SME
Pondelok, 17. máj, 2021 | Meniny má GizelaKrížovkyKrížovky

Prieskumník je test Facebooku. V ostatných krajinách ho zatiaľ nezavedie

Na Slovensku s niekoľkými malými krajinami skúmajú reakcie používateľov.

(Zdroj: PIXABAY/CC)

MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Je to sociálny experiment, ktorý sa snaží vyhodnotiť správanie používateľov. Facebook oddelil komerčné príspevky od súkromných a skupinových, aby zistil, či by štiepenie Facebooku na osobnú a komerčnú časť mohlo prospieť.

Prečítajte si tiež: Facebook spúšťa profesný životopis, chce konkurovať LinkedIn Čítajte 

Krok, ktorý sa zo strany vydavateľov a firiem stal terčom znepokojenia a kritiky sa v tejto chvíli nebude podľa denníka The Guardian nasadzovať v ďalších krajinách.

Viac priestoru vďaka oddeleniu

Experiment momentálne beží na Slovensku a Srí Lanke, Bolívii, Srbsku, Guatemale a Kambodži.

Skryť Vypnúť reklamu

Nejaký čas potrvá, kým Facebook vyhodnotí nový experimentálny prístup a rozhodne sa, čo s ním.

Spoločnosť si myslí, že oddelením príspevkov by pre ne vzniklo viac priestoru pre a ľudia si môžu v každej chvíli vybrať, či sa zaujímajú o dianie a trendy, alebo o počiny svojich blízkych a známych. Tie súkromné a záujmové majú v experimente prednosť.

Sociálna sieť vznikla ako priestor, ktorý má spájať ľudí v ich súkromnom a spoločenskom živote, ale aj v koníčkoch.

Prečítajte si tiež: Facebook mapuje svet, chce rozširovať internet Čítajte 

Osobné nástenky a skupiny združujúce záujmy používateľov mali byť hnacím motorom pre rast.

Obsah používateľov sa stráca

O tom, že vývojári sú smutní z toho, že sociálna sieť neplní svoju funkciu, informovali už veľakrát. Nepáči sa im, že obsah tvorený používateľmi sa stráca v informáciách, ktoré sú kopírované z iných zdrojov.

Skryť Vypnúť reklamu

Práve jedinečnosť dát je zárukou, že primárny zdroj neochabne.

Za všetko môžu stránky, ktoré otvorili do sociálnych sietí prístup vydavateľstvám, firmám, marketingu a silnej reklame. Z Facebooku sa stal bezplatný i platený nástroj na jednoduché a nenáročné zbieranie klikov.

Algoritmy v pretlaku informácií vyberajú pre zobrazenie iba zlomok z toho, čo by sa podľa prejavených záujmov malo ľuďom zobrazovať.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Už ani fitnesscentrá či kúpaliská. Kde ešte treba testy?

Štát kúpil 64,9 milióna antigénových testov, množstvo ešte nepoužil.

6 h
Covid automat: Aké je rozdelenie okresov?

Opatrenia sú postavené na regionálnom systéme.

3 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračná fotografia.

Problém nastal počas zážihu druhého stupňa rakety Electron.

15. máj
Technologický podcast Klik.

Komentovaný prehľad technologických správ.

15. máj