TLAČOVÁ SPRÁVA

Deväť najväčších online médií založilo asociáciu

S cieľom zvýšiť transparentnosť a profesionálnosť internetového trhu vzniká tento mesiac na Slovensku Asociácia internetových médií (AIM) - profesné združenie subjektov pôsobiacich v oblasti poskytovania internetovej reklamy.


S cieľom a internetového trhu na internetových médií v oblasti internetovej Jeho zakladajúcimi členmi sú Zoznam, Azet, SME online, Atlas, Centrum, Markíza.sk, Pravda.sk, Profesia a eTrend.

Hlavným cieľom Asociácie je zastrešiť subjekty, ktorých záujmom je rozvoj internetu a podpora využitia internetovej reklamy na Slovensku. Ambíciou AIM je nielen zvýšenie transparentnosti slovenského internetového trhu vo vzťahu k zadávateľom reklamy, ale v súvislosti s tým tiež zvýšenie konkurencieschopnosti internetu ako reklamného nosiča na slovenskom mediálnom trhu vôbec. „Na rozdiel od iných krajín je na Slovensku internet ešte vždy považovaný za akési doplnkové médium. Internet je dnes bežným nástrojom, ktorý využíva väčšina slovenskej  populácie a u ktorého počet užívateľov neustále rastie. No napriek tomu objemy investícií do propagácie na internete stále tvoria len nepatrný zlomok z celkových výdavkov na reklamu,“ hovorí o situácii na slovenskom internetovom trhu Valér Kot, predseda AIM.

Cieľom AIM je prehĺbiť znalosť internetovej reklamy a podporiť jej ďalší rast, a to tiež priblížením sa k spôsobom plánovania reklamy v „tradičných“ médiách. Práve preto sa v tomto roku AIM sústredí najmä na propagovanie internetu ako efektívneho inzertného média, ktoré v porovnaní s tradičnými médiami ponúka širšie možnosti cielenia a plánovania reklamných kampaní. „Naším cieľom je dokázať, že internet je plne etablovaným reklamným médiom, ktoré dokáže konkurovať akémukoľvek inému typu propagácie a navyše ponúka zadávateľovi výhody, ktorými sa žiadne iné masovo využívané médium pochváliť nemôže, ako je presné cielenie a merateľnosť účinnosti,“ dodáva Kot.

Súčasťou tejto snahy bude aj vytvorenie rebríčkov návštevnosti internetových médií a monitoringu objemu reklamy na internete v podobe porovnateľnej s ostatnými médiami.

Zástupcovia zakladajúcich členov AIM zvolili päťčlenný výbor. Predsedom asociácie sa stal Valér Kot, riaditeľ oddelenia elektronického publikovania a online služieb denníka SME.sk. Podpredsedami sú Lukáš Alner, riaditeľ Zoznam.sk a Milan Dubec, riaditeľ portálu Azet.sk. Členmi výboru sú Igor Kalaš, výkonný riaditeľ Atlas.sk a Jan Josef Kubíček, riaditeľ multimediálnych služieb denníka Pravda.sk.

Valné zhromaždenie AIM schválilo plán činnosti zameriavajúci sa na štandardizáciu internetovej reklamy, súčasťou ktorej je etický kódex, pravidlá vytvárania reklamných upútavok, ich formáty, apod. Ďalej sa AIM sústredí na zvýšenie záujmu o internetovú reklamu formou vypracovania prípadových štúdií, súťaží a odborných konferencií.

Jedným z dôležitých projektov, ktoré AIM pripravuje spustiť ako zadávateľ od budúceho roka, je prieskum trhu zavedením pravidelného monitoringu sociodemografického profilu užívateľov internetu a  kvantitatívny prieskum návštevnosti internetových médií na základe všeobecne platnej metodiky.

Hoci členmi Asociácie sú zatiaľ len online médiá, plánuje sa aj vytvorenie štatútu pridruženého člena či oficiálneho partnera Asociácie pre reklamné a prieskumné agentúry. AIM má poslúžiť ako platforma pre vzájomnú komunikáciu medzi subjektmi podnikajúcimi v internetovej reklamy (prevádzkovateľmi a zadávateľmi internetovej reklamy).

Dlhodobým AIM je zaviesť a presadiť všeobecne platné štandardy reklamy na slovenskom internetovom a v záujme užívateľov tak kultivovať slovenský internetový trh.

Kontakt na členov správnej rady AIM:
Lukáš Alner, Zozm, 02/5245 1112
Milan Dubec, Azet, 041/5002 867
Igor Kalaš, Atlas, 02/5720 2330
Valér Kot, ME online, 02/5923 3621
Jan Josef Kubíček, Prad.sk, 02/4959 6400

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo je nevyhnutná vojna Facebooku a Bruselu

Padol prvý výstrel v regulačnej vojne, ktorá bude určovať podobu Európy.

EKONOMIKA

Bankár: Bezúročné pôžičky nie sú charita. Slúžia na prilákanie

Techman tvrdí, že polovica hypoték čoskoro zdražie.

KOMENTÁRE

Keď sa z nájomného vraha stane Superstar

Scény pri prepustení Kajínka pripomínali skôr rockový koncert.

Neprehliadnite tiež

Najväčšia plávajúca elektráreň? Spustili ju v Číne

Ak solárne panely plávajú na vode, možno ich efektívne chladiť pre zachovanie životnosti a výkonu.

Umelá inteligencia porazila svetového šampióna v hre Go

AlphaGo je po roku zručnejší, šikovnejší a uskutočňuje manévre a stratégie, ktoré sa vymykajú ľudskému mysleniu.

V obežných dráhach planét vzdialenej sústavy objavili vzorec

Obežné dráhy planét v sústave TRAPPIST-1 spája dráhová rezonancia.

Pozor na stiahnuté titulky k filmom, môžu otvoriť cestu hackerom

Majú boriť jazykovú bariéru, v skutočnosti však môžu preraziť bezpečnostný štít počítača.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  4. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  8. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 12 863
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 819
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 8 345
  4. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 618
  5. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 5 589
  6. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 538
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 102
  8. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 4 704
  9. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 4 537
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 221