Kolega včera takmer vbehol pod auto. Vošiel na prechod trojsmernej križovatky a chýbalo len pár metrov, aby ho zachytil nákladiak odbáčajúci s rozsvieteným blinkerom na našu ulicu.
Vôbec ho nevidel. Pozeral na prechod, ale videl ho cez obrazovku smartfónu, kde nad bielymi pruhmi prechodu poletovala kreslená postavička pripomínajúca netopiera - pokúšal sa ju na obrazovke telefónu chytiť.
Virtuálneho netopiera nad prechod v skutočnom svete dosadila hra Pokémon Go. Prepojila skutočný svet s virtuálnym: hráči sa potrebujú dostať na konkrétne miesto v skutočnom svete, mobil cez GPS potvrdí ich polohu a hra im na obrazovke ukáže virtuálne domáce zvieratko, ktoré môžu odchytiť a trénovať.
Veľmi zjednodušene – hráči chodia po uliciach a na konkrétnych miestach vo fyzickom svete môžu do telefónu pozbierať virtuálne tamagoči.
Môžeme vidieť revolúciu
Len za prvé dni od spustenia získal Pokémon Go ohromnú popularitu. Má viac používateľov ako sociálna sieť Twitter, je jednou z najrýchlejšie rastúcich aplikácií v histórii a celé odvetvie sa snaží zistiť, čo jej úspech vlastne znamená.
Jedným z problémov dnešnej doby totiž je, že revolúcia môže nabrať svet rovnako ako auto chodca na prechode. Máme síce pravidlá a vidíme ho z diaľky aj s rozsvieteným blinkerom, no jednoducho ho nezaregistrujeme, až kým nie je neskoro.
Situácia je prehľadná, vidíme jednotlivé technológie aj trhové sily, no sme takí zaujatí každodennosťou, že si ich nevieme pospájať. Druhým problémom je, že veľmi často nedokážeme rozlíšiť, či vás trafila trhovo-technologická bublina, alebo naozajstná revolúcia, ktorá za päť rokov zmení celý biznis aj každodenné životy ľudí.