BRUSEL, BRATISLAVA. Novú legislatívu pre prevázkovateľov internetových služieb chystá Európska Komisia, ktorá sa chce tentokrát zamerať na autorské práva. Firmám vyčíta, že nedostatočne chránia záujmy držiteľov autorských práv k dielam.
Po vzore nastoľovania morálky v diskusiách a reklamách na sociálnych sieťach, i tentokrát majú nové pravidlá podľa magazínu GearsOfBiz pobádať firmy, aby dôsledne filtrovali obsah, ktorý na servery ukladajú používatelia. Majú zdokonaliť algoritmy pre odhaľovanie nelegálneho obsahu, ale aj rozvinúť spoluprácu s organizáciami, ktoré budú porušovanie autorských práv nahlasovať z pozície dôveryhodných autorít.
Znamená to, že Google, Facebook, Twitter či Microsoft majú aktívne zabojovať proti tomu, aby sa na internete objavovali filmy, hudba či televízne programy, za ktoré je potrebné pri oficiálnych službách platiť. K tomu majú pribudnúť štandardizované správy o transparentnosti, ktoré majú dokumentovať počty a objemy zablokovaného obsahu.
Firmy používajú technológie, ktoré dokážu objaviť hudbu pod ochranou autorských zväzov v nahrávkach videí, taktiež majú rozbehnuté aktívne programy, v rámci ktorých autorské zväzy nahlasujú porušovanie práv k jednotlivým titulom.
Nový prístup má chrániť televíznu produkciu, pre ktorú doposiaľ neexistoval dostatočný tlak, ktorý by zaistil jej ochranu na internete. Úradníci sa nazdávajú, že je až priveľmi jednoduché dostať sa k obsahu, za ktorý by ľudia mali po správnosti platiť.