SME
Streda, 21. október, 2020 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Juiced - seriózna konkurencia Need for Speed

Máte radi autíčka? Hm, alebo skôr poriadne autá? A k tomu tuning? A čo takto rýchle, nemilosrdné a protizákonné pouličné závody uprostred noci? Nasadajte, štartujeme! A pripútať sa? Načo!

Pár mesiacov dozadu ste mali možnosť prečítať si recenziu na poriadne arkádové naháňačky pre PC - Need for Speed: Underground 2. Hry z tejto série úspešne kraľujú ríši pouličných závodov už od roku 1995, kedy sa na pulty dostal prvý diel. Takmer bezkonkurenčný boj sa však o chvíľu zmení na tvrdú vojnu o priazeň fanúšikov, na svetlo sveta sa derie hra menom Juiced, ktorá sa NFS značne inšpirovala. Stojí za ňou na prvý pohľad celkom neznáma firma Juice Games, ale jednotlivé osobnosti už čo-to zažili v iných spoločnostiach. Očividne však chceli od života viac, a tak dali hlavy dokopy a vymakali koncept na obľúbené pouličné závody. Slovo dalo slovo a hop, NFS má problém...

Skryť Vypnúť reklamu

V dnešnej dobe sebe lepšia gamesa bez hráčskej komunity zapadne do komerčne neúspešných titulov a už pár mesiacov po nej neštekne ani pes. Toho sú si v Juice Games plne vedomí a - ako inak - všetkými desiatimi sa snažia takému nelichotivému osudu vyhnúť. Práve v tomto smere prehodnocujú akékoľvek pripomienky či "zlepšováky" od fanúšikov, najmä čo sa týka problémových oblastí NFS:U. Ako príklad stačí uviesť nespokojnosť verejnosti s tuningovým systémom, ktorý bol v Undergrounde odkrývaný príliš pomaly a sústreďoval sa predovšetkým na vizuálne vylepšenia. Juiced si dáva za úlohu všetky chyby napraviť a excelovať svojou dokonalosťou... pekne sa to počúva, ale čo na tom bude pravdy?

Isté je, že Juiced nám ponúkne krásnych 50 licencovaných áut od Toyoty cez Pontiac až po Chevrolet. A keďže je to hra predovšetkým o tuningu, budeme mať k dispozícií tiež cez stovku rôznych komponentov určených na zlepšenie výkonu a v neposlednej rade na vizuálny efekt. Ten bude totiž potrebný pri získavaní prestíže a rešpektu u súperov, akási obdoba hviezdičkového hodnotenia v NFS:U. Dokopy to podľa autorov dáva 7,2 miliardy rozličných kombinácií! Vyzerá to nepravdepodobne, no uvidíme, možno nás autori prekvapia. Pred nedávnom vyšlo druhé demo, na ktoré som sa s radosťou vrhol.

Skryť Vypnúť reklamu

Je veľká škoda, že hneď po spustení, ešte plný očakávania, narazím na odfláknuté konzolové menu. Autori boli natoľko leniví, že cez ponuky sa musíte preklikávať "iba" klávesnicou, bez možnosti využiť myš. Po navolení požadovaných Options, sa po prvýkrát stretávate so svojím automobilovým protivníkom, ktorý vás vyzýva na trať pod ťarchou stávky na víťaza. Tú môžete v obmedzenej miere znížiť/zvýšiť, od čoho sa adekvátne mení rešpekt k vám a naopak. Práve rešpekt a peniaze sú najdôležitejšími (a jedinými;) surovinami, s ktorými sa dajú robiť zázraky. Za zázrak považujem napríklad originálny nápad tímových pretekov - "všetci za jedného, jeden proti všetkým". Vysvetlím na príklade: najmete si poriadnych pretekárov do svojej stajne a založíte tím. Následne nie je nič ľahšie ako prijať pozvanie od nič netušiaceho protivníka a vyraziť na trať. Svojim "spriateleným" pretekárom môžete počas závodu zadávať jednoduché príkazy na zneškodnenie súpera a potom si len vychutnať jazdu poloprázdnou traťou. Radšej však nepredbiehajme, pretože táto možnosť ešte v demoverzii nebola a ako to bude fungovať v skutočnosti, sa dozvieme až v recenzii.

Skryť Vypnúť reklamu

Od klasickej arkádovky nemožno čakať zázraky vo fyzikálnom spektre, no predsa sa môžeme tešiť na zjednodušený, ale funkčný modelu poškodenia. Počet kolízií treba napriek tomu držať na uzde, pretože v opačnom prípade vysolíte riadnu čiastku za opravu. Prejsť hoci i celú trať bez havárie je na druhej strane vcelku jednoduchá záležitosť, na cestách totiž nestretnete ani nohy (či kolesa?). To je diskutabilná chyba, mňa osobne mrzí absencia policajných jednotiek, ktoré by sa celkom logicky snažili nelegálnym závodom zabrániť. Ďalším dôležitým problémom je nadizajnovanie tratí (podobne ako v NFS). Tie sú úplne priamočiare, bez možnosti využívania skratiek alebo túlania sa po meste. Nedokážem pochopiť, prečo robí vývojárom toľké problémy uvedomiť si, že hráči chcú voľnosť!

Skryť Vypnúť reklamu

Grafika a ozvučenie je na tom vcelku slušne, občas bijú do očí ostré hrany a tieňovanie karosérie, ale to všetko sa pravdepodobne v plnej verzii zmení. Málinko mi vadil spôsob ovládania vozidla, pretože reaguje značne pomaly a ťažko (na rozdiel od NFS treba brzdiť), je to však otázka zvyku. Keď sa vám dostane pod kožu nadlho vás chytí a nepustí.

Či Juiced skutočne obstojí v tvrdom boji s NFS nám bližšie napovie recenzia. Zatiaľ to vyzerá celkom nádejne, hlavne čo sa týka licencovaných vozidiel a príslušenstva. Ostatné aspekty sú momentálne vo fáze dolaďovania, takže držme autorom palce. Už teraz však môžeme hrdo vyhlásiť: všetci milovníci tuningu a rýchlych áut, máte sa na čo tešiť!

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Ilustračné foto.
CYNICKÁ OBLUDA

V bubline pritakávačov

Začína byť celkom jasné, koho presne Matovič myslí, keď hovorí o múdrosráčoch.

Neprehliadnite tiež

Na snímke z 11. augusta 2020 robotické rameno kozmickej lode amerického Národného úradu pre letectvo a vesmír (NASA) Osiris-Rex počas skúšky odberu vzoriek z asteroidu Bennu.
Prelet okolo južného pólu Bennu, záber vznikol zo vzdialenosti 12 kilometrov, keď sa sonda vzďaľovala.

Na planine Nazca objavili nový obrovský obrazec

Doteraz odkryli vyše tristo obrazcov.

Obrazec objavili pri navrhovaní novej cesty k rozhľadni.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  5. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  6. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  7. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  9. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  2. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  3. Päť chýb pri zateplení strechy
  4. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  6. Prebudili ste sa už v sude, sene alebo teepee? Je to zážitok!
  7. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  8. Bezbariérové vozidlo
  9. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  10. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 29 691
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 15 666
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 15 355
  4. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 13 384
  5. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 12 274
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 594
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 556
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 469
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 336
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 109