BRATISLAVA. PlayStation 4 je na trhu pomaly päť rokov. Podľa doterajšieho vývoja životného cyklu herných konzol je najvyšší čas, aby Sony oznámila ďalšieho nasledovníka.
Na novú PlayStation 5 si však hráči počkajú zrejme aspoň tri roky. Vyplýva to z interview, ktoré webu Wall Street Journal (WSJ) poskytol šéf divízie PlayStation John Kodera.
PlayStation 4 teraz podľa Koderu vchádza do záverečnej fázy životnosti. Konzola je medzi hráčmi stále veľmi obľúbená, no jej predaje začínajú klesať.
Využiť najbližšie roky
PlayStation 4 je pre Sony veľmi dôležitá, keďže výnosy z divízie pravidelne rastú od uvedenia konzoly v novembri 2013. Spoločnosti vynáša výrazne viac ako ostatné divízie. Konzola doteraz podľa webu VGChartz predala takmer 79 miliónov kusov.
Je vám nevoľno a potom prídu zombie. Testovali sme nové virtuálne hry pre Playstation ČítajteTeraz však spoločnosť očakáva, že oproti minulému roku predaje klesnú.
Aj keď PlayStation 5 nevyjde ešte niekoľko rokov, Kodera naznačil, že digitálne služby a predplatné budú v budúcnosti zohrávať oveľa väčšiu rolu ako doteraz.
"Musíme opustiť tradičný spôsob prístupu k životnému cyklu konzol. Už nie sme v pozícii, keď hovoríme buď o konzole alebo službách, akoby by to boli dve rozdielne veci," doplnil Kodera pre WSJ. V Sony chcú nadchádzajúce obdobie využiť inak.
"Najbližšie tri roky využijeme na prípravu na ďalší krok, usadíme sa, aby sme v budúcnosti mohli vyskočiť ešte vyššie."
Dôležité hry a služby
Vyjadrenie pre médiá prišlo deň po výročnej konferencii Sony pre investorov.
Spoločnosť má v pláne na najbližšie obdobie využiť obrovskú základňu exkluzívnych hier a naďalej ju obohacovať. Plány zahŕňajú pokračovanie v nových úspešných tituloch, oživiť zabehnuté série a prísť s celkom novými hrami.
Sony má v prípade viacero exkluzívnych hier od zvučných mien, vrátane novej hernej podoby Spidermana.
K predajom hier má prispieť aj rast predplatiteľov služby PlayStation Plus, ktorých počet počas éry PlayStation 4 rapídne stúpol. Kým na jeseň 2014 malo službu predplatených osem miliónov hráčov, počas jari 2018 službu využívalo podľa webu Statista už 34 miliónov ľudí.
Sony chce rásť aj v digitálnych službách ako PlayStation Music či predplatená televízia PlayStation Vue.
Pri PlayStation VR spoločnosť zaznamenala rast, k očakávaniam sa však predaje nepriblížili.