SME

Má až tri kilometre. Vlak v Mauritánii patrí k najextrémnejším na svete

Vlak môže mať 220 vozňov.

Načítavam video...

Objektív je špeciálna rubrika, v ktorej predstavujeme zaujímavé snímky či videá zo sveta vedy a technológií.

Africká Mauritánia je bohatá na prírodné zdroje, hlavne železnú rudu. Na jej prevoz vznikla špeciálna železnica, ktorá prechádza jedným z najextrémnejších miest na svete, cez Saharu.

Každý deň zapriahnu za tri až štyri dieselelektrické rušne 220 nákladných vozňov, ktoré prevážajú dvadsaťdvatisíc ton rudy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mauritánsku železnicu otvorili v roku 1963. Pozostáva z jednokoľajovej trate s normálnym rozchodom. Trať dlhá 704 kilometrov spája povrchovú baňu pri meste Zouérat s prístavom Nuadhibú na pobreží Atlantického oceánu.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Autonómia už dorazila aj do železníc, vlak vozí rudu bez rušňovodiča Čítajte 

Vlaky, ktoré po trase premávajú, patria s dĺžkou dva a pol až tri kilometre k najdlhším na svete. Ich jazda trvá šestnásť až dvadsaťjeden hodín v závislosti na hmotnosti vlaku. Maximálna rýchlosť je 50 kilometrov za hodinu.

Výpravcovia občas k vlaku pripoja aj vozne pre pasažierov. Ľudia však môžu zdarma cestovať aj v nákladných vozňoch, i keď sú plné rudy.

Cesta pre ľudí vôbec nie je ľahká, horúčavy v oblasti počas dňa presahujú 40 stupňov Celzia. Hrozí im aj pád, často smrteľný. Ľudia počas noci vo vozňoch aj spia. Ak chcú vykonať potrebu, musia tak urobiť visiac z okraja vozňa.

Cestovanie vlakom najviac využívajú obchodníci s tovarom a zvieratami. Pre mnohých je to jediný spôsob obživy. A pre ľudí žijúcich v okolí železnice je tovar od obchodníkov cestujúcich vlakom základom živobytia.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu