Ako rozoznáte dobrú stránku

Skvelým nástrojom na posúdenie kvality internetovej stránky je spôsob, ako používa hypertextové odkazy. Dobré webové stránky majú zvyčajne bohatú a intuitívnu štruktúru odkazov. Dobrí autori píšuci pre web majú jasnú predstavu o tom, ako by mal byť každý

kus textu prepojený so zvyškom stránky.

Nedávno som bol na webovej stránke, ktorá mala sekciu Služba a ďalšiu sekciu Klienti. Keď som si však prečítal niečo o službách, ktoré firma ponúkala, nikdy tam nebol odkaz na klientov, ktorí ju už využili, hoci táto informácia v časti Klienti bola. Musel som sa preklikať do Klientov a tam prejsť ich dlhý zoznam.

Nedávno som niečo hľadal aj na stránke Electroluxu, kde som bol informovaný, že firma je "najväčším svetovým výrobcom zariadení a výbavy do domácností i na vonkajšie použitie". V tom istom odseku som sa dozvedel, že "či hľadáte údaje o cenách našich akcií, informácie o značkách Electroluxu a pobočkách alebo naše tlačové správy, určite ich nájdete tu na Electrolux.com".

Ja som však už bol na Elextrolux.com, čím posledná veta trochu strácala svoj zmysel. Zrejme bola prebratá z tlačenej brožúry a autorovi chýbali základné vedomosti o tom, čo je to vlastne internet. Ak ma zaujíma cena akcií, nechcem čítať vety rozoberajúce, či hľadám ceny akcií alebo nie. Chcem rovno informáciu o cene akcií, alebo aspoň odkaz na ňu.

Komisia pre štátne služby je súčasťou novozélandskej štátnej administratívy. Na jej webovej stránke sa píše: "Na tejto stránke nájdete informácie o špecifických úlohách a oblastiach zodpovednosti jednotlivých komisárov, pracovný program komisie a informácie o iných oblastiach, ktorým sa venuje vládny sektor." Takáto veta je na webe absolútne neužitočná. Namiesto nej by tu mala byť séria krátkych odkazov v štýle: "Úlohy a oblasti zodpovednosti komisárov".

Web robia webom odkazy. Ak navštívite najlepšie stránky na svete, napríklad Amazon.com, ocitnete sa v priestore zaplnenom odkazmi, ktoré vám umožnia rýchlo preskočiť na informáciu, ktorú potrebujete.

Bohužiaľ, príliš veľa stránok slúži len ako sklad informácií získaných z tlačených materiálov. Preto sú oveľa menej efektívne. Ak píšete článok, ktorý má byť zverejnený na webe, mali by ste ho písať aj s odkazmi, ktoré z neho povedú. Kam by chcel ísť čitateľ ďalej? Kam chcete vy, aby išiel? Odkazy by mali podporovať ďalšiu akciu. Ak čítam o službe, ktorú ponúkate, je veľmi pravdepodobné, že si budem chcieť prečítať aj o klientoch, ktorým ste ju už úspešne predali.

Výsledkom písania pre tlačené médium je samostatný produkt, oddelený od zvyšku sveta. Ak však píšeme pre web, musíme starostlivo zvažovať prepojenia na ďalšie texty. Odkaz na inú stránku totiž môže byť rovnako dôležitý, ako sama stránka.

GERRY MCGOVERN, www.gerrymcgovern.com"

(Autor je publicistom a konzultantom v oblasti content managementu.)

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Únos. Film, ktorý vznikol napriek výstrahám právnikov

Pri nakrúcaní prvého slovenského trileru bola aj mama Roberta Remiáša.

KULTÚRA

Česi na objednávku vlády nikoho neuniesli, predbehli nás v inom

Českí filmári vedia, kde hľadať hrdinov.

Neprehliadnite tiež

Ako dávni migranti zmenili Európsku DNA? Prišli len muži a kone

Tretia hlavná migračná vlna zanechala stopu v Európanoch až dodnes.

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva robia špičkovú vedu

Päť ústavov Slovenskej akadémie vied vytvára výskum, ktorý nestojí na pevných základoch, tvrdia výsledky nezávislého auditu.

Nová liečba by mohla napraviť poškodený sluch

Klinické testy na ľuďoch spustia do dvoch rokov.

Polovica internetovej komunikácie už prebieha v šifrách

Plošné špehovanie už nebude jednoduché. Začíname si chrániť aj každodennú rutinu.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  2. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  3. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  6. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  7. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  8. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  9. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  10. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 121
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 003
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 141
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 309
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 926
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 257
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 067
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 598
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 797
  10. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 2 644

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop