SME

Google vám už kvôli reklame nemusí špehovať emaily

Reklama, ktorá vychádza z osobnej pošty, končí.

(Zdroj: SITA/AP)

MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Kedysi bol obsah vašich emailov pomôckou pre Google. Na základe vaše pošty vám ponúkal tú najvhodnejšiu reklamu. Firma s tým teraz končí.

Vedenie firmy informovalo o tom, že prestane uskutočňovať marketingové analýzy vašich e-mailov. Znamená to, že ak dostávate poštu o kosačkách, nebudú sa vám zobrazovať v reklamách len z tohto dôvodu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Google podľa BBC oznámil zjednotenie e-mailových služieb, ktoré sprístupňuje pod hlavičkou Gmail pre rôzne trhy. Spotrebitelia, organizácie a firmy budú mať jednotné pravidlá, ktoré určia ako bude Google nakladať s obsahom. Neznamená to však, že roboti v Google prestanú poštu čítať.

SkryťVypnúť reklamu

Technológie a umelá inteligencia budú naďalej so správami pracovať, aby zaistili ochranu pred škodlivým obsahom, alebo dokázali ponúknuť automatické odpovede či návrhy zápisov do plánovacieho kalendára.

Pre Google bolo "čítanie pošty" nástrojom, ktorý mu v čase uvedenia freemailovej služby umožnil získať cenné informácie pre zvýšenie účinnosti reklamy. Dnes má však už natoľko silné zastúpenie v širokom portfóliu služieb, že osobné profily správania dokáže spracovať i bez nazerania do správ.

Google v minulosti čelil za skenovanie e-mailov kritike, opreli sa do neho nielen aktivisti a ochrancovia súkromia, ale aj Microsoft ktorý v reklamnej kampani poukazoval na človiečika, ktorý u Google číta poštu používateľov.

Používatelia si môžu zvoliť, do akej miery bude Google používať zozbierané informácie pri personalizovaní reklám. Všetko je dostupné v profile, pre každú službu samostatne.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu