Autori si už na začiatku vývoja povedali, že chcú spraviť najlepšie vyzerajúcu PC hru. Tomu podriadili všetku svoju snahu, výsledkom čoho je súčasná, špičková úroveň grafiky. Najprv však v tíme prebehli ťažké debaty o tom, či majú strieľať až tak vysoko. Podľa reakcií hráčov urobili správne rozhodnutie.
Grafický engine podporuje najnovšie vymoženosti súčasných aj budúcich grafických kariet ako pixel a vertex shadre (vo verzii 3.0), enviromentálny bump-mapping a podobné lahôdky, ktoré posúvajú vizuálnu stránku hier do úplne inej roviny. V Ensembe Studios však stále myslia aj na majiteľov starších počítačov, pretože chcú, aby bola hra prístupná masám. Preto bude možné hrať aj na starších konfiguráciách, samozrejme na úkor krásy grafiky. Najvýraznejšou grafickou črtou však má byť dynamické osvetľovanie, a najmä vďaka tomu vyzerá hra tak realisticky a pekne.
V Age of Empires 3 sa na jednej obrazovke bude pohybovať až 300-400 jednotiek, čo je pri kvalitách ich modelov, vysoké číslo. Stále však budú platiť určité populačné obmedzenie, aby sa hrateľnosť nezvrhla k nepríjemnému zážitku. Všetky jednotky využijú nový fyzikálny model, takže uvidíme realisticky lietať vybuchnuté jednotky a kúsky prostredia. Na špičkovej úrovni má byť aj ozvučenie a prepracovaná umelá inteligencia. Multiplayerový kód je prerobený od základov, zatiaľ ale žiadne bližšie informácie nie sú k dispozícii.
Zdroj: gamespot.com, ign.com