Black & White 2 - byť bohom je zábavné

Peter Molyneux je už dlhé roky jednou z najvýznamnejších a najslávnejších postáv na hernej scéne. Hry, ktoré vytváral boli vždy plné originality a nápadu. Populus, Theme Park, Magic Carpet, Dungeon Keeper, Theme Hospital a hlavne Black & White.

Peter Molyneux je už dlhé roky jednou z najvýznamnejších a najslávnejších postáv na hernej scéne. Hry, ktoré vytváral boli vždy plné originality a nápadu. Inak tomu nebolo ani pri real-time stratégií Black & White (r. 2001), ktorá bola, ak nie prevratnou, tak aspoň veľmi osviežujúcou hrou. Osviežujúcou preto, lebo priniesla do žánru, kde boli všetky hry, ako sa hovorí „na jedno brdo“, závan niečoho nepoznaného. Na Black & White sa zároveň len ťažko dala aplikovať klasická schéma ála Dune 2, čo samo o sebe znamenalo veľký krok vpred. O druhom pokračovaní Black & White sa hovorí už celkom dlhý čas, prvé screenshoty a kusé informácie sa objavili už niekedy v polovici roku 2002.

Odvtedy ubehlo veľa vody, každý z nás trochu podrástol a na Black & White 2 sa pozabudlo. Keďže dátum vydania je naplánovaný na rok 2005 (bližšie určený zrejme však nie je) je vhodné predstaviť si ďalšiu Molyneuxovu hru. Základným kameňom celého herného systému B&W je hra na boha. Vy v role všemohúceho ovládate, resp. ovplyvňujete vývoj vášho národa. Nie ste to však priamo vy, kto zasahuje do života bežných obyvateľov dedín, či miest, deje sa tak prostredníctvom „zvieratka“ (pôvodne opica, krava a tiger), ktoré si vychovávate. Dôležité je spomenúť, že zviera sa od vás učí, vyvíja sa, má svoju inteligenciu a všetko sa od neho odvíja. To všetko bolo známe už z prvého dielu a podľa zatiaľ dostupných informácií, v dvojke sa na tom takmer nič nezmení. Len to bude všetko viac dotiahnuté do detailov.

Black & White napriek svojim neodškriepiteľným kvalitám nebola komerčne úspešnou hrou. Mohol za to nielen pomerne náročný koncept, ale aj niektoré enginové chyby, ktoré priznali aj sami autori. Dôležité preto je, aby pokračovanie podobné problémy nemalo a pôsobilo dotiahnutým dojmom, na čo je aj dostatočne kladený dôraz. Uvidíme ako pri odlaďovaní a testovaní zostal čas aj na vývoj nejakých noviniek, no s prihliadnutím na dobu, ktorú je už Black & White 2 vo vývoji môžeme predpokladať, že ich bude viac než dosť. 

Podľa slov Petra Molyneuxa v B&W 2 bude veľmi podstatný efekt dobra a zla. Vaše počínanie bude viditeľne ovplyvňovať vývoj zvieraťa, rovnako ako aj celého národa. Pokiaľ sa budete mierumilovne rozvíjať vo vnútri hradieb, budovať prosperujúce, štastné a predovšetkým dobre zásobené mesto, odrazí sa to na vývoji situácie. Naopak, inak sa k vám hra bude správať, keď vaša politika bude zjavne expanzívna, všetky prostriedky budete venovať stavbe armády a obsadzovaniu nového územia.

Podľa toho, či sa nakloníte na stranu dobra alebo zla sa bude odvíjať aj vybavenie vašej dediny. Iné stavby budú prístupné pre zlých a iné pre dobrých. Pri stavbe osady bude nutné tentokrát dbať aj na jej opevnenie, čo bude podstatné najmä pri hre za stranu zlých. Akúkoľvek stratégiu však zvolíte, stavbe armády sa nevyhnete. Rekrutovať sa dá zo všetkých dostupných obyvateľov, no k dispozícií budú len tri jednotky. Tie sa však budú líšiť vďaka RPG prvkom v hre – podľa úrovne jednotky bude táto mať k dispozícií rôzne možnosti útoku a obrany.

V masívnych bojových scénach bude nutné využívať nielen konvenčné bojové jednotky, ale aj nejaké tie kúzla. Boží hnev si budete môcť na bojisku vybiť v podobe zemetrasení, či sopečných erupcií. Okrem toho prídu k slovu aj obliehacie stroje, ako katapulty, vďaka ktorým bude hra, okrem iného, aj demonštrovať možnosti svojho fyzikálneho enginu. Samozrejmosťou v B&W 2 budú aj dynamické zmeny počasia. Neviem síce ako by mohli ovplyvniť priebeh hry, no bude to určite vítaná a efektná grafická vymoženosť. Čo však určite grafickou vymoženosťou nebude, ale bude mať významný vplyv na celú hru bude technologický strom. Bude nutné postupne sa šplhať až na tie najvyššie vetvy, ktoré vám sprístupnia tie najpokrokovejšie bojové jednotky.

Ďalšou pomerne zaujímavou novinkou bude kompletne prerobený interface. Zo slov autorov sa dá vyčítať, že sú na neho patrične hrdí a zdá sa, že to má byť jeden z najväčších krokov vpred. Veľké množstvo úkonov bude realizovateľných pomocou známej windowsovej drag&drop funkcie, čo určite zjednoduší a urýchli hru. Pomáhať vám budú tiež rôzne automatizované procesy, ako napríklad pestovanie úrody a starostlivosť o zásobenie jedlom.

V Lionhead Studios chceli zjavne vyjsť v ústrety bežným hráčom a pomôcť im sa, čo najrýchlejšie, dostať do komplexnej, prepracovanej hry. Hráči, ktorých môže odradiť hneď prvých desať minút hrania a nedajú hre viac šancu, sú totiž pomerne bežným javom. Jednoduchý a prehľadný interface, ktorý okrem toho už vopred poznajú z iných hier, či skôr aplikácií je najefektívnejším riešením, ako aj takýchto hráčov donútiť Black & White 2 si zahrať.

Grafické spracovanie hry bude pravdepodobne tiež jednou z najväčších devíz hry. Krátke videa a screenshoty už toho pomerne dosť ukázali, uvidíme, ako sa to bude všetko hýbať. Verím však, že nielen engine sa podarí dobre odladiť, ale aj ostatné zložky Black & White 2 budú dotiahnuté do dokonalosti a Peter Molyneux opäť potvrdí, že patrí medzi tých najlepších a najoriginálnejších herných vývojárov na scéne.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Odchod z koalície? Názory sú pol na pol, hovorí poslanec SNS

Fico ustúpil Dankovi a vláda v stredu nerokovala. Mandát premiéra do Salzburgu ministri nakoniec odsúhlasili na diaľku, Fico neprišiel na ohlásenú tlačovú besedu.

KOMENTÁRE

Podomový šmejd s jadrom Únie

Žiadna „super EÚ“ s jedným pevným jadrom sa nechystá.

ŠPORT

Ramsaymu premiéra vyšla. Vie, že musíme hrať ešte lepšie

Slovenskí hokejisti porazili Česko.

Neprehliadnite tiež

Samsung predstavil nástupcu Galaxy Note 7

Nový Galaxy Note 8 sa začne predávať 15. septembra.

Problém s nimi mali aj superpočítače. Odhalili tajomstvá turbulencií

Španielski inžinieri potvrdili teóriu ruského matematika zo 40. rokov minulého storočia.

Čísla môžeme mať vrodené. Aj dvojdňové bábätká cítia ako fungujú

V Izraelskej nemocnici by výskum mohol dopadnúť inak.

Inzercia - Tlačové správy


  1. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  8. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  1. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  2. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. Od septembra opäť po starom
  5. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  6. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  7. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  8. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  9. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  10. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 7 001
  2. Od septembra opäť po starom 5 867
  3. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 658
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 3 059
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 840
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 748
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 203
  8. Ako sme jazdili v socializme 1 109
  9. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš? 1 108
  10. Leto nekončí! 1 030