Najočakávanejšie akčné hry roka 2005 (1. diel)

Neskôr ale predsa vám prinášame prehľad najočakávanejších akčných hier prebiehajúceho roka 2005. Keďže sa do nášho zoznamu vmestilo až 20 kúskov, ktoré odhadujeme, že prekročia prah lepšieho nadpriemeru, rozdelili sme článok na dve časti. V tej prvej si p

Neskôr ale predsa vám prinášame prehľad najočakávanejších akčných hier prebiehajúceho roka 2005. Keďže sa do nášho zoznamu vmestilo až 20 kúskov, ktoré odhadujeme, že prekročia prah lepšieho nadpriemeru, rozdelili sme článok na dve časti. V tej prvej si priblížime historické FPS-ky, respektíve akcie odohrávajúce sa v blízkej budúcnosti – nič futuristické, žiadne akcie s krvilačnými potvorami a podobne – tie si nechávame do budúceho prehľadu :). Skôr než sa pustíme do samotného prehľadu nezaškodí krátka rekapitulácia roka minulého.

Far Cry, Doom III a Half-Life 2 – trio najkvalitnejších FPS-iek ktoré uvidelo svetla sveta v roku minulom. Kvôli ním sme museli investovať ťažké peniaze do nákupu nového hardvéru, pretože nastavili latku technickej kvality pomerne vysoko. Našťastie nezaostávali ani po stránke hrateľnosti a príbehu, takže sme túto kúpu ľutovať nemuseli. Medzi ďalšiu kvalitu minulého roka sa zaradil špionážny Splinter Cell: Pandora Tomorrow, Hitman: Contracts, The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay a nesmieme zabudnúť ani na poslednú verziu arénových bojov Unreal Tournament 2004.

Tento rok sa bude niesť v duchu reálnejších akcií – črtá sa nám trio kvalitných FPS-iek z obdobia druhej svetovej vojny, minimálne tri veľmi kvalitné sci-fi tituly, tri taktické bojovky, tri stealth akcie. Noo, veď zoznámte sa s nimi v tomto prehľade.

Brothers in Arms: Road to Hill 30 
[VIAC INFO]  [SCREENSHOTY] [HOMEPAGE] [DÁTUM VYDANIA: marec 2005]

...rozpráva o skutočných udalostiach vojakov z 502. pluku, 101. výsadkovej divízie americkej armády, ktoré prežili na bojiskách druhej svetovej vojny v roku 1944. Konkrétne zachytáva 8 dní vojny, ktoré začínajú výsadkom počas vylodenia spojeneckých vojsk v Normandii. Hlavným hrdinom je seržant Matt Baker, ktorý bude môcť veliť jednému z dua trojčlenných tímov – buď tímu útočnému alebo obrannému, ktorý zabezpečuje krytie útočného tímu. Vývojom hry sa zapodieva spoločnosť Gearbox Software, ktorá vývoj starostlivo konzultuje s vojenskými veteránmi daného obdobia, medzi inými aj s plukovníkom Johnom Antalom, ktorý o hre tvrdí, že je naozaj vierohodná. Autori sa striktne držia historických faktov – to sa netýka len výzbroje, ale taktiež jednotlivých máp, ktoré sú vytvorené na základe skutočného terénu a podobajú sa naň do tých najmenších detailov. Samotní autori nás kŕmia informáciami, že sa bude jednať o hru s dosiaľ nevídanou autentickosťou a unikátnou hrateľnosťou. Autentickosti má dopomôcť taktiež absencia healh-packov, lekárničiek v hre. Taktiež absentuje ukazovateľ zdravia. V singleplayeri je pre hráčov pripravených 20 misií.
Brothers in Arms bude akcia videná z pohľadu prvej osoby – FPS-ka disponujúca špeciálnym pohľadom, tzv. Situational Awareness View, do ktorého ak sa prepneme, dostaneme pohľad na bojisko z vtáčej perspektívy, v ktorom bude možné plánovať taktiku postupu. Na vysokej úrovni by mala byť AI našich spolubojovníkov, ktorí budú mať osobitý charakter a výzor. Po technickej stránke má byť hra taktiež na vysokej úrovni – zničiteľný terén, rag-doll fyzika, efekty počasia – to je len malá časť z toho čo ponúka. 1. marca sa dostala na trh Xboxová verzia a prvá recenzia, ktorá sa objavila na prestížnom hernom webe Gamespy, hru chváli a hodnotí maximálnym počtom hviezdičiek – piatimi. Verzia pre PS2 a PC sa objaví na trhu približne v polovici marca.

Call of Duty 2 
[VIAC INFO]  [SCREENSHOTY] [HOMEPAGE] [DÁTUM VYDANIA: jeseň 2005]

Po úspechu FPS-ky Call of Duty, ktorú mnohí hráči označujú ako doposiaľ najrealistickejšiu a najlepšiu akciu z obdobia druhej svetovej vojny sa Infinity Ward, autori pôvodného dielu, pustili do tvorby dielu druhého, ktorý má posunúť látku opäť o niečo vyššie. Konkurencia je však toho roku väčšia a uvidíme, kto vzíde víťazne zo súboja Brothers in Arms vs. Call Of Duty 2. Call Of Duty 2 nás opäť zavedie do obdobia druhej svetovej, prinesie 3 unikátne kampane – za Američanov, ktorá sa odohráva v západnej Európe, Rusov, zabojujeme si v Stalingrade a Britov – severná Afrika a Normandia. Počas hrania bude možné preskakovať z jednej kampane do druhej.
Prvému dielu sa vyčítali predovšetkým skriptované situácie, to je vopred naprogramované chovania sa bojovníkov na určitých miestach v misii. Druhý diel má byť už menej o skriptoch, viac o vlastnom výbere postupu splnenia danej misie. Veľký dôraz sa kladie na emócie vašich spolubojovníkov a nepriateľov, ktorí budú opäť o niečo múdrejší. Dôraz je kladený taktiež na príbeh, v priebehu hry sa budú rozvíjať jednotlivé vzťahy v družine, priestor dostane mnoho minipríbehov.
Výnimočnosťou tejto FPS je veľké množstvo dialógov, stretneme sa približne so stovkou postáv, ktoré budú nahovorené hollywoodskými hercami – pomaly to začína pripomínať adventúru :). Ďalej vám predradím, že autori obohatia zbrojný arzenál o 15 nových zbraní, nové vozidlá (napr. britský tank Crusader, ruský F-34, či nemecký Panzekampfwagen). Z technických detailov je známe, že hra bude podporovať tie najmodernejšie grafické efekty (real-time tieňovanie, normal-mapping, specular-mapping, bump-spec atď.). Je poháňaná vlastným grafickým enginom. Call of Duty 2 sa na trh dostane v priebehu tohtoročnej jesene a na záver si neodpustím zacitovať tvorcov, ktorí tvrdia, citujem: "Chceme byť lepší ako všetko, čo si myslíme, že príde na trh najbližších niekoľko rokov." No, neuveríme im?

Battlefield 2 
[VIAC INFO]  [SCREENSHOTY] [HOMEPAGE] [DÁTUM VYDANIA: jún 2005]

Vojnovú tematiku neopustíme ani pri predstavení tejto hry. Kto by už dnes nepoznal Battlefield? Predovšetkým výbornú multiplayerovu FPS-ku, s fiktívnym príbehom, odohrávajúca sa v skutočnej dobe druhej svetovej vojny, ktorá sa dočkala troch datadiskov a na jún 2005 je naplánovaný diel druhý, ktorý je veľmi, veľmi očakávaný. Aj vývoj tohto dielu má na starosti švédska spoločnosť Digital Illusion, v ktorej nedávno získal majoritný podiel americký herný gigant Electronic Arts.
Príbeh druhého Battlefieldu sa bude odohrávať v súčasnosti, a opäť bude fiktívny. V bojoch sa stretnú tri vojenské veľmoci – Čína, USA, Blízkovýchodná koalícia. Misie sú situované do odľahlých lesov Číny a ulíc Blízkeho východu. Samozrejmosťou hry je reálna výzbroj jednotlivých strán, 30 vozidiel vrátane letectva, ktoré bude možné vlastnoručne riadiť.
Battlefield 2 bude klásť veľký dôraz na taktiku, hráč sa bude môcť vžiť role jedného z vojakov, ktorí môžu vykonávať až 7 profesií (hráč si môže vybrať medzí medikom, ženistom, inžinierom atď.). To čo robí Battlefield tak skvelou hrou je jeho multiplayerová časť, aj druhý diel je zameraný predovšetkým na multiplayer, ktorý prinesie nový Commander mód, v ktorom sa jeden z hráčov vžije do role veliteľa vojenskej skupiny a jej jednotlivým členom bude priraďovať jednotlivé úlohy. Postupom času bude možné postúpiť na rebríčku hodností. Multiplayer zvláda hru až 100 hráčov, pričom počtu hráčov sa bude automaticky prispôsobovať veľkosť samotnej mapy.
Autori vyvinuli úplne nový herný engine, ten ponúka, čo sa technickej stránky týka, také vymoženosti ako priestrelnosť materiálov, vozidlový a charakterový časticový systém, dynamické svetlá, multi-texturing, rag-doll fyziku, úplne nový audio engine a mnoho, mnoho ďalších vymožeností.

Commandos Strike Force
[VIAC INFO]  [SCREENSHOTY] [HOMEPAGE] [DÁTUM VYDANIA: apríl 2005]

Ďalšia hra z obdobia druhej svetovej vojny od slávnych vývojárov z Pyro Studios. Názov hry napovie veľa, predovšetkým to Commandos v názve nám ponúka otázku, či sa náhodou nejedná o štvrté pokračovanie slávnej strategickej série Commandos. A veru jedná sa, avšak štvrtý diel už nebude stratégia, ale čistokrvná FPS-ka – autorom už totiž došli nápady v žánri strategickom a tak, aby sa neopakovali, rozhodli sa transformovať Commandos do iného, ešte populárnejšieho žánru. V rámci troch kampaní sa pozrieme do Nórska, Ