Objav roka: Nostradamus
Kľúčovou udalosťou roka, ktorá zasiahla aj do internetových rebríčkov, bol teroristický útok z 11. septembra. Štyri z piatich kľúčových slov, ktoré zaznamenali minulý rok na Google najväčší nárast záujmu používateľov, sa spájajú s teroristickým útokom, v prvej dvadsiatke rebríčka tvoria takéto slová rovnú polovicu. Ľudia sa intenzívne zaujímali o všetky informácie o tragédii, neskôr o Usámu bin Ládina, antrax a Afganistan, prudko stúpol aj dopyt po symboloch amerického patriotizmu. Tu je päť najčastejšie hľadaných pojmov súvisiacich s útokom: Svetové obchodné centrum, americká zástava, orol, Socha slobody, panoráma New Yorku.
Internetovým slovom roka na Google sa stal Nostradamus: práve elektronickou poštou sa po celom svete rozšírila vymyslená správa, že útok na New York bol ním predpovedaný, aby vzápätí začali milióny ľudí na internete márne hľadať stránky, ktoré by informáciu potvrdzovali. V absolútnom rebríčku Yahoo sa Nostradamus umiestnil na 16. mieste - tesne za Usáma bin Ládinom a pred Backstreet Boys.
Celoživotné dielo: Britney a Pamela
Na poli šoubiznisu nič nového - jednotkou je Britney Spears, nasledujú ju Pamela Anderson a Jennifer Lopez (tá si tento rok z celebrít najviac polepšila), pričom je zrejmé, že internetovú popularitu najväčším hviezdam zabezpečuje skôr množstvo neoficiálnych stránok s dráždivými fotografiami, než texty piesní a online recenzie na ich herecké výkony. Miesto medzi internetovými celebritami majú isté aj skupiny N‘Sync a Backstreet Boys i speváčky Madonna, Christina Aquilera, Mariah Carey či Janet Jackson.
Všetky hviezdy šoubiznisu však netradične predstihla kniha - Harry Potter bol na Google minulý rok najpopulárnejším slovom nesúvisiacim s teroristickými útokmi, na Yahoo patrí Potterovi a kameňu mudrcov siedme miesto.
Špeciálne efekty: Nokia
V roku pretrvávajúcej recesie hi-tech priemyslu potvrdila aj v internetovom účtovaní veľmi dobrú pozíciu fínska Nokia - stala sa nielen najúspešnejšou značkou, ale až tri jej výrobky (mobilné telefóny 5510, 3310 a 8310) sa dostali do desiatky najvyhľadávanejších produktov. Rovnaký kúsok sa podaril aj Microsoftu s Windows XP, Xboxom a Internet Explorerom 6, dva produkty v prvej desiatke má Apple (počítač GameCube a MP3 prehrávač iPod). Výrazne bodovali aj výrobky Sony: Playstation 2 bol na Yahoo vôbec najžiadanejším hľadaným slovom za celý rok, medzi značkami na Google sa Sony umiestnila na druhom mieste.
Prepadák roka: Napster či Pokémon?
Hoci v našich končinách to nevyzeralo tak jednoznačne, v globálnom internete zaznamenali minulý rok najprudší pokles Pokémoni - v absolútnom poradí sa na Yahoo tesne udržali v hornej dvadsiatke, vedú však rebríček poklesov na Google.
V roku zániku Napsteru sa výrazne znížil počet ľudí zaujímajúcich sa nielen o túto hudobnú službu, ale aj o jej najstaršieho konkurenta, Gnutellu. To však rozhodne neznamená, že by si ľudia dnes vymieňali menej hudobných nahrávok, než pred rokom - ich záujem sa len rozdelil medzi množstvo ďalších služieb. Morpheus, Kazaa, AudioGalaxy, iMesh, Limewire - všetky bezplatné služby, ktoré už robia hudobnému priemyslu oveľa väčšie vrásky, než Napster, si minulý rok výrazne polepšili.
Ženy
1. Britney Spears
2. Pamela Anderson
3. Jennifer Lopez
Muži
1. Nostradamus
2. Usáma bin Ládin
3. Eminem
Spravodajstvo
1. CNN
2. BBC
3. New York Times
Nové výrobky
1. Windows XP
2. Xbox
3. Playstation
Výmena hudobných nahrávok
1. Morpheus
2. Napster
3. Gnutella
Televízia
1. Loft Story
2. Big Brother
3. Simpsonovci
Obchod
1. Amazon
2. IKEA
3. Toys R US
Šport
1. Anna Kurnikovová
3. Dale Earnhardt
Značky
1. Nokia
2. Sony
3. BMW
Film
1. Harry Potter
2. Pán prsteňov
3. Final fantasy
Hudba
1. Beatles
2. U2
3. N‘sync
Kompletný rebríček podľa buzz.yahoo.com
1. PlayStation 2
2. Britney Spears
3. WWF (Svetová wrestlingová federácia)
4. Dragon Ball Z (kreslený seriál)
5. Napster
6. Svetové obchodné centrum
7. Harry Potter a kameň mudrcov
8. Dale Earnhardt
9. NASCAR (preteky automobilov)
10. Internal Revenue Service