TLAČOVÁ SPRÁVA

Deväť najväčších online médií založilo asociáciu

S cieľom zvýšiť transparentnosť a profesionálnosť internetového trhu vzniká tento mesiac na Slovensku Asociácia internetových médií (AIM) - profesné združenie subjektov pôsobiacich v oblasti poskytovania internetovej reklamy.


S cieľom a internetového trhu na internetových médií v oblasti internetovej Jeho zakladajúcimi členmi sú Zoznam, Azet, SME online, Atlas, Centrum, Markíza.sk, Pravda.sk, Profesia a eTrend.

Hlavným cieľom Asociácie je zastrešiť subjekty, ktorých záujmom je rozvoj internetu a podpora využitia internetovej reklamy na Slovensku. Ambíciou AIM je nielen zvýšenie transparentnosti slovenského internetového trhu vo vzťahu k zadávateľom reklamy, ale v súvislosti s tým tiež zvýšenie konkurencieschopnosti internetu ako reklamného nosiča na slovenskom mediálnom trhu vôbec. „Na rozdiel od iných krajín je na Slovensku internet ešte vždy považovaný za akési doplnkové médium. Internet je dnes bežným nástrojom, ktorý využíva väčšina slovenskej  populácie a u ktorého počet užívateľov neustále rastie. No napriek tomu objemy investícií do propagácie na internete stále tvoria len nepatrný zlomok z celkových výdavkov na reklamu,“ hovorí o situácii na slovenskom internetovom trhu Valér Kot, predseda AIM.

Cieľom AIM je prehĺbiť znalosť internetovej reklamy a podporiť jej ďalší rast, a to tiež priblížením sa k spôsobom plánovania reklamy v „tradičných“ médiách. Práve preto sa v tomto roku AIM sústredí najmä na propagovanie internetu ako efektívneho inzertného média, ktoré v porovnaní s tradičnými médiami ponúka širšie možnosti cielenia a plánovania reklamných kampaní. „Naším cieľom je dokázať, že internet je plne etablovaným reklamným médiom, ktoré dokáže konkurovať akémukoľvek inému typu propagácie a navyše ponúka zadávateľovi výhody, ktorými sa žiadne iné masovo využívané médium pochváliť nemôže, ako je presné cielenie a merateľnosť účinnosti,“ dodáva Kot.

Súčasťou tejto snahy bude aj vytvorenie rebríčkov návštevnosti internetových médií a monitoringu objemu reklamy na internete v podobe porovnateľnej s ostatnými médiami.

Zástupcovia zakladajúcich členov AIM zvolili päťčlenný výbor. Predsedom asociácie sa stal Valér Kot, riaditeľ oddelenia elektronického publikovania a online služieb denníka SME.sk. Podpredsedami sú Lukáš Alner, riaditeľ Zoznam.sk a Milan Dubec, riaditeľ portálu Azet.sk. Členmi výboru sú Igor Kalaš, výkonný riaditeľ Atlas.sk a Jan Josef Kubíček, riaditeľ multimediálnych služieb denníka Pravda.sk.

Valné zhromaždenie AIM schválilo plán činnosti zameriavajúci sa na štandardizáciu internetovej reklamy, súčasťou ktorej je etický kódex, pravidlá vytvárania reklamných upútavok, ich formáty, apod. Ďalej sa AIM sústredí na zvýšenie záujmu o internetovú reklamu formou vypracovania prípadových štúdií, súťaží a odborných konferencií.

Jedným z dôležitých projektov, ktoré AIM pripravuje spustiť ako zadávateľ od budúceho roka, je prieskum trhu zavedením pravidelného monitoringu sociodemografického profilu užívateľov internetu a  kvantitatívny prieskum návštevnosti internetových médií na základe všeobecne platnej metodiky.

Hoci členmi Asociácie sú zatiaľ len online médiá, plánuje sa aj vytvorenie štatútu pridruženého člena či oficiálneho partnera Asociácie pre reklamné a prieskumné agentúry. AIM má poslúžiť ako platforma pre vzájomnú komunikáciu medzi subjektmi podnikajúcimi v internetovej reklamy (prevádzkovateľmi a zadávateľmi internetovej reklamy).

Dlhodobým AIM je zaviesť a presadiť všeobecne platné štandardy reklamy na slovenskom internetovom a v záujme užívateľov tak kultivovať slovenský internetový trh.

Kontakt na členov správnej rady AIM:
Lukáš Alner, Zozm, 02/5245 1112
Milan Dubec, Azet, 041/5002 867
Igor Kalaš, Atlas, 02/5720 2330
Valér Kot, ME online, 02/5923 3621
Jan Josef Kubíček, Prad.sk, 02/4959 6400

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

TECH_FM

NASA oznámila obrovský objav, prečo sú vedci takí nadšení

Veď je to „len“ ďalšia hviezdna sústava. Tak prečo toľko kriku? Vysvetľuje podcast TECH_FM.

RECENZIA

Nové Razer slúchadlá ocení milovník hudby aj náročný hráč

Razer Kraken Pro V2 sú dobré herné slúchadlá, ktoré môžete kedykoľvek vytiahnuť aj na cesty.

Pluto a jeho mesiace budú oficiálne ríšou mŕtvych

Nové názvoslovie pre systém trpasličej planéty sa inšpiruje aj mytológiou.

Civilizáciu Aztékov zničila európska zbraň, nevedeli proti nej bojovať

Za kolapsom rozvinutej juhoamerickej civilizácie môže byť aj pandémia paratýfusu.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 368
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 079
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 684
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 226
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 5 750
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 499
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 214
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 501
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 714
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 569

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop