Colin McRae Rally 2005 – hrateľný, ale otrepaný

Trochu oneskorene, ale predsa vám prinášame recenziu na rally preteky Colin McRae Rally 2005. Naberie známa séria druhý dych alebo sa bude niesť v tieni svojich predchodcov a takmer ničím nevynikne? Naštartujte svoje motory, pripravte sa na štart, rýchlos

Trochu oneskorene, ale predsa vám prinášame recenziu na rally preteky Colin McRae Rally 2005. Naberie známa séria druhý dych alebo sa bude niesť v tieni svojich predchodcov a takmer ničím nevynikne? Naštartujte svoje motory, pripravte sa na štart, piata rýchlostná skúška práve začína.

Súboj rivalov o trón rally kráľa sa skončil. Richard Burns Rally nám minulý rok predstavil skutočnú simuláciu drsných pretekov na rozbitých a úzkych cestách. Sústredenie sa v každej zákrute bola nutná podmienka úspechu, ak ste zaváhali len na chvíľu, mohlo sa vozidlo premeniť na nepojazdný vrak. Táto forma drsnejšej simulácie sa dala samozrejme zmeniť podľa gusta hráča, ale najvhodnejšia bola krutá realita. CMR vždy vsádzalo na zábavu ako reálnu vložku, treba však podotknúť, že nešlo o žiadnu arkádu. Piate pokračovanie prišlo na naše monitory i kvôli konkurencii, čiže sme sa dočkali pokračovania po roku. Známe športové série od EA Sports nám názorne ukazujú, že príliš veľa zmien sa jednoducho nestihne aplikovať na zabehnutú sériu a ide skôr o menšie úpravy poznaného.

Nie je slušné hneď na začiatku písať výsledný verdikt, ale istotne už väčšina z vás vytušila, v čom je hlavný problém nového Colina – príliš málo zmien oproti poslednému ročníku nás nenadchlo. Istotne sa môžeme radovať z množstva rýchlostných skúšok v rôznych krajinách (Anglicko, Austrália, Fínsko, Grécko, Japonsko, Nemecko, Španielsko, Švédsko a USA), pričom v každej máme iné prostredie, musíte použiť inú taktiku a podobne. Prekvapí zvýšený počet automobilov, ktoré sú rozdelené do viacerých kategórií. Pre bližšie predstavenie si ich vymenujeme: dvojkolky (VW Polo Super 1600, Toyota Celica GT-S), štvorkolky (Peugeot 206 RC, Ford Focus RC), super dvojkolky (Alfa Romeo 147 GTA), offroady (Land Rover, Nissan Pick-Up Dakar 2004), automobily na zadný náhon (Ford Sierra RS Cosworth), skupina B (Audi Quattro, Peugeot 205) a raritné vozidlá (VW Beetle, Lancia Delta). Tento informačný odstavček však už radšej ukončím, len podotknem, že s každej série je samozrejme k dispozícií viac vozidiel, všetky menovať nebudem. Vozidlá sa správajú rôzne, je rozdiel sadnúť si za žihadlo od Peugeotu, ovládať lenivý Volkswagen alebo raritku so zadným pohonom.

           

Po starom ostal aj výber závodu (jedna rýchlostná skúška alebo šampionát), pribudla však kariéra. Na začiatku máte prístupné len jedno vozidlo, s ktorým si musíte odomknúť ďalšie a takto to pokračuje ďalej. Celkom zaujímavý systém, ale kariérou by som to vôbec nenazval. Viac by mi vyhovovalo podpísanie zmluvy s vybranou automobilkou a na základe výsledkov pribudnutie ďalších, lukratívnejších ponúk. Tento systém nie je zlý, ale ide o príliš malú novinku, niekomu môže vadiť, že na výber máte na začiatku len jedno vozidlo, avšak umiestnením na stupňoch víťazov sa odomykajú ďalší štvorkolesoví miláčikovia. Pekné, ale je to skutočne novinka, kvôli ktorej sa oplatí nechať kľúče od skutočného auta doma na poličke?

GRAFIKA 8 / 10

Vyzerá to nádherne, o tom nemusíme vôbec debatovať. Okolitá krajinka nevyzerá úplne oslňujúco, ale poteší rozmanito sa meniacim prostredím. Zasnežené Švédsko je pokryté bielou perinou, púšte v Austrálii sú až nepríjemne rozpálené a upršaná obloha v Japonsku by nejednému depresívnemu pesimistovi spravila radosť. Modely vozidiel sa podobajú na svoje skutočné predlohy, možno niekoho zarmúti neexistencia licencie a tak sa farebná schéma nezhoduje s realitou, na to však môžeme hodiť bobek. Engine je na rozdiel od prasáckeho Driv3ru optimalizovaný a vo vyšších rozlíšeniach s plnými detailmi som nemal na svojom už pomaly dodýchavajúcom Athlone 2200+, 512 MB RAM a Radeonom 9800SE žiadny problém. Palec nahor, grafické hody sa podarili. Poteší aj efekt pri strete s prekážkou – obraz sa akoby rozmaže a spomalí.

Na druhú stranu ma vždy nahnevajú malé kríčky, ktoré zastavia vozidlo ako betónová stena. Nehádžem sa každý deň o stenu, ale viem, že tá ma zastaví, na rozdiel od kríku, ktorý to schytá na celej čiare. Kinetická energia pojem neznámy. Model poškodenia simuluje odlietavanie jednotlivých súčastí auta, ale to nám je už všetko známe z predošlých dielov.

INTERFACE 8 / 10
V jednoduchosti je sila a ovládanie CMR patrilo vždy medzi prednosti – teda až na tretí diel. S riadením som nemal žiadne väčšie problémy. Design menu má vždy niečo do seba, žiadna príliš veľká konzolovosť sa nekoná.

           

HRATEĽNOSŤ 8 / 10
Nečakajte žiadne zázraky, prípadne zážitky porovnateľné s RBR, Colin útočí na svoju základňu hráčov akčnejším štýlom. Agresívna jazda tak vyzerá úchvatne, plyn držíte často na podlahe a zákruty vyberáte efektným šmykom. Je to zábava, to sa nehádam, pri hre som sa bavil, vytuhol som na niekoľko hodín. Systém kariéry vás ženie vpred už len kvôli odomknutiu si lepšieho vozidla i keď to je niekedy škrípanie zubov. Poteší aj vylepšovanie vozidla formou rôznych testov – napríklad pri zlepšení motoru musíte udržať otáčky na vybranom prevodom stupni v určitom rozsahu. Vozidlo sa po upgrade správa skutočne lepšie a cítiť zmenu.

Ešte sa vrátim ku kariére, ktorú som hral väčšinu času – výborným ťahom bolo (v niektorých prípadoch) meniace sa prostredie po každej rýchlostnej skúške, týmto sa zabezpečí aj stále sa meniace prostredie a pocit, že stále idem do niečoho nového. Super. Ak však nastúpite na Rally Anglicka, asi to nebude výlet aj do Fínska.

MULTIPLAYER
Hra obsahuje aj multiplayer (LAN, internet), ale nemal som možnosť ho testovať. Po vzore minulých dielov však istotne pôjde o výbornú zábavu.

ZVUKOVÉ EFEKTY 6 / 10
Čítaný popis je na výbornej úrovni, každú najbližšiu prekážku, zákrutu máte náležite okomentovanú. Viac mi vadil podivný zvuk motorov. Viem, že upravené vozidlá majú úplne iný zvuk ako sériovo vyrábané vozidlá, ale niekedy sa mi z reproduktorov ozývali až príliš „vysávačovské“ zvuky. Ja by som bol skôr za hlbšie ozvučenie.

HUDBA 5 / 10
Počas hrania vám neznie do uší žiadna melódia, ale na to sme si už zvykli, navyše by to kazilo celkový dojem a sústredenosť na trasu by nebola 100%-ná. V menu si hudobnú zložku ani nevšimnete, ale nejde o žiadny dôležitý aspekt, ktorý by zavážil vo výslednom hodnotení.

NÁROČNOSŤ & INTELIGENCIA 7 / 10
Zmenu obtiažnosti môžete meniť medzi dvomi stupňami, všetko ostatné už záleží len na vašich šikovných rukách. Nejedná sa o žiadnu brnkačku, neustále musíte dávať pozor, ale oproti RBR je zisk výhodného umiestnenia oveľa jednoduchší. Prispieva k tomu aj model ovládania, nemusíte sa pripravovať na najbližšiu zákrutu niekoľko desiatok metrov pred ňou, stačí zabrzdiť tesne pred ňou, prípadne ju vybrať šmykom. Model poškodenia sa tu nachádza, ale v obmedzenej podobe. Po celý čas hrania som nemal ani raz pocit, že by bolo vhodnejšie ubrať rýchlosť, lebo auto roztrieskam v najbližšej zákrute a tým pádom sa pre mňa RZta skončila. Nič také, zo všetkého sa dá v pohode vysekať, stratíte „len“ čas.

           

ZÁVEREČNÝ VERDIKT 7 / 10
Možno som krutý a príliš veľká sviňa a teraz na mňa budete na ulici ukazovať prstom. Za slabším hodnotením si však stojím. Štvrtý Colin bol podľa mňa jednou z najlepších závodných hier, bol neskutočne chytľavý a zábavný, čo je aj ročník 2005, ale absencia viditeľných zmien alebo vylepšení ma mnohokrát nechala v situácií, kedy som nevedel, ktorýže to ročník hrám. A to je chyba. Za takmer nezmenený produkt platiť ťažké prachy len kvôli tomu, že tu máme niekoľko nových vozov a režim kariery? To sa mi vidí ako riadny podraz pre hráčov. Mne ako recenzentovi sa tento diel skutočne páčil a hral som ho dosť dlho, lenže ja som cédečka s hrou DOSTAL, zatiaľ čo vy si ich ZAKÚPITE a ak prihliadam na tento aspekt, musel som zvoliť nižšie hodnotenie.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan sa nestane celkovým víťazom Tour Down Under, piatu etapu vyhral Porte

Slovenský cyklista ostal lídrom bodovacej súťaže.

SVET

Verejný nepriateľ Soros. Ako Orbán decimuje kritikov

Maďarský premiér si spravil agendu z útokov na migrantov aj médiá.

KOMENTÁRE

Maďari sa už inak ako smiechom brániť nevedia

Antiorbánovský front sa ocitol v situácii, keď vysvetľovanie stratilo význam.

Neprehliadnite tiež

Spravili krok k včasnému odhaleniu rakoviny, krvný test má veľkú úspešnosť

Test dokázal určiť aj päť typov rakoviny, na ktoré doteraz neexistuje skríning.

TECH_FM

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

NASA testuje jadrový reaktor pre astronautov na Marse

Prvotné testy kompaktného reaktora v americkej Nevade boli úspešné.

Legendárna hra Age of Empires sa vráti v modernom prevedení vo februári

Hru museli v mnohých smeroch prepracovať, aby fungovala na moderných počítačoch.

LG V30 je skoro dokonalý smartfón pre milovníkov multimédií

Špičkový výkon, skvelý fotoaparát a množstvo ďalších superlatív. Aký je nový smartfón od LG v skutočnosti?

Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 9 946
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 837
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 007
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 897
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 438
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 211
  7. Kam do tepla v januári? 2 200
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 987
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 872
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 128