Tvorca Angry Birds: Postavili sme značku, ktorú pozná každý deviaty človek na svete

Všetko, čo sme sa naučili v zábavnom priemysle, teraz využívame na vzdelávanie, tvrdí v rozhovore pre SME fínsky vývojár hier Peter Vesterbacka.

Peter Vesterbacka bol do roku 2016 súčasťou spoločnosti Rovio, ktorá stojí za fenoménom Angry Birds. V septembri 2016 založil novú firmu Lightneer, ktorá má kombinovať hry so vzdelávaním.(Zdroj: FOTO SME - JOZEF JAKUBČO)

Časopisu Time ste povedali, že by ste chceli z Angry Birds spraviť takú slávnu značku, akou je Mickey Mouse. Myslíte si, že sa to podarilo?

„Určite, postavili sme najrýchlejšie rastúcu konzumnú značku, ktorú pozná každý deviaty človek na svete. Je však dôležité pozrieť sa na širší kontext toho, čo sme robili s Angry Birds a toho, čo teraz robíme s Lightneer. Ľudia si mysleli, že robíme iba hry a pýtali sa: prečo sa nesústredíte na hry? Čo viete o hračkách? Alebo o filmoch? Ľudia si neuvedomujú, že vytvárame charakterovú značku (character brand), ktorá sa dokáže porovnávať s Disney a Mickey Mousom. Tiež sa venujeme biznisu, ktorý pokrýva všetky zábavné odvetvia.

Angry Birds má množstvo špeciálnych edícií, film aj kopec iných reklamných predmetov. Kedy ste si uvedomili, že z hry dokážete vytvoriť celú frančízu?

„Pri Angry Birds to bol plán od začiatku a momentálne robíme to isté v spoločnosti Lightneer. Začali sme sa fantastickým dizajnom postavičiek, vytvoríme hru, druhú hru, animovanú sériu, knihy, hračky. Všetko je to o tom, aby bola značka prítomná všade."

Ako postupujete?

„Napríklad pri mäkkom štarte hry Big Bang Legends v decembri minulého roka sme v rovnaký deň zároveň vydali aj stolovú hru. Chceli sme ukázať, že toto je to, čo robíme - vytvárame digitálne a fyzické produkty, ktoré sú medzi sebou previazané.

Pracujeme tiež na animovanom seriáli a ďalších hrách. Budujeme značku, ktorú prezentujeme všade a jej postavičky tak ožívajú v hrách aj fyzických produktoch. Môžete to vidieť napríklad v Japonsku, ktoré je ako Hollywood pre charakterové značky."

Na začiatku sme porovnávali Angry Birds a Disney. Ako sa zmenil proces budovania frančíz oproti minulosti?

„Pri charakterových značkách musíte mať ambície na dlhodobé vyhliadky. Množstvo ľudí si neuvedomuje, že značku nevybudujete za štyri dni ani za štyri roky. Mickey Mouse sa prvýkrát objavil v roku 1928, Hello Kitty má viac ako 40 rokov, Mario viac ako 30 a Pokémoni viac ako 20. V minulosti sa značky budovali kreslenými seriálmi, filmami a televíziou, dnes môžete začať hrou a film spraviť neskôr."

Oplatí sa začínať hrou?

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 6 879
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 5 452
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 044
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 701
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 272
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 089
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 906
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 585
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 139
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 661

Téma: Film


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Froome štvrtý raz vyhrá Tour de France, Bardet uhájil tretie miesto o sekundu

Sobotňajšiu individuálnu časovku vyhral tímový kolega Petra Sagana z Bory-Hansgrohe Maciej Bodnar.

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Matovič hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

Neprehliadnite tiež

OBJEKTÍV

Vlezie medzi sutiny aj do tela. Nový robot sa pohybuje ako vinič

Mäkký robot pomôže pri záchranárskych prácach či v medicíne.

Vedci opravili fyziku, protón je v skutočnosti ešte ľahší

Meranie je trikrát presnejšie ako doterajšie výsledky.

Z New Yorku do Washingtonu hyperloopom? Musk má vraj ústny súhlas

Bola by to gigantická stavba, najväčšia v USA.