SME
Sobota, 13. august, 2022 | Meniny má Ľubomír

Falošné správy na Facebooku budú označovať ľudia

Facebook nebude rozhodovať o tom, čo je pravdou a čo nie.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR/AP)

MENLO PARK, BRATISLAVA. Facebook ohlásil definitívne riešenie, ktoré má zastaviť prúd kritiky za to, že firma nezakročila voči falošným správam. Algoritmom budú pomáhať samotní používatelia, ale aj nadácie, združenia a samotní vydavatelia.

Prvou novinkou je nový systém nahlasovania príspevkov. Tak ako ľudia doteraz mohli nahlasovať spam, násilie či nevhodný obsah, upozorniť budú môcť aj na falošné správy. Sami tak spustia proces vyhodnocovania, ktorý bude predmetom overovania faktov.

Algoritmy ustriehnu internetové adresy, aby dostali pod drobnohľad tie, ktoré sa maskujú za dôveryhodné zdroje. Ak intenzívne zdieľaná správa pochádza z domény washingtonpost.co namiesto washingtonpost.com, existuje dôvodné podozrenie, že ide o pokus o klam.

SkryťVypnúť reklamu

Pomáhať majú aj kontrolóri etického kódexu, ktorí budú môcť profesionálne označiť tie správy, ktoré považujú za falošné. V tejto chvíli má Facebook dohodu so 42 profesnými organizáciami, medzi ktorými sú všetci poprední strážcovia informačného priestoru.

Prečítajte si tiež: Merkelová chce zastaviť manipuláciu. Google a Facebook majú odhaliť tajomstvá Čítajte 

Facebook sa podľa magazínu Business Insider týmto krokom nevzdáva svojho poslania, tvrdí však že nie je ani cenzorom, ani strážcom pravdy. Bremeno ponecháva na tých, ktorí sa zaviazali podstúpiť plnenie úloh takým spôsobom, ktorý nie je v rozpore s morálnymi zásadami prevádzkovateľov. Chce mať nad týmto procesom kontrolu.

Súčasne bude Facebook tlmiť vo svojom obchodnom reklamnom programe tých klientov, ktorí prevádzkujú domény s pochybnými názvami, ktoré sa snažia vydávať za svetoznáme značky. Tým však príde o časť svojich tržieb.

SkryťVypnúť reklamu

Pre Facebook je dôležité utíšiť kritiku, ktorej čelí na domácej pôde v USA po tom, čo kritici nového prezidenta vinia Facebook za to, že mohol prispieť k zmene spoločenských nálad svojou pasivitou v cenzurovaní obsahu.

Vedenie spoločnosti naďalej upozorňuje na to, že Facebook nie je tvorcom obsahu, je iba médiom ktoré sprostredkováva a šíri informácie svojich používateľov. Je listom papiera, na ktorý píšu vety iní.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu