SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Je to technológia, ktorú používa väčšina recyklačných spoločností.
Staré batérie a akumulátory sa roztavia pri vysokej teplote v peci, vďaka čomu je možné niektoré z kovov vytaviť zo zvyšku materiálu.
Na výstupe sú kovové zliatiny na ďalšie spracovanie a kopa minerálneho odpadu, ktorý je možné využiť v stavebníctve.
So silnejúcim dopytom po lítiu, kobalte a práškovom grafite však celý segment prechádza veľkými zmenami. Firmy začínajú ladiť nákladnejšie recyklačné technológie, vďaka ktorým je možné z akumulátorov a batérií získať cenné materiály, ktorých cena medziročne výrazne rastie.
Za všetkým je podľa agentúry Reuters automobilový priemysel, ktorý začal s vyšliapavaním cestičky k elektrovozidlám. Na prevádzku potrebujú akumulátory, pre ktorých výrobu je množstvo prírodných surovín obmedzené.
Zo starého, elektronického odpadu sa tak stáva cenný materiál, pri ktorom firmy bojujú s najvážnejším problémom.
Aby bola prevádzka nových technológií zisková, potrebné je zaistiť dostatočne veľký objem starých akumulátorov a batérií. Z nich sa však už veľké množstvo spracovalo so slabou výťažnosťou starou technológiou.
Firmy súperia v zdokonaľovaní metód a hľadajú cestu k lacnejším alternatívam. Do hry sa dostávajú technológie, ktoré boli pôvodne vyvíjané pre spracovanie rúd s nízkym obsahom kovov.
Akumulátory určené pre automobilový priemysel majú životnosť od 8 do 10 rokov.