Juiced - seriózna konkurencia Need for Speed

Máte radi autíčka? Hm, alebo skôr poriadne autá? A k tomu tuning? A čo takto rýchle, nemilosrdné a protizákonné pouličné závody uprostred noci? Nasadajte, štartujeme! A pripútať sa? Načo!

Pár mesiacov dozadu ste mali možnosť prečítať si recenziu na poriadne arkádové naháňačky pre PC - Need for Speed: Underground 2. Hry z tejto série úspešne kraľujú ríši pouličných závodov už od roku 1995, kedy sa na pulty dostal prvý diel. Takmer bezkonkurenčný boj sa však o chvíľu zmení na tvrdú vojnu o priazeň fanúšikov, na svetlo sveta sa derie hra menom Juiced, ktorá sa NFS značne inšpirovala. Stojí za ňou na prvý pohľad celkom neznáma firma Juice Games, ale jednotlivé osobnosti už čo-to zažili v iných spoločnostiach. Očividne však chceli od života viac, a tak dali hlavy dokopy a vymakali koncept na obľúbené pouličné závody. Slovo dalo slovo a hop, NFS má problém...

V dnešnej dobe sebe lepšia gamesa bez hráčskej komunity zapadne do komerčne neúspešných titulov a už pár mesiacov po nej neštekne ani pes. Toho sú si v Juice Games plne vedomí a - ako inak - všetkými desiatimi sa snažia takému nelichotivému osudu vyhnúť. Práve v tomto smere prehodnocujú akékoľvek pripomienky či "zlepšováky" od fanúšikov, najmä čo sa týka problémových oblastí NFS:U. Ako príklad stačí uviesť nespokojnosť verejnosti s tuningovým systémom, ktorý bol v Undergrounde odkrývaný príliš pomaly a sústreďoval sa predovšetkým na vizuálne vylepšenia. Juiced si dáva za úlohu všetky chyby napraviť a excelovať svojou dokonalosťou... pekne sa to počúva, ale čo na tom bude pravdy?

Isté je, že Juiced nám ponúkne krásnych 50 licencovaných áut od Toyoty cez Pontiac až po Chevrolet. A keďže je to hra predovšetkým o tuningu, budeme mať k dispozícií tiež cez stovku rôznych komponentov určených na zlepšenie výkonu a v neposlednej rade na vizuálny efekt. Ten bude totiž potrebný pri získavaní prestíže a rešpektu u súperov, akási obdoba hviezdičkového hodnotenia v NFS:U. Dokopy to podľa autorov dáva 7,2 miliardy rozličných kombinácií! Vyzerá to nepravdepodobne, no uvidíme, možno nás autori prekvapia. Pred nedávnom vyšlo druhé demo, na ktoré som sa s radosťou vrhol.

Je veľká škoda, že hneď po spustení, ešte plný očakávania, narazím na odfláknuté konzolové menu. Autori boli natoľko leniví, že cez ponuky sa musíte preklikávať "iba" klávesnicou, bez možnosti využiť myš. Po navolení požadovaných Options, sa po prvýkrát stretávate so svojím automobilovým protivníkom, ktorý vás vyzýva na trať pod ťarchou stávky na víťaza. Tú môžete v obmedzenej miere znížiť/zvýšiť, od čoho sa adekvátne mení rešpekt k vám a naopak. Práve rešpekt a peniaze sú najdôležitejšími (a jedinými;) surovinami, s ktorými sa dajú robiť zázraky. Za zázrak považujem napríklad originálny nápad tímových pretekov - "všetci za jedného, jeden proti všetkým". Vysvetlím na príklade: najmete si poriadnych pretekárov do svojej stajne a založíte tím. Následne nie je nič ľahšie ako prijať pozvanie od nič netušiaceho protivníka a vyraziť na trať. Svojim "spriateleným" pretekárom môžete počas závodu zadávať jednoduché príkazy na zneškodnenie súpera a potom si len vychutnať jazdu poloprázdnou traťou. Radšej však nepredbiehajme, pretože táto možnosť ešte v demoverzii nebola a ako to bude fungovať v skutočnosti, sa dozvieme až v recenzii.

