SYDNEY, BRATISLAVA. Aj keď autonómne vlaky ešte nedospeli natoľko, aby vozili pasažierov zo stanice do stanice, v Austrálii sa už naplno opreli do prepravy železnej rudy.
Banská spoločnosť Rio Tinto spustila na západe krajiny ostrú prevádzku svojho robo-vlaku.
Ten premáva na trase dlhej približne 100 kilometrov bez toho, aby bol na palube čo i len jediný človek.
V spojení s bezpečnostnými systémami železničnej infraštruktúry prechádza vlak železničnými priecestiami a výhybkami, aby rudu doručil z baní na spracovanie.
Technológia podľa magazínu ScienceAlert vstupovala do prevádzky postupne od začiatku tohto roku, pričom približne polovicu manévrov uskutočňoval od začiatku palubný počítač samotný. Zvyšok bol na ľudskej obsluhe.
Postupný vývoj a zladenie so železničnými systémami umožnili, aby vznikla prvá prepravná linka s jednou automatizovanou prepravnou súpravou.
Do konca budúceho roka by firma chcela skompletizovať plne autonómnu železničnú sieť, podstúpiť však bude musieť náročný proces testov, certifikácií a schvaľovaní.