívateľov neustále rastie. No napriek tomu objemy investícií do propagácie na internete stále tvoria len nepatrný zlomok z celkových výdavkov na reklamu,“ hovorí o situácii na slovenskom internetovom trhu Valér Kot, predseda AIM.

Skryť Vypnúť reklamu

Cieľom AIM je prehĺbiť znalosť internetovej reklamy a podporiť jej ďalší rast, a to tiež priblížením sa k spôsobom plánovania reklamy v „tradičných“ médiách. Práve preto sa v tomto roku AIM sústredí najmä na propagovanie internetu ako efektívneho inzertného média, ktoré v porovnaní s tradičnými médiami ponúka širšie možnosti cielenia a plánovania reklamných kampaní. „Naším cieľom je dokázať, že internet je plne etablovaným reklamným médiom, ktoré dokáže konkurovať akémukoľvek inému typu propagácie a navyše ponúka zadávateľovi výhody, ktorými sa žiadne iné masovo využívané médium pochváliť nemôže, ako je presné cielenie a merateľnosť účinnosti,“ dodáva Kot.

Súčasťou tejto snahy bude aj vytvorenie rebríčkov návštevnosti internetových médií a monitoringu objemu reklamy na internete v podobe porovnateľnej s ostatnými médiami.

Skryť Vypnúť reklamu

Zástupcovia zakladajúcich členov AIM zvolili päťčlenný výbor. Predsedom asociácie sa stal Valér Kot, riaditeľ oddelenia elektronického publikovania a online služieb denníka SME.sk. Podpredsedami sú Lukáš Alner, riaditeľ Zoznam.sk a Milan Dubec, riaditeľ portálu Azet.sk. Členmi výboru sú Igor Kalaš, výkonný riaditeľ Atlas.sk a Jan Josef Kubíček, riaditeľ multimediálnych služieb denníka Pravda.sk.

Valné zhromaždenie AIM schválilo plán činnosti zameriavajúci sa na štandardizáciu internetovej reklamy, súčasťou ktorej je etický kódex, pravidlá vytvárania reklamných upútavok, ich formáty, apod. Ďalej sa AIM sústredí na zvýšenie záujmu o internetovú reklamu formou vypracovania prípadových štúdií, súťaží a odborných konferencií.

Jedným z dôležitých projektov, ktoré AIM pripravuje spustiť ako zadávateľ od budúceho roka, je prieskum trhu zavedením pravidelného monitoringu sociodemografického profilu užívateľov internetu a  kvantitatívny prieskum návštevnosti internetových médií na základe všeobecne platnej metodiky.

Skryť Vypnúť reklamu

Hoci členmi Asociácie sú zatiaľ len online médiá, plánuje sa aj vytvorenie štatútu pridruženého člena či oficiálneho partnera Asociácie pre reklamné a prieskumné agentúry. AIM má poslúžiť ako platforma pre vzájomnú komunikáciu medzi subjektmi podnikajúcimi v internetovej reklamy (prevádzkovateľmi a zadávateľmi internetovej reklamy).

Dlhodobým AIM je zaviesť a presadiť všeobecne platné štandardy reklamy na slovenskom internetovom a v záujme užívateľov tak kultivovať slovenský internetový trh.

Kontakt na členov správnej rady AIM:
Lukáš Alner, Zozm, 02/5245 1112
Milan Dubec, Azet, 041/5002 867
Igor Kalaš, Atlas, 02/5720 2330
Valér Kot, ME online, 02/5923 3621
Jan Josef Kubíček, Prad.sk, 02/4959 6400

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Záchranár Peter Vizvary z galantskej nemocnice, ktorého na ARO doviezli na Silvestra po tom, ako sa pri práci sám nakazil koronavírusom.

Pocit dusenia mám stále v sebe, vraví pacient pripojený na kyslík.

6 h
Monika Jankovská odchádza z výsluchu na NAKA v Nitre.

S vyšetrovateľmi začala spolupracovať koncom októbra.

5 h

Rozhovory ZKH s primátorom Bratislavy Matúšom Vallom.

4 h

Neprehliadnite tiež

O biobezpečnosti a spôsoboch, akými bioinžinieri geneticky upravené bunky robia bezpečnými.

8 h

Práve prebieha veľká demokratizácia vesmíru.

8 h

Rastliny by mohla byť užitočná aj pre ľudí.

8 h

Ako veľmi vám záleží na fotografiách?

13 h

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 36 218
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 34 974
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 661
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 251
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 722
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 105
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 742
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 374
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 296
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 5 855