Street Racing Syndicate – zbaľte si kočku na auto

Benzín nám znovu zdražel, servis štvorkolesového miláčika stojí tiež nemalý peniaz, páni policajti striehnu za každou stopkou – šoféri si toho jednoducho užijú dosť. Medzi nimi sa však nájdu i takí fanatici, ktorí považujú svoje zlatíčko za neoceniteľný p

oklad. V Street Racing Syndicate budete medzi nich patriť aj vy.

Podrobnejšie sa rozpisovať o fenoméne Need for Speed: Underground je zbytočným radením najvyššieho prevodového stupňa v meste. Pouličné závody o titul najlepšieho jazdca upravených sériovo vyrábaných vozidiel sa dostal pod kožu takmer každému, o čom svedčí i víťazstvo druhého dielu v našej ankete o naj pretek minulého roku. A treba povedať, že zaslúžene. Možno niekomu až príliš vadil arkádový šat, druhá strana mince však rázne poukazuje na nebezpečnú hrateľnosť. Street Racing Syndicate je konkurentom práve pre Underground, čo znie možno ako príjemná správa. Produkt od EA bude mať aspoň konkurenciu. Je to však skutočne schopná konkurencia alebo len kópia úspešnej hry?

Nedočkavci už dávno skočili na záverečný verdikt a poznajú môj vynesený ortieľ. Lenže z čísel možno dostávajú orgazmy v učtárni, nároční čitatelia by chceli prihodiť aj niekoľko slov k okolo rozhodeným obrázkom. Takže prečo "len" 3,5/5? V prvom rade sa SRS snaží hrať na niečo, čím vôbec nie je. Proklamovaný dôraz na realitu sa vôbec, ale vôbec nekoná. Arkádový štýl smrdí z tejto hry na sto honov. Na prvý pohľad to tak vôbec nevyzerá, veď do hry ja zabudovaný aj model poškodenia vozidla, čo hráč zistí po pár kontaktoch s betónovými piliermi alebo budovami. Deformácia karosérie je pekná vec, ale minimálny vplyv na jazdu vec druhá. Navyše mi jazdný model pripomenul behanie angličákov po koberci. Ach, to bola zábava a v prípade SRS to však až tak horúce nebude. Keď poviem, že je to ešte akčnejšie ako v Undergrounde, málokto mi uverí a nútiť vás k tomu nebudem.

           

Inak si SRS vyšľapuje vo vychodených koľajach tuningu. Máme tu rýchly závod, kariéru a mulťák, čo nikoho nenadchne, ale k priemernému zážitku to stačí. Venovať sa budem hlavne Street Mode, ktorý dokonca ponúka príbeh, ale scenár má na svedomí niekoľko ročné decko producentov. Na začiatku zaskočíte za týpka v jednom závode, dá vám podiel z výhry, kúpite si vlastnú káru a už sa len ženiete za slávou. Nečakal som prepracovanú dejovú líniu, ale podobné žvásty dnes nikoho ani len nezaujmú. Voľne sa prechádzame mestom, zastavíme sa na Crew Meets, kde po zaplatení vstupného bojujeme v sérii pretekov o víťaznú odmenu a rešpekt. Keď získame určený počet bodov (za víťazstvo a efekty) otvorí sa nám nový šampionát s ostrejšími protivníkmi, ale i vyššia finančná odmena. Príjemným doplnkom je možnosť stávky s vybraným jazdcom, pričom stačí prejsť cieľovou páskou skôr ako on. Jednoduché ako facka, prachy sa zídu vždy. Druhy jázd sa výrazne neodlišujú od konkurencie – s jedným protivníkom alebo celou tlupou, na kolá alebo jazda z bodu A do bodu B. Nič prekvapujúce, postupne monotónne, trať sa v jednom Crew Meets príliš nemení a prechádzate známymi miestami. To je občas dosť deprimujúce, hlavne ak opakujete niektoré šampionáty čisto za účelom zárobku.

Vyblázniť sa môžeme aj na Street Challanges, kde prijmeme ponuku jazdca a jediným cieľom je nenechať ho zvíťaziť. Nuda? Túto nepeknú mršku sa Eutechnyx pokúsilo znížiť prítomnosťou nežného pohlavia, ktoré ponúka hráčovi rozptýlenie v podobe zbalenia si svojej "bitch" (registred by Ali G) splnením jednej z úloh. Tá chce, aby ste získali určitý počet bodov skokom, druhá zas požaduje prejdenie x checkpointov za nejaký čas atď. Trochu ma šokovalo, že si môžete vytvoriť hárem až 18 slečien a výhrou za splnenie požiadaviek je odomknutie videa, kde deva erotickým spôsobom tancuje. Snaží sa. Neúspešne. Silikónové dievčatá, japonské miešanky v krátkych šatôčkach (niekedy len kúskoch handričiek, pri ktorých sa neukojenejší z nás dostanú do nirvány :) sa hladkajú po tele, skrúcajú sa pred kamerou. Tá zaberá detaily ich kriviek i celú postavu. Ja a parket je vtipná kombinácia pre všetkých zúčastnených, ale kvázi zvádzanie mi najprv pripadalo vtipné a potom už len vyslovene trápne. A sexi? To si radšej pozriem "stretko zmaľovaných štrnástok".

Ďalšou komentár si pýtajúcou položkou je výber vozidiel. Všetky tátoše sú licencované, väčšinu však tvoria japonské trhače asfaltov. Z každej značky nájdeme v SRS zopár podarených kúskov, líšiacich sa rokom výroby alebo vylepšeným motorom. Ja spomeniem len zopár druhov ku každej automobilke, aby sa mi tento textík zábavnosťou nezvrhol k popoludňajšiemu čítaniu stavu hladiny riek. Aj keď, ako sa tak na tento môj výtvor spätne pozerám... no radšej pomlčím. Mitshubishi (Eclipse GT, Lancer Evo), Toyota (Celica, Supra, MR2-Spyder), VW (Golf, Jetta), Subaru (Impreza), Lexus, Mazda (RX série 7 a 8) a Nissan (350 Z, Skyline). Dobre, týmto sme spravili radosť všetkým fetišistom strohých informácií a na záver len už dodám, že odlišnosti vo výkone sú po úpravách minimálne. Rozdiel som zaznamenal len pri ovládaní svižných "zadkoliek", ktoré sa pretáčajú ako o život, zatiaľ čo masívnejšie VW drží na vozovke oveľa lepšie.

Možnosť vylepšovania "milášška" rôznymi úpravami (motor, prevodovka, elektronika, spoilery atď.) je jedným z ťahúňov SRS. Efekt vylepšenia uvidíte v prehľadnej tabuľke a takto okamžite viete, čo vám daný upgrade zlepší (akcelerácia, rýchlosť, váha... ). Vizuálny kontakt nesmie byť zanedbaný a okrem klasického výberu farby si automobil potetujete rôznymi samolepkami. Nefunguje to ako s "tetovačkami" so žuvačkami za dve koruny, ale princíp je rovnaký ;). Keď budete so svojim umeleckým dielom spokojný, môžete si vychutnať svojho tátoša v Cruise Zones, kde pomalou rýchlosťou idúce vozidlo sledujete vonkajšou kamerou. Moja oči trhajúca kombinácia krikľavo zeleného, s ohnivo červenými pásmi a žltými reklamami mi však privodila pálenie očí a radšej som tento mód potom nevyužíval. Malá technická vsuvka: Ospravedlňujem sa za lamerské charakterizovanie farieb, ale ja ich viem vymenovať maximálne 12 a to musí byť ešte správna konštelácia hviezd, menštruačného cyklu najbližšej slečny a plný polliter predo mnou. Ak chcete pomôcť úbohému recenzentovi, v diskusii sa môžete prejaviť svojou znalosťou farieb a obohatiť tak moju chabú zbierku.

Inak nič nové, nič nezvyčajné, arkádovo si jazdíme a zarábame, občas si zívneme, vylepšíme voz a pokojne sa ďalej preháňame ulicami. Pri voľnej jazde si však treba dávať pozor na ochrancov zákona, ktorý vám neodpustia ani uprdnutie a idú po vás ako po masovom vrahovi. Preto mi padla vhod funkcia priameho skoku na vybrané miesto mapy.

           

GRAFIKA 8 / 10
Nevyzerá to vôbec zle, nočné mesto so svietiacimi neónmi, lampami, blikajúcimi reklamami a diaľkovými svetlami okolo idúcich civilných vozidiel mi však začína liezť poriadne na nervy. Osvetlenú metropolu raz za čas vystrieda slnečná trať, pripomínajúca konkurenciu Juiced, ale nenájdeme v nej žiaden dizajnérsky skvost. Kapoty áut a vozovka sa leskne ako nalubrikovaný... ale fúúúj, to by bolo nechutné prirovnanie. Samotné spracovanie výzoru tratí je však až príliš otrepané a nenarazíte na žiadny výrazný prvok, ktoré mal napríklad druhý Underground v dosť hojnej miere. Hardwarové nároky nie sú nijako prehnané a v podstate sa až na nezáživnosť prostredia nemám na čo sťažovať. Ehm, teda až na výzor a tanečné kreácie niektorých protagonistiek.

INTERFACE 7 / 10
Ovládanie vám prejde do ruky pomerne rýchlo, žiadne zložité manévrovanie nečakajte. Škoda, že HIP Interactive nebralo do úvahy aj myš, ktorú má každý počítač. V menu sa budete pohybovať len pomocou klávesnice a rôzne akcie vykonávať stláčaním space, backspace, enter a escape. Na obrazovke máte síce neustále nápovedu, ale príliš užívateľsky príjemné to rozhodne nie je.

HRATEĽNOSŤ 6 / 10
To, že je SRS len obyčajný klon úspešného predchodcu, je každému jasné. Ale až tak dobre sa nehrá. Arkáda je zábavná prvých pár hodín a postupne hráč zisťuje, že sa vlastne nič nemení, vylepšené vozidlo sa od klasického príliš nelíši. Obyčajné prechádzanie mestom sa v NFS: U2 stalo pre mňa doslova úchylkou a vydržal som pri ňom hodiny, tu je to nudné, navyše obmedzené agresívnou políciou. Hrateľnosť teda musím hodnotiť ako slabší odvar konkurencie.

        

MULTIPLAYER
Nehral som a neviem, či by sa našiel rovnako znudený človek, ochotný "baviť" sa trávením času so SRS. Moje masochistické sklony už dávno nie sú to, čo bývali...

ZVUKOVÉ EFEKTY 6 / 10
Motor vrčí, kolesá pri šmyku pískajú a to je asi tak všetko. Pôvodne som zamýšľal napísať do tohto hodnotenia niečo navyše (napríklad zoznam podporovaných grafických kariet alebo potešiť vás novým príbehom zo života), ale zistil som, že to všetko číta aj pán šéfredaktor, ktorý vyžaduje aj niečo konkrétnejšie k danej téme. A nemá rád dlhé súvetia.

HUDBA 8 / 10
Licencované skladby v štýle rapu, hip-hopu a rocku vytvárajú príjemný podmaz.

NÁROČNOSŤ & INTELIGENCIA 5 / 10
Nechcem povedať, že sú protivníci slabí ako pivo za šesť korún, ale nie som ďaleko od pravdy. Málo agresívni, medzi sebou nezvádzajú takmer žiadne súboje, takže celý pretek pripomína idylku a stratu pozície zapríčiní len a len vaša chyba. Počas závodu vám pribúda za šmyky, jazdu na dvoch kolesách, prípadne skoky, počet bodov, ktoré sa pripočítajú k hodnoteniu za umiestenie, čo zvyšuje vaše šance na prvé miesto. Lenže oni sa aj odrátavajú (kolízie, pokles pozície) a to pri maximálnej možnej hodnote 250 nie je príliš košér. Hlavne ak pred poslednou zákrutou získate kombo takmer 200 bodov a nezvládnete následný ľavotočivý šmyk, napálite to do civilného auta (-20), do steny (-10) a predbehnú vás všetci konkurenti (-30) a máte po vtákoch. Respektíve po prvom mieste za 750 bodov plus bonusy. Posledná priečka bez ohodnotenia za pozíciu vám pripočíta len zvyšných 190 points. To naštve. Ale nie až tak ako hlúpa chyba v programe, ktorá vám odrátava bonus i pri náraze protivníka do vašeho vozidla! To ja mám pykať za jeho agresivitu? Zaujímavé riešenie, skúsim najbližšiemu človeku kopnúť medzi nohy a obviniť ho z fyzického napadnutia.

         

ZÁVEREČNÝ VERDIKT 6 / 10
Aby som to zbytočne nenaťahoval, Street Racing Syndicate je len slabým odvarom druhého Undergroundu a produkt EA sa nemusí báť o svoj trón. Nápad so vsádzaním a trápne dievčatá situáciu nezachránia. Hlavne ak si videá môžete spustiť z adresára priamo v systéme ;). Zakrádajúca sa nuda ma nepríjemne omámila svojim vábením po cca 4-5 hodinách, kedy som sa dostal do fázy tupého stláčania kláves. Chcelo by to osviežujúci vánok takmer vo všetkých položkách.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní vyhýbať ťažšie

Ministerstvo chce zabrániť presunu ziskov.

KOMENTÁRE

Boj proti korupcii si netrúfol atakovať ani Fico

Objavujú sa útoky na prezidenta či aktivistov.

Neprehliadnite tiež

Ničnerobenie a knihy. Desať najlepších spôsobov, ako si oddýchnete

Najväčšia štúdia o oddychu mala prekvapivé výsledky.

Najrýchlejší kábel zrýchli internetové prepojenie medzi Európou a Amerikou

Kábel rozloží riziko výpadkov pri katastrofách na východnom pobreží USA.

Ako vedci vyvíjajú roboty, ktoré chodia ako ľudia

Kývať nohami nestačí. Ak chcú roboty chodiť, musia najprv pochopiť možnosti svojho tela.

Odomykanie mobilov obrazcom nie je bezpečné

Všetci rozmýšľame príliš podobne.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  3. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  2. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  3. Detské zúbky sú veda
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  6. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  8. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 9 013
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 382
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 699
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 177
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 345
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 259
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 004
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 993
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 836
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 723