SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Popredné technologické spoločnosti sa čoraz intenzívnejšie dostávajú do stredobodu pozornosti vlád. Kým Európa dlhodobo rieši problémy s neplatením daní a moderovaním obsahu, zdá sa že firmy budú čeliť novým tlakom aj na domácej pôde v USA.
Po rokoch relatívneho pokoja sa podľa magazínu The Hill vo vládnych kruhoch rozpútala diskusia, ktorá rieši nezrovnalosti medzi virtuálnym a skutočným svetom. Chcú získať prehľad o tom, čo sa v tomto priestore skutočne deje.
Hovorí sa o transparentnosti, dohľade na jednotlivé procesy, ako aj prísnejšie sledovanie diania. Firmy majú za sebou niekoľko nepríjemností, pre ktoré sú pretriasané nielen v médiách. Facebook sa ocitol pod drobnohľadom pre predaj reklamného priestoru pre politické kampane pre agentúry cudzích krajín.
Diskutuje sa o falošných správach a kultúrnych vojnách, na pretrase sú aj kritéria pre tvorbu reklamných kampaní. Firmy boli obvinené z toho, že inzerenti môžu cieliť svoju reklamu na jednotlivé rasy, nacionalistov či sympatizantov extrémizmu.
Po dlhý čas sa život na internete vyvíjal svojou cestou a intenzívne sa začína rozchádzať so spoločenskými pravidlami, ktoré platia v skutočnom živote. Vlády chcú oba svety zjednotiť, anonymita nemá byť krytím pre voľnejšie mravy a morálku.