MENLO PARK, BRATISLAVA. Internetová káblovka v podaní YouTube prinesie televízne vysielanie na displeje mobilov, tabletov, počítačov, ale aj televízne obrazovky domácností. Google v USA spúšťa novú službu, ktorou chce osloviť nové rady používateľov.
Za 35 dolárov mesačne získajú používatelia prístup k viac ako štyrom desiatkam televíznych kanálov. Na zozname sú všetky popredné stanice, ktoré prinášajú divákom spravodajstvo, zábavu, či priame prenosy športových podujatí. K nim firma pridáva platený obsah zo svojej služby YouTube Red.
Zaujať má nielen cena, ktorá je v porovnaní s 50 či 70-dolárovým štandardom vo svojej triede atraktívna, ale aj celkovým konceptom. Ľudia si sami určia kde budú vysielanie sledovať a popri tom sa nemusia držať presného harmonogramu vysielania.
Google dáva k službe neobmedzené úložisko v cloude, na ktorom možno podržať vysielanie populárnych programov, relácií, filmov či športových prenosov po dobu deviatich mesiacov. Ľudia si tak budú môcť nastaviť do plánovača nahrávanie, aby si svoje obľúbené programy pozreli s rovnakou pohodou, ako to robia pri obsahu z YouTube repozitára.
Pre prístup získa každý zákazník podľa BBC šesť používateľských účtov, z ktorých každý môže pripadnúť inému zariadeniu alebo členovi domácnosti. S účtom sa viažu preferencie, predvoľby, rozpisy nahrávaní, ale aj inteligentné algoritmy, ktoré budú upozorňovať na obsah, ktorý by mohol zaujať.
Firma chce do systému postupne zakomponovať všetky svoje múdre technológie. Televízoru sa prihovoríte slovom, asistentka vám pripraví rešerše programov, plánovač vám nájde vo vašich rozpisoch čas na sledovanie.
Google sa zatiaľ nechystá službu rozšíriť do ďalších krajín sveta. Tradiční prevádzkovatelia sú z pripravovanej služby YouTube nervózni. Boja sa, že všestrannosť technológií, silná značka a priaznivé ceny by ich mohli obrať o platiacich zákazníkov.