Juiced - seriózna konkurencia Need for Speed

Máte radi autíčka? Hm, alebo skôr poriadne autá? A k tomu tuning? A čo takto rýchle, nemilosrdné a protizákonné pouličné závody uprostred noci? Nasadajte, štartujeme! A pripútať sa? Načo!

Pár mesiacov dozadu ste mali možnosť prečítať si recenziu na poriadne arkádové naháňačky pre PC - Need for Speed: Underground 2. Hry z tejto série úspešne kraľujú ríši pouličných závodov už od roku 1995, kedy sa na pulty dostal prvý diel. Takmer bezkonkurenčný boj sa však o chvíľu zmení na tvrdú vojnu o priazeň fanúšikov, na svetlo sveta sa derie hra menom Juiced, ktorá sa NFS značne inšpirovala. Stojí za ňou na prvý pohľad celkom neznáma firma Juice Games, ale jednotlivé osobnosti už čo-to zažili v iných spoločnostiach. Očividne však chceli od života viac, a tak dali hlavy dokopy a vymakali koncept na obľúbené pouličné závody. Slovo dalo slovo a hop, NFS má problém...

V dnešnej dobe sebe lepšia gamesa bez hráčskej komunity zapadne do komerčne neúspešných titulov a už pár mesiacov po nej neštekne ani pes. Toho sú si v Juice Games plne vedomí a - ako inak - všetkými desiatimi sa snažia takému nelichotivému osudu vyhnúť. Práve v tomto smere prehodnocujú akékoľvek pripomienky či "zlepšováky" od fanúšikov, najmä čo sa týka problémových oblastí NFS:U. Ako príklad stačí uviesť nespokojnosť verejnosti s tuningovým systémom, ktorý bol v Undergrounde odkrývaný príliš pomaly a sústreďoval sa predovšetkým na vizuálne vylepšenia. Juiced si dáva za úlohu všetky chyby napraviť a excelovať svojou dokonalosťou... pekne sa to počúva, ale čo na tom bude pravdy?

Isté je, že Juiced nám ponúkne krásnych 50 licencovaných áut od Toyoty cez Pontiac až po Chevrolet. A keďže je to hra predovšetkým o tuningu, budeme mať k dispozícií tiež cez stovku rôznych komponentov určených na zlepšenie výkonu a v neposlednej rade na vizuálny efekt. Ten bude totiž potrebný pri získavaní prestíže a rešpektu u súperov, akási obdoba hviezdičkového hodnotenia v NFS:U. Dokopy to podľa autorov dáva 7,2 miliardy rozličných kombinácií! Vyzerá to nepravdepodobne, no uvidíme, možno nás autori prekvapia. Pred nedávnom vyšlo druhé demo, na ktoré som sa s radosťou vrhol.

Je veľká škoda, že hneď po spustení, ešte plný očakávania, narazím na odfláknuté konzolové menu. Autori boli natoľko leniví, že cez ponuky sa musíte preklikávať "iba" klávesnicou, bez možnosti využiť myš. Po navolení požadovaných Options, sa po prvýkrát stretávate so svojím automobilovým protivníkom, ktorý vás vyzýva na trať pod ťarchou stávky na víťaza. Tú môžete v obmedzenej miere znížiť/zvýšiť, od čoho sa adekvátne mení rešpekt k vám a naopak. Práve rešpekt a peniaze sú najdôležitejšími (a jedinými;) surovinami, s ktorými sa dajú robiť zázraky. Za zázrak považujem napríklad originálny nápad tímových pretekov - "všetci za jedného, jeden proti všetkým". Vysvetlím na príklade: najmete si poriadnych pretekárov do svojej stajne a založíte tím. Následne nie je nič ľahšie ako prijať pozvanie od nič netušiaceho protivníka a vyraziť na trať. Svojim "spriateleným" pretekárom môžete počas závodu zadávať jednoduché príkazy na zneškodnenie súpera a potom si len vychutnať jazdu poloprázdnou traťou. Radšej však nepredbiehajme, pretože táto možnosť ešte v demoverzii nebola a ako to bude fungovať v skutočnosti, sa dozvieme až v recenzii.

Od klasickej arkádovky nemožno čakať zázraky vo fyzikálnom spektre, no predsa sa môžeme tešiť na zjednodušený, ale funkčný modelu poškodenia. Počet kolízií treba napriek tomu držať na uzde, pretože v opačnom prípade vysolíte riadnu čiastku za opravu. Prejsť hoci i celú trať bez havárie je na druhej strane vcelku jednoduchá záležitosť, na cestách totiž nestretnete ani nohy (či kolesa?). To je diskutabilná chyba, mňa osobne mrzí absencia policajných jednotiek, ktoré by sa celkom logicky snažili nelegálnym závodom zabrániť. Ďalším dôležitým problémom je nadizajnovanie tratí (podobne ako v NFS). Tie sú úplne priamočiare, bez možnosti využívania skratiek alebo túlania sa po meste. Nedokážem pochopiť, prečo robí vývojárom toľké problémy uvedomiť si, že hráči chcú voľnosť!

Grafika a ozvučenie je na tom vcelku slušne, občas bijú do očí ostré hrany a tieňovanie karosérie, ale to všetko sa pravdepodobne v plnej verzii zmení. Málinko mi vadil spôsob ovládania vozidla, pretože reaguje značne pomaly a ťažko (na rozdiel od NFS treba brzdiť), je to však otázka zvyku. Keď sa vám dostane pod kožu nadlho vás chytí a nepustí.

Či Juiced skutočne obstojí v tvrdom boji s NFS nám bližšie napovie recenzia. Zatiaľ to vyzerá celkom nádejne, hlavne čo sa týka licencovaných vozidiel a príslušenstva. Ostatné aspekty sú momentálne vo fáze dolaďovania, takže držme autorom palce. Už teraz však môžeme hrdo vyhlásiť: všetci milovníci tuningu a rýchlych áut, máte sa na čo tešiť!

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Čudne rozdelené peniaze siahajú ku Kaliňákovmu známemu

Spoločnosť Highchem s pätnástimi zamestnancami a vyše miliónovými tržbami nemá podľa hodnotenia dostatočné odborné kapacity.

DOMOV

Sieť čelí exekúciám, dlžoby nespláca ani SDKÚ

Sieť nezaplatila vyše 500-tisíc eur, pre ktoré ju naháňajú exekútori.

KOMENTÁRE

Človek nie je rýchlovarná kanvica

Mzda slovenských zamestnancov nehovorí o ich pracovnom nasadení.

Neprehliadnite tiež

OBJEKTÍV

Saturn prekvapil vedcov. Cassini poslala nové údaje a zábery planéty a prstencov

Stále ešte nepoznáme presnú dĺžka dňa plynného obra.

Vo vnútri Mesiaca je množstvo vody, pomôže pri kolonizácii

Voda sa na Mesiac dostala krátko po jeho vzniku.

Google pridáva do vyhľadávania a máp SOS upozornenia

Nový nástroj má upozorniť ľudí na hroziace nebezpečenstvo v ich okolí a poskytnúť užitočné informácie v krízovej situácii.

Robotický vysávač sa môže stať najväčším špehom v domácnostiach

Okrem prachu z podlahy pozbiera aj informácie o rozložení domu.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  6. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  7. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  3. Cíťte sa v priestore príjemne
  4. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  7. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  8. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  9. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  10. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  1. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 5 497
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 737
  3. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 3 827
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 3 774
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 629
  6. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 115
  7. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 3 037
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 006
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 018
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl? 948