Aj keď sa hra dá predbežne prirovnať k Simsom či Tycoonom, je zjavné, že pôjde viac-menej o nový (a ťažko napodobiteľný či opakovateľný) žáner. Jej hlavnými cieľmi bude viesť televízne štúdio, robiť z hercov hviezdy a točiť filmy. Práve forma, akou to má byť hráčovi umožnené, by mala robiť hru výnimočnou. Asi pred rokom tvorca projektu Peter Molyneux hru testoval a prišiel na to, že strávil asi hodinu premiestňovaním okien, predieraním sa cez textové odkazy a piplaním sa v komplikovanom menu či submenu. "Jednoducho neprijateľné," povedal si. A poďho do prerábania... Dopadlo to tak, že hráč síce naďalej bude musieť kontrolovať naozaj takmer "všetko", ale nie ubíjajúcou formou cez kvantá textových ponúk a tabuliek. Do hry sa implementoval nový systém dvojtlačidlového ovládania, pričom je zatiaľ známe, že ľavé tlačidlo bude slúžiť na hýbanie s objektmi. Podobne ako v Dungeon Keeper alebo Black & White sa teda postavíte do pozícia "boha", ktorý má kontrolu nad celým dostupným svetom jednoduchou formou. Môžete si hru predstaviť ako "prehľadnú štruktúru súborov a priečinkov vo Windowse" :).
K dispozícii budú rôzne zložky, do ktorých budete myšou premiestňovať objekty, keď budete chcieť, aby sa s nimi niečo stalo. Televízne štúdio bude pozostávať z budov, z ktorých každá bude mať špecifickú funkciu. Aby ste ju aktivovali, chytíte nejaký objekt a vložíte ho dnu. V rámci budovy ešte budú existovať jednotlivé miestnosti so špecializáciou pre danú oblasť. Keď teda budete chcieť vyškoliť nového herca s určitým zameraním, schmatnete postavičku a preženiete ju cez zopár budov či miestností a voila. Aby všetko bolo zaujímavejšie, budete môcť kombinovať viacero objektov, dať ich do osobitnej miestnosti a vytvoriť tak nový efekt, alebo kombinovať objekty v rámci jednej budovy, čím dosiahnete uplatnenie efektu na všetky miestnosti. Napríklad môžete pri natáčaní filmu skombinovať herca s asistentkou, čím dosiahnete u herca emotívnejšie výkony pri natáčaní :).
Keďže bude existovať tak veľa typov budov a objektov, nebolo by až také ťažké úplne sa v hre stratiť. Preto boli implementované aj tzv. "logické línie". Tieto preblikávajúce čiaročky budú spájať dôležité objekty a charaktery demonštrujúc tak vytvorenie rozumného a logického efektu. Keď teda nebudete chcieť dosiahnuť extra bizarnú situáciu, môžete sa nimi riadiť a máte zaručené, že nestratíte s The Movies krok. Týmto spôsobom sa z hry podarilo odstrániť asi 40 vrstiev menu položiek a priblížiť ju hráčovi. Stále však zostával problém identifikácie funkcií jednotlivých objektov. Ten sa už podarilo vyriešiť menej revolučnou cestou. Keď istý čas podržíte kurzor na objekte, zobrazí sa vám, na čo slúži. Ak vám to stačí, môžete hrať ďalej. Ak nie, jednoducho tam ponecháte kurzor chvíľku dlhšie, čím informácie a detaily vo forme nových okienok začnú pribúdať. Je známe, že v hre si budete môcť vytvoriť svoj originálny film s pôvodným scenárom, že k nemu budete môcť napísať dialógy, nahrať hudbu, nadabovať ho a dokonca ho i priamo režírovať. Cez to všetko, že sme zo strany vývojárov neustále uisťovaní, že pôjde o veľmi jednoduchý a ľahko sa ovládajúci proces, spôsob jeho realizovania zostáva stále záhadou.
Tak čo? Pomohlo vám to aspoň trochu predstaviť si výsledný produkt? Alebo vás informácia o dvoch tlačidlách na ovládanie tak zložitého komplexu ešte viac zmiatla podobne mňa? :) Snáď si už čoskoro prestaneme lámať hlavu nad fungovaním hry a vyskúšame si ju naostro. Projekt bol už niekoľkokrát odložený (aj kvôli rozšíreniu z PC na Xbox, PS2 a GameCube), no zatiaľ posledná optimistická verzia hovorí, že sa ho dočkáme už počas tohtoročnej jesene. V galérii tiež nájdete dva nové screenshoty z Game Developer's Conference 2005.
Zdroj: pc.ign.com