Street Racing Syndicate – zbaľte si kočku na auto

Benzín nám znovu zdražel, servis štvorkolesového miláčika stojí tiež nemalý peniaz, páni policajti striehnu za každou stopkou – šoféri si toho jednoducho užijú dosť. Medzi nimi sa však nájdu i takí fanatici, ktorí považujú svoje zlatíčko za neoceniteľný p

oklad. V Street Racing Syndicate budete medzi nich patriť aj vy.

Podrobnejšie sa rozpisovať o fenoméne Need for Speed: Underground je zbytočným radením najvyššieho prevodového stupňa v meste. Pouličné závody o titul najlepšieho jazdca upravených sériovo vyrábaných vozidiel sa dostal pod kožu takmer každému, o čom svedčí i víťazstvo druhého dielu v našej ankete o naj pretek minulého roku. A treba povedať, že zaslúžene. Možno niekomu až príliš vadil arkádový šat, druhá strana mince však rázne poukazuje na nebezpečnú hrateľnosť. Street Racing Syndicate je konkurentom práve pre Underground, čo znie možno ako príjemná správa. Produkt od EA bude mať aspoň konkurenciu. Je to však skutočne schopná konkurencia alebo len kópia úspešnej hry?

Nedočkavci už dávno skočili na záverečný verdikt a poznajú môj vynesený ortieľ. Lenže z čísel možno dostávajú orgazmy v učtárni, nároční čitatelia by chceli prihodiť aj niekoľko slov k okolo rozhodeným obrázkom. Takže prečo "len" 3,5/5? V prvom rade sa SRS snaží hrať na niečo, čím vôbec nie je. Proklamovaný dôraz na realitu sa vôbec, ale vôbec nekoná. Arkádový štýl smrdí z tejto hry na sto honov. Na prvý pohľad to tak vôbec nevyzerá, veď do hry ja zabudovaný aj model poškodenia vozidla, čo hráč zistí po pár kontaktoch s betónovými piliermi alebo budovami. Deformácia karosérie je pekná vec, ale minimálny vplyv na jazdu vec druhá. Navyše mi jazdný model pripomenul behanie angličákov po koberci. Ach, to bola zábava a v prípade SRS to však až tak horúce nebude. Keď poviem, že je to ešte akčnejšie ako v Undergrounde, málokto mi uverí a nútiť vás k tomu nebudem.

           

Inak si SRS vyšľapuje vo vychodených koľajach tuningu. Máme tu rýchly závod, kariéru a mulťák, čo nikoho nenadchne, ale k priemernému zážitku to stačí. Venovať sa budem hlavne Street Mode, ktorý dokonca ponúka príbeh, ale scenár má na svedomí niekoľko ročné decko producentov. Na začiatku zaskočíte za týpka v jednom závode, dá vám podiel z výhry, kúpite si vlastnú káru a už sa len ženiete za slávou. Nečakal som prepracovanú dejovú líniu, ale podobné žvásty dnes nikoho ani len nezaujmú. Voľne sa prechádzame mestom, zastavíme sa na Crew Meets, kde po zaplatení vstupného bojujeme v sérii pretekov o víťaznú odmenu a rešpekt. Keď získame určený počet bodov (za víťazstvo a efekty) otvorí sa nám nový šampionát s ostrejšími protivníkmi, ale i vyššia finančná odmena. Príjemným doplnkom je možnosť stávky s vybraným jazdcom, pričom stačí prejsť cieľovou páskou skôr ako on. Jednoduché ako facka, prachy sa zídu vždy. Druhy jázd sa výrazne neodlišujú od konkurencie – s jedným protivníkom alebo celou tlupou, na kolá alebo jazda z bodu A do bodu B. Nič prekvapujúce, postupne monotónne, trať sa v jednom Crew Meets príliš nemení a prechádzate známymi miestami. To je občas dosť deprimujúce, hlavne ak opakujete niektoré šampionáty čisto za účelom zárobku.

Vyblázniť sa môžeme aj na Street Challanges, kde prijmeme ponuku jazdca a jediným cieľom je nenechať ho zvíťaziť. Nuda? Túto nepeknú mršku sa Eutechnyx pokúsilo znížiť prítomnosťou nežného pohlavia, ktoré ponúka hráčovi rozptýlenie v podobe zbalenia si svojej "bitch" (registred by Ali G) splnením jednej z úloh. Tá chce, aby ste získali určitý počet bodov skokom, druhá zas požaduje prejdenie x checkpointov za nejaký čas atď. Trochu ma šokovalo, že si môžete vytvoriť hárem až 18 slečien a výhrou za splnenie požiadaviek je odomknutie videa, kde deva erotickým spôsobom tancuje. Snaží sa. Neúspešne. Silikónové dievčatá, japonské miešanky v krátkych šatôčkach (niekedy len kúskoch handričiek, pri ktorých sa neukojenejší z nás dostanú do nirvány :) sa hladkajú po tele, skrúcajú sa pred kamerou. Tá zaberá detaily ich kriviek i celú postavu. Ja a parket je vtipná kombinácia pre všetkých zúčastnených, ale kvázi zvádzanie mi najprv pripadalo vtipné a potom už len vyslovene trápne. A sexi? To si radšej pozriem "stretko zmaľovaných štrnástok".

Ďalšou komentár si pýtajúcou položkou je výber vozidiel. Všetky tátoše sú licencované, väčšinu však tvoria japonské trhače asfaltov. Z každej značky nájdeme v SRS zopár podarených kúskov, líšiacich sa rokom výroby alebo vylepšeným motorom. Ja spomeniem len zopár druhov ku každej automobilke, aby sa mi tento textík zábavnosťou nezvrhol k popoludňajšiemu čítaniu stavu hladiny riek. Aj keď, ako sa tak na tento môj výtvor spätne pozerám... no radšej pomlčím. Mitshubishi (Eclipse GT, Lancer Evo), Toyota (Celica, Supra, MR2-Spyder), VW (Golf, Jetta), Subaru (Impreza), Lexus, Mazda (RX série 7 a 8) a Nissan (350 Z, Skyline). Dobre, týmto sme spravili radosť všetkým fetišistom strohých informácií a na záver len už dodám, že odlišnosti vo výkone sú po úpravách minimálne. Rozdiel som zaznamenal len pri ovládaní svižných "zadkoliek", ktoré sa pretáčajú ako o život, zatiaľ čo masívnejšie VW drží na vozovke oveľa lepšie.

Možnosť vylepšovania "milášška" rôznymi úpravami (motor, prevodovka, elektronika, spoilery atď.) je jedným z ťahúňov SRS. Efekt vylepšenia uvidíte v prehľadnej tabuľke a takto okamžite viete, čo vám daný upgrade zlepší (akcelerácia, rýchlosť, váha... ). Vizuálny kontakt nesmie byť zanedbaný a okrem klasického výberu farby si automobil potetujete rôznymi samolepkami. Nefunguje to ako s "tetovačkami" so žuvačkami za dve koruny, ale princíp je rovnaký ;). Keď budete so svojim umeleckým dielom spokojný, môžete si vychutnať svojho tátoša v Cruise Zones, kde pomalou rýchlosťou idúce vozidlo sledujete vonkajšou kamerou. Moja oči trhajúca kombinácia krikľavo zeleného, s ohnivo červenými pásmi a žltými reklamami mi však privodila pálenie očí a radšej som tento mód potom nevyužíval. Malá technická vsuvka: Ospravedlňujem sa za lamerské charakterizovanie farieb, ale ja ich viem vymenovať maximálne 12 a to musí byť ešte správna konštelácia hviezd, menštruačného cyklu najbližšej slečny a plný polliter predo mnou. Ak chcete pomôcť úbohému recenzentovi, v diskusii sa môžete prejaviť svojou znalosťou farieb a obohatiť tak moju chabú zbierku.

Inak nič nové, nič nezvyčajné, arkádovo si jazdíme a zarábame, občas si zívneme, vylepšíme voz a pokojne sa ďalej preháňame ulicami. Pri voľnej jazde si však treba dávať pozor na ochrancov zákona, ktorý vám neodpustia ani uprdnutie a idú po vás ako po masovom vrahovi. Preto mi padla vhod funkcia priameho skoku na vybrané miesto mapy.

           

GRAFIKA 8 / 10
Nevyzerá to vôbec zle, nočné mesto so svietiacimi neónmi, lampami, blikajúcimi reklamami a diaľkovými svetlami okolo idúcich civilných vozidiel mi však začína liezť poriadne na nervy. Osvetlenú metropolu raz za čas vystrieda slnečná trať, pripomínajúca konkurenciu Juiced, ale nenájdeme v nej žiaden dizajnérsky skvost. Kapoty áut a vozovka sa leskne ako nalubrikovaný... ale fúúúj, to by bolo nechutné prirovnanie. Samotné spracovanie výzoru tratí je však až príliš otrepané a nenarazíte na žiadny výrazný prvok, ktoré mal napríklad druhý Underground v dosť hojnej miere. Hardwarové nároky nie sú nijako prehnané a v podstate sa až na nezáživnosť prostredia nemám na čo sťažovať. Ehm, teda až na výzor a tanečné kreácie niektorých protagonistiek.

INTERFACE 7 / 10
Ovládanie vám prejde do ruky pomerne rýchlo, žiadne zložité manévrovanie nečakajte. Škoda, že HIP Interactive nebralo do úvahy aj myš, ktorú má každý počítač. V menu sa budete pohybovať len pomocou klávesnice a rôzne akcie vykonávať stláčaním space, backspace, enter a escape. Na obrazovke máte síce neustále nápovedu, ale príliš užívateľsky príjemné to rozhodne nie je.

HRATEĽNOSŤ 6 / 10
To, že je SRS len obyčajný klon úspešného predchodcu, je každému jasné. Ale až tak dobre sa nehrá. Arkáda je zábavná prvých pár hodín a postupne hráč zisťuje, že sa vlastne nič nemení, vylepšené vozidlo sa od klasického príliš nelíši. Obyčajné prechádzanie mestom sa v NFS: U2 stalo pre mňa doslova úchylkou a vydržal som pri ňom hodiny, tu je to nudné, navyše obmedzené agresívnou políciou. Hrateľnosť teda musím hodnotiť ako slabší odvar konkurencie.

        

MULTIPLAYER
Nehral som a neviem, či by sa našiel rovnako znudený človek, ochotný "baviť" sa trávením času so SRS. Moje masochistické sklony už dávno nie sú to, čo bývali...

ZVUKOVÉ EFEKTY 6 / 10
Motor vrčí, kolesá pri šmyku pískajú a to je asi tak všetko. Pôvodne som zamýšľal napísať do tohto hodnotenia niečo navyše (napríklad zoznam podporovaných grafických kariet alebo potešiť vás novým príbehom zo života), ale zistil som, že to všetko číta aj pán šéfredaktor, ktorý vyžaduje aj niečo konkrétnejšie k danej téme. A nemá rád dlhé súvetia.

HUDBA 8 / 10
Licencované skladby v štýle rapu, hip-hopu a rocku vytvárajú príjemný podmaz.

NÁROČNOSŤ & INTELIGENCIA 5 / 10
Nechcem povedať, že sú protivníci slabí ako pivo za šesť korún, ale nie som ďaleko od pravdy. Málo agresívni, medzi sebou nezvádzajú takmer žiadne súboje, takže celý pretek pripomína idylku a stratu pozície zapríčiní len a len vaša chyba. Počas závodu vám pribúda za šmyky, jazdu na dvoch kolesách, prípadne skoky, počet bodov, ktoré sa pripočítajú k hodnoteniu za umiestenie, čo zvyšuje vaše šance na prvé miesto. Lenže oni sa aj odrátavajú (kolízie, pokles pozície) a to pri maximálnej možnej hodnote 250 nie je príliš košér. Hlavne ak pred poslednou zákrutou získate kombo takmer 200 bodov a nezvládnete následný ľavotočivý šmyk, napálite to do civilného auta (-20), do steny (-10) a predbehnú vás všetci konkurenti (-30) a máte po vtákoch. Respektíve po prvom mieste za 750 bodov plus bonusy. Posledná priečka bez ohodnotenia za pozíciu vám pripočíta len zvyšných 190 points. To naštve. Ale nie až tak ako hlúpa chyba v programe, ktorá vám odrátava bonus i pri náraze protivníka do vašeho vozidla! To ja mám pykať za jeho agresivitu? Zaujímavé riešenie, skúsim najbližšiemu človeku kopnúť medzi nohy a obviniť ho z fyzického napadnutia.

         

ZÁVEREČNÝ VERDIKT 6 / 10
Aby som to zbytočne nenaťahoval, Street Racing Syndicate je len slabým odvarom druhého Undergroundu a produkt EA sa nemusí báť o svoj trón. Nápad so vsádzaním a trápne dievčatá situáciu nezachránia. Hlavne ak si videá môžete spustiť z adresára priamo v systéme ;). Zakrádajúca sa nuda ma nepríjemne omámila svojim vábením po cca 4-5 hodinách, kedy som sa dostal do fázy tupého stláčania kláves. Chcelo by to osviežujúci vánok takmer vo všetkých položkách.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. Keď pôjdeme tvrdou silou, nemáme šancu.

ŠPORT

Sagan ukázal cit pre taktiku a ešte lepšiu formu ako pred rokom

V sobotu bol druhý, v nedeľu už vyhral.

KOMENTÁRE

Plot bol jeho nápad, nie Orbánov. Dnes má dom kúsok od pletiva

Ako sme sa nestretli so starostom Ásotthalomu.

PLUS

Ako prvá žena pred takmer sedemsto rokmi prežila cisársky rez

Českí vedci prišli s novým objavom.

Neprehliadnite tiež

Nokii sa podarilo vstať z mŕtvych. Ukázali novú Nokiu 3310

Nové smartfóny Nokie majú čistý Android, nízku cenu a dobrý hardvér.

Sniper Elite 4 nie je len o krvavom zabíjaní (recenzia)

Jedna z najlepších taktických akcií tohto roka je viac, než len krvavou školou anatómie človeka.

Za farebné videnie vďačíme predkom, ktorí jedli ovocie

Len ľudia a niektoré druhy primátov majú v oku tri druhy zmyslových buniek.

Huawei Mate 9 chce byť najlepší veľký smartfón (test)

Má obrovský displej a aj napriek nemu sa používa pohodlne. Huawei si za svoju novinku ale pýta viac, ako je zvykom.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 991
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 086
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 888
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 031
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 806
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 3 941
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 511
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 175
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 470
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 215

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop