SME
Sobota, 16. január, 2021 | Meniny má KristínaKrížovkyKrížovky

Juiced - seriózna konkurencia Need for Speed

Máte radi autíčka? Hm, alebo skôr poriadne autá? A k tomu tuning? A čo takto rýchle, nemilosrdné a protizákonné pouličné závody uprostred noci? Nasadajte, štartujeme! A pripútať sa? Načo!

Pár mesiacov dozadu ste mali možnosť prečítať si recenziu na poriadne arkádové naháňačky pre PC - Need for Speed: Underground 2. Hry z tejto série úspešne kraľujú ríši pouličných závodov už od roku 1995, kedy sa na pulty dostal prvý diel. Takmer bezkonkurenčný boj sa však o chvíľu zmení na tvrdú vojnu o priazeň fanúšikov, na svetlo sveta sa derie hra menom Juiced, ktorá sa NFS značne inšpirovala. Stojí za ňou na prvý pohľad celkom neznáma firma Juice Games, ale jednotlivé osobnosti už čo-to zažili v iných spoločnostiach. Očividne však chceli od života viac, a tak dali hlavy dokopy a vymakali koncept na obľúbené pouličné závody. Slovo dalo slovo a hop, NFS má problém...

Skryť Vypnúť reklamu

V dnešnej dobe sebe lepšia gamesa bez hráčskej komunity zapadne do komerčne neúspešných titulov a už pár mesiacov po nej neštekne ani pes. Toho sú si v Juice Games plne vedomí a - ako inak - všetkými desiatimi sa snažia takému nelichotivému osudu vyhnúť. Práve v tomto smere prehodnocujú akékoľvek pripomienky či "zlepšováky" od fanúšikov, najmä čo sa týka problémových oblastí NFS:U. Ako príklad stačí uviesť nespokojnosť verejnosti s tuningovým systémom, ktorý bol v Undergrounde odkrývaný príliš pomaly a sústreďoval sa predovšetkým na vizuálne vylepšenia. Juiced si dáva za úlohu všetky chyby napraviť a excelovať svojou dokonalosťou... pekne sa to počúva, ale čo na tom bude pravdy?

Isté je, že Juiced nám ponúkne krásnych 50 licencovaných áut od Toyoty cez Pontiac až po Chevrolet. A keďže je to hra predovšetkým o tuningu, budeme mať k dispozícií tiež cez stovku rôznych komponentov určených na zlepšenie výkonu a v neposlednej rade na vizuálny efekt. Ten bude totiž potrebný pri získavaní prestíže a rešpektu u súperov, akási obdoba hviezdičkového hodnotenia v NFS:U. Dokopy to podľa autorov dáva 7,2 miliardy rozličných kombinácií! Vyzerá to nepravdepodobne, no uvidíme, možno nás autori prekvapia. Pred nedávnom vyšlo druhé demo, na ktoré som sa s radosťou vrhol.

Skryť Vypnúť reklamu

Je veľká škoda, že hneď po spustení, ešte plný očakávania, narazím na odfláknuté konzolové menu. Autori boli natoľko leniví, že cez ponuky sa musíte preklikávať "iba" klávesnicou, bez možnosti využiť myš. Po navolení požadovaných Options, sa po prvýkrát stretávate so svojím automobilovým protivníkom, ktorý vás vyzýva na trať pod ťarchou stávky na víťaza. Tú môžete v obmedzenej miere znížiť/zvýšiť, od čoho sa adekvátne mení rešpekt k vám a naopak. Práve rešpekt a peniaze sú najdôležitejšími (a jedinými;) surovinami, s ktorými sa dajú robiť zázraky. Za zázrak považujem napríklad originálny nápad tímových pretekov - "všetci za jedného, jeden proti všetkým". Vysvetlím na príklade: najmete si poriadnych pretekárov do svojej stajne a založíte tím. Následne nie je nič ľahšie ako prijať pozvanie od nič netušiaceho protivníka a vyraziť na trať. Svojim "spriateleným" pretekárom môžete počas závodu zadávať jednoduché príkazy na zneškodnenie súpera a potom si len vychutnať jazdu poloprázdnou traťou. Radšej však nepredbiehajme, pretože táto možnosť ešte v demoverzii nebola a ako to bude fungovať v skutočnosti, sa dozvieme až v recenzii.

Skryť Vypnúť reklamu

Od klasickej arkádovky nemožno čakať zázraky vo fyzikálnom spektre, no predsa sa môžeme tešiť na zjednodušený, ale funkčný modelu poškodenia. Počet kolízií treba napriek tomu držať na uzde, pretože v opačnom prípade vysolíte riadnu čiastku za opravu. Prejsť hoci i celú trať bez havárie je na druhej strane vcelku jednoduchá záležitosť, na cestách totiž nestretnete ani nohy (či kolesa?). To je diskutabilná chyba, mňa osobne mrzí absencia policajných jednotiek, ktoré by sa celkom logicky snažili nelegálnym závodom zabrániť. Ďalším dôležitým problémom je nadizajnovanie tratí (podobne ako v NFS). Tie sú úplne priamočiare, bez možnosti využívania skratiek alebo túlania sa po meste. Nedokážem pochopiť, prečo robí vývojárom toľké problémy uvedomiť si, že hráči chcú voľnosť!

Skryť Vypnúť reklamu

Grafika a ozvučenie je na tom vcelku slušne, občas bijú do očí ostré hrany a tieňovanie karosérie, ale to všetko sa pravdepodobne v plnej verzii zmení. Málinko mi vadil spôsob ovládania vozidla, pretože reaguje značne pomaly a ťažko (na rozdiel od NFS treba brzdiť), je to však otázka zvyku. Keď sa vám dostane pod kožu nadlho vás chytí a nepustí.

Či Juiced skutočne obstojí v tvrdom boji s NFS nám bližšie napovie recenzia. Zatiaľ to vyzerá celkom nádejne, hlavne čo sa týka licencovaných vozidiel a príslušenstva. Ostatné aspekty sú momentálne vo fáze dolaďovania, takže držme autorom palce. Už teraz však môžeme hrdo vyhlásiť: všetci milovníci tuningu a rýchlych áut, máte sa na čo tešiť!

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Podcast Klik

Klik: Zmazanie Trumpa je začiatok novej éry sociálnych sietí

Komentovaný prehľad technologických správ.

Podcast Klik.
Podcast Tech_FM

Ukázali, ako by sa dala získavať energia z čiernej diery

Podcast o novinkách z vedy.

Samsung ukázal nové smartfóny, všetky s podporou 5G

Namiesto veľkých zmien prišla evolúcia.

V Indonézii objavili najstaršiu jaskynnú maľbu

Vek maľby prasaťa sa odhaduje minimálne na 45 500 rokov.

Jaskynná maľba prasaťa celebského na Sulawesi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  7. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  8. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  10. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  1. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  2. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  10. Slovaktual umožní všetkým zamestnancom bezplatné testovanie
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 19 891
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 13 707
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 11 576
  4. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 8 342
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 8 206
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 7 646
  7. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 794
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 723
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 692
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 106