MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Zaplatíte mesačný poplatok a na YouTube získate prístup k obľúbeným kanálom. Obchodný model, ktorý Google predstavil v roku 2013, o pár mesiacov končí. Nepresadil sa, slabý záujem prejavili tvorcovia obsahu i diváci.
Hoci Google začínal projekt so zvučnými značkami ako National Geographic či Sesame Street, koncept sa neujal. Je však zvláštne, že Google s týmto experimentom končí práve v dobe, keď podobnú stratégiu začínajú nasadzovať konkurenčné platformy.
V decembri sa používatelia môžu rozhodnúť, či videá z platených kanálov zmiznú, alebo sa stanú verejne dostupnými. Google chce výpadky z príjmov kompenzovať novými, atraktívnejšími programami.
Zachováva však produkt YouTube Red, ktorý prevádzkuje iba v USA. Ten za mesačný paušál odomyká prístup k prémiovému obsahu a ruší zobrazovanie reklám. Za hranicami USA sa zatiaľ ponuka neobjavila.
Google sa podľa BBC spolieha na sponzorský program s mesačným paušálom vo výške 4,99 dolára. Ten umožňuje odoslať peniaze obľúbeným tvorcom za drobnú digitálnu protihodnotu.
Sú ňou grafické prvky zobrazované pri komentároch, prednostné radenie v zoznamoch či vyňatie z pravidiel, ktoré tlmia frekvenciu príspevkov.