Od klasickej arkádovky nemožno čakať zázraky vo fyzikálnom spektre, no predsa sa môžeme tešiť na zjednodušený, ale funkčný modelu poškodenia. Počet kolízií treba napriek tomu držať na uzde, pretože v opačnom prípade vysolíte riadnu čiastku za opravu. Prejsť hoci i celú trať bez havárie je na druhej strane vcelku jednoduchá záležitosť, na cestách totiž nestretnete ani nohy (či kolesa?). To je diskutabilná chyba, mňa osobne mrzí absencia policajných jednotiek, ktoré by sa celkom logicky snažili nelegálnym závodom zabrániť. Ďalším dôležitým problémom je nadizajnovanie tratí (podobne ako v NFS). Tie sú úplne priamočiare, bez možnosti využívania skratiek alebo túlania sa po meste. Nedokážem pochopiť, prečo robí vývojárom toľké problémy uvedomiť si, že hráči chcú voľnosť!

Grafika a ozvučenie je na tom vcelku slušne, občas bijú do očí ostré hrany a tieňovanie karosérie, ale to všetko sa pravdepodobne v plnej verzii zmení. Málinko mi vadil spôsob ovládania vozidla, pretože reaguje značne pomaly a ťažko (na rozdiel od NFS treba brzdiť), je to však otázka zvyku. Keď sa vám dostane pod kožu nadlho vás chytí a nepustí.

Či Juiced skutočne obstojí v tvrdom boji s NFS nám bližšie napovie recenzia. Zatiaľ to vyzerá celkom nádejne, hlavne čo sa týka licencovaných vozidiel a príslušenstva. Ostatné aspekty sú momentálne vo fáze dolaďovania, takže držme autorom palce. Už teraz však môžeme hrdo vyhlásiť: všetci milovníci tuningu a rýchlych áut, máte sa na čo tešiť!

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Až teraz sa začína boj o Európu. Le Penová sa na Macrona teší

Macron vidí Francúzsko ako krajinu, ktorá má všetko. Le Penová program stavia na kritike.

KOMENTÁRE

Voľby vo Francúzsku. Čo vlastne prospeje ľuďom?

Napäté voľby zakrývali podstatnejšiu tému.

SVET

Macron k politike pristupuje ako k startupu (profil)

Emmanuel Macron bol bankárom aj ministrom hospodárstva.

Neprehliadnite tiež

Odhalili katastrofu, ktorá mohla stvoriť moderného človeka

Vďaka nákresom z najstaršieho zachovaného chrámu vedci určili, kedy Zem zasiahla obrovská kométa.

Test: Huawei P10 je skvelý fotomobil, ktorému chýbajú inovácie

Čínsky výrobca ponúka ďalší vynikajúci smartfón, no za cenu, ktorú si nezaslúži.

Čínska vesmírna loď sa spojila so stanicou na obežnej dráhe

Peking má ambíciu vyslať podobné výskumné vozidlo aj na Mars.

DETSKÁ RUBRIKA

Somáre sú na ťažkú prácu ako stvorené, našu ľútosť nepotrebujú

Osly si obľúbila aj egyptská vládkyňa Kleopatra, ktorá sa údajne kúpala v ich mlieku.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  6. Inteligencia vo všetkom
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  8. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  9. Čo sa môže stať, keď šetríte na zateplení?
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie
  1. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  3. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  4. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  5. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  6. Východniari investujú do bývania spomedzi regiónov najviac
  7. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  10. Pôžička, ktorá odmeňuje? Nie, nepomýlili sme sa
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 22 355
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 9 144
  3. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 8 626
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 7 419
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 048
  6. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 4 011
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 903
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 797
  9. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku 1 602
  10. Inteligencia vo všetkom 1 543

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop