SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Klamať, klamať a klamať - bezpečnostné pravidlo, vďaka ktorému môžete svoje používateľské účty ochrániť pred hackermi.
Ak sa vás pri registrácii sociálna sieť, banka, online úložisko či iná služba pýtajú na detaily, dávajte im falošné odpovede.
Vyplýva to z odporúčaní, ktoré prináša magazín Mental Floss. Bezpečnostní analytici poukazujú na to, že hoci tieto doplnkové bezpečnostné otázky môžu byť nápomocné pri strate hesla, rovnako dobre môžu poslúžiť i hackerom, ktorí sa snažia prelomiť bezpečnosť vašich účtov.
V roku 2015 sa podarilo hackerom získať prístup k 700-tisíc používateľských identít, ktoré domácnosti používajú pre prístup k daňovým záležitostiam.
Hackeri boli úspešní iba preto, že sa im podarilo správne odpovedať na bezpečnostné otázky. Pri prieniku žiadali službu o generovanie nových hesiel po tom, čo správne vložili identifikačné informácie.
Aj Google poukázal na to, že obnova prístupu s pomocou bezpečnostných otázok nie je spoľahlivá. Zistiť, ako ste sa volali za slobodna, kto bol vašou prvou učiteľkou či na akej adrese ste bývali v detstve, nie je o nič zložitejšie, ako vytušiť, čo je vašim obľúbeným jedlom.
Analytici preto radia klamať o dátume narodenia, ale aj dávať nezmyselné odpovede na bezpečnostné otázky. Váš psík sa volá "tridsaťsedem", meno vašej učiteľky je "na horách" a narodili ste sa o tri mesiace skôr ako naozaj.