Rozhovor prináša najmä informácie o pohnútkach vývojárov, prečo nedali datadisk vytvoriť tretej strane, podobne ako datadisky pre Half-Life 1, ktoré má na svedomí Gearbox. Dizajnér Robin Harper tvrdí, že Valve sú teraz veľmi dobrí v dizajnovaní obsahu pre Half-Life 2 (čo všetci dobre vieme) a hráči ho chcú viac. Keďže sú spoločnosťou, ktorá "rada tvorí", rozhodli sa datadisk spracovať sami.
V rozhovore vývojári prezradili čo-to aj o hlavných hrdinoch rozšírenia. Valve veľmi pravdepodobne poruší tradíciu prezentácie príbehu z pohľadu ďalších kľúčových postáv z originálu, čím dávajú jasne najavo, že ani Aftermath nám neprinesie hrateľnú Alyx, pomocníčku Gordona Freemana z dvojky, ako sa očakávalo. V každom prípade by mala vystupovať omnoho aktívnejšie v nových dobrodružstvách, keď už sa autori toľko nadreli s vykreslením jej charakteru v Half-Life 2. Tak trochu prekvapivo sa nikde v texte neuvádza, že hlavným hrdinom bude opäť Gordon Freeman. Je preto dosť možné, aj s prihliadnutím na koniec dvojky, že hrať budeme za niekoho iného.
Half-Life 2: Aftermath by mal celkom logicky pokračovať tam, kde sme skončili. "Citadela je kriticky poškodená a vyzerá to tak, že výbuch je neodvratný a spolu s ním zničenie City 17 aj s jeho blízkym a ďalekým okolím. Vy a Alyx vediete únik z mesta, pričom stretávate príšerky z konca hry", predstavuje príbeh datadisku Mark Laidlaw.
Otázna zostáva aj úloha elektronického distribučného systému Steam, ktorý mnohým hráčom s originálnou verziou priniesol len problémy (a určite nielen tým;). Podľa slov autorov by bez neho nebolo možné tak rýchlo datadisk pripraviť. Je teda celkom možné, že datadisk sa nikdy nedostane do obchodov a bude dostupný len cez internet.
Ďalšie podrobnosti o Half-Life 2: Aftermath budú odhalené na májovej E3.
Zdroj: eurogamer.net, britiský PCGAMER