Nový spôsob ovládania očakávaných The Movies plus screeny

O tejto hre sa toho popísalo toľko, že ju netreba zvlášť pripomínať (a keby predsa, tak tu je zopár info v staršom preview). Nepovažujem sa za človeka s malou obrazotvornosťou či fantáziou, no aj tak si neviem dosť dobre predstaviť, čo toto vlastne sakra bude :). Kvôli vlastnému egu sa utešujem myšlienkou, že je takých ľudí viac. Pre všetkých, čo sú na tom podobne, mám skvelú správu. V nasledujúcom texte by sa malo nachádzať zopár informácií, ktoré by mali záhadu ovládania simulátoru filmového života "se vším všudy" aspoň málinko objasniť.

Aj keď sa hra dá predbežne prirovnať k Simsom či Tycoonom, je zjavné, že pôjde viac-menej o nový (a ťažko napodobiteľný či opakovateľný) žáner. Jej hlavnými cieľmi bude viesť televízne štúdio, robiť z hercov hviezdy a točiť filmy. Práve forma, akou to má byť hráčovi umožnené, by mala robiť hru výnimočnou. Asi pred rokom tvorca projektu Peter Molyneux hru testoval a prišiel na to, že strávil asi hodinu premiestňovaním okien, predieraním sa cez textové odkazy a piplaním sa v komplikovanom menu či submenu. "Jednoducho neprijateľné," povedal si. A poďho do prerábania... Dopadlo to tak, že hráč síce naďalej bude musieť kontrolovať naozaj takmer "všetko", ale nie ubíjajúcou formou cez kvantá textových ponúk a tabuliek. Do hry sa implementoval nový systém dvojtlačidlového ovládania, pričom je zatiaľ známe, že ľavé tlačidlo bude slúžiť na hýbanie s objektmi. Podobne ako v Dungeon Keeper alebo Black & White sa teda postavíte do pozícia "boha", ktorý má kontrolu nad celým dostupným svetom jednoduchou formou. Môžete si hru predstaviť ako "prehľadnú štruktúru súborov a priečinkov vo Windowse" :).

K dispozícii budú rôzne zložky, do ktorých budete myšou premiestňovať objekty, keď budete chcieť, aby sa s nimi niečo stalo. Televízne štúdio bude pozostávať z budov, z ktorých každá bude mať špecifickú funkciu. Aby ste ju aktivovali, chytíte nejaký objekt a vložíte ho dnu. V rámci budovy ešte budú existovať jednotlivé miestnosti so špecializáciou pre danú oblasť. Keď teda budete chcieť vyškoliť nového herca s určitým zameraním, schmatnete postavičku a preženiete ju cez zopár budov či miestností a voila. Aby všetko bolo zaujímavejšie, budete môcť kombinovať viacero objektov, dať ich do osobitnej miestnosti a vytvoriť tak nový efekt, alebo kombinovať objekty v rámci jednej budovy, čím dosiahnete uplatnenie efektu na všetky miestnosti. Napríklad môžete pri natáčaní filmu skombinovať herca s asistentkou, čím dosiahnete u herca emotívnejšie výkony pri natáčaní :).

Keďže bude existovať tak veľa typov budov a objektov, nebolo by až také ťažké úplne sa v hre stratiť. Preto boli implementované aj tzv. "logické línie". Tieto preblikávajúce čiaročky budú spájať dôležité objekty a charaktery demonštrujúc tak vytvorenie rozumného a logického efektu. Keď teda nebudete chcieť dosiahnuť extra bizarnú situáciu, môžete sa nimi riadiť a máte zaručené, že nestratíte s The Movies krok. Týmto spôsobom sa z hry podarilo odstrániť asi 40 vrstiev menu položiek a priblížiť ju hráčovi. Stále však zostával problém identifikácie funkcií jednotlivých objektov. Ten sa už podarilo vyriešiť menej revolučnou cestou. Keď istý čas podržíte kurzor na objekte, zobrazí sa vám, na čo slúži. Ak vám to stačí, môžete hrať ďalej. Ak nie, jednoducho tam ponecháte kurzor chvíľku dlhšie, čím informácie a detaily vo forme nových okienok začnú pribúdať. Je známe, že v hre si budete môcť vytvoriť svoj originálny film s pôvodným scenárom, že k nemu budete môcť napísať dialógy, nahrať hudbu, nadabovať ho a dokonca ho i priamo režírovať. Cez to všetko, že sme zo strany vývojárov neustále uisťovaní, že pôjde o veľmi jednoduchý a ľahko sa ovládajúci proces, spôsob jeho realizovania zostáva stále záhadou.

Tak čo? Pomohlo vám to aspoň trochu predstaviť si výsledný produkt? Alebo vás informácia o dvoch tlačidlách na ovládanie tak zložitého komplexu ešte viac zmiatla podobne mňa? :) Snáď si už čoskoro prestaneme lámať hlavu nad fungovaním hry a vyskúšame si ju naostro. Projekt bol už niekoľkokrát odložený (aj kvôli rozšíreniu z PC na Xbox, PS2 a GameCube), no zatiaľ posledná optimistická verzia hovorí, že sa ho dočkáme už počas tohtoročnej jesene. V galérii tiež nájdete dva nové screenshoty z Game Developer's Conference 2005.

Zdroj: pc.ign.com 

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred trinástimi rokmi

Víchrica zničila 19. novembra 2004 až 12-tisíc hektárov lesa.

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil diktátor.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

DETSKÁ RUBRIKA

Lelek lesný vidí aj za seba, nemusí ani pohnúť hlavou

Prezývali ho kozodoj, hoci kozy nikdy nedojil.

OBJEKTÍV

Skutočný Iron Man: Vynálezca s oblekom stanovil nový rýchlostný rekord

Oblek poháňa šesť malých prúdových motorov.

Vesmírne kráľovstvo Asgardia vypustilo do vesmíru svoj prvý satelit

Má vlajku a dokonca aj hymnu. Zatiaľ ho však žiadna pozemská krajina či národ neuznáva.

Je lepší vinyl alebo cédečko? Čo o kvalite zvuku hovorí matematika

Fanúšikovia na platne nedajú dopustiť, argumentujú vernosťou zvuku.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 497
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 422
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 252
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 113
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 866
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 642
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 641
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 233
  9. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 991
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 866