LONDÝN, BRATISLAVA. Nie redaktori, dramaturgovia, analytici a programoví vedúci, ale počítačové systémy pomôžu BBC vo vyladení televízneho vysielania.
Učiace sa systémy budú v priebehu piatich rokov analyzovať divácke ohlasy, aby navrhli dokonalý televízny program.
BBC vstupuje do tohto projektu v spolupráci s ôsmimi univerzitami, ktoré sa chcú pustiť do obrovského novátorského projektu.
Chcú pri ňom využiť najnovšie analytické, hodnotiace a marketingové algoritmy, aby zhodnotili efektívnosť a obľúbenosť jednotlivých programov.
Podrobnosti projektu zatiaľ podľa magazínu The Verge nie sú známe, projekt má zatiaľ iba hrubé rysy. BBC chce pokračovať v modernizácii, ktorej sa úspešne drží celé desaťročia.
V posledných rokoch majú televízne stanice vážnych konkurentov v podobe internetových kábloviek, ktoré ponúkajú obsah na vyžiadanie. Hoci nejde o plnohodnotný mix vysielania, ktorý by kombinoval všetky druhy obsahu, televízie pociťujú odliv divákov.
Práve jemné ladenie obsahu a silná stratégia pri tvorbe programovej štruktúry by mali pomôcť v otupení nastoleného trendu.
Či však počítače prinesú výstupy, ktoré sú presnejšie, podrobnejšie a užitočnejšie, ako tie od ľudí, ukáže iba čas.