Od pondelka sa používateľom Facebooku na Slovensku opäť zmení aplikácia - pribudne služba Marketplace.
Facebook postupne zapína slovenským používateľom svoju verziu online bazára v mobilných aplikáciách aj na webe.
Ako Marketplace funguje
Marketplace funguje ako klasický bazár - otvoríte si službu na Facebooku, vyberiete si typ tovaru, nahráte fotografiu, pridáte popis a cenu, a čakáte na ponuky.
Potenciálni nákupcovia sa zadávateľovi ozvú cez Messenger, ktorý je s Marketplace prepojený. Čiže obidve strany rovno vidia, kto je kto. Nie je potrebné zverejňovať číslo mobilného telefónu alebo e-mail.
Keďže služba Marketplace iba sprostredkováva kontakt a samotný predaj sa deje mimo nej, tak sa musíte s predávajúcim alebo kupujúcim dohodnúť na podrobnostiach transakcie.
Facebook hovorí, že na pozadí bežia algoritmy, ktoré spájajú používateľov s najlepšími ponukami. Tí si môžu filtrovať ponuky podľa rôznych kategórií, ceny alebo geografickej vzdialenosti.
Čo sa týka bezpečnosti, tak sociálna sieť hovorí, že k službe funguje nonstop podpora.
Pre používateľov, ktorí boli zvyknutí predávať alebo kupovať cez Facebook skupiny sa nič nemení.
Predávajúci si pri zadávaní produktov môžu zvoliť, či chcú svoju ponuku propagovať aj v službe Marketplace.
Marketplace ako ďalší dôvod na neopustenie Facebooku
Koncom roka 2016 predstavil Facebook novinku Marketplace v Spojených štátoch, odvtedy ju postupne vylepšuje a rozširuje do ďalších krajín na svete.
V Českej republike a Maďarsku zapol Faccebook Marketplace ešte minulý rok, na svojom webe uvádza, že je prítomný vo viac ako 50 krajinách na svete, Slovensko do zoznamu ešte nepridal.
Podľa sociálnej siete využíva službu mesačne viac ako 700 miliónov používateľov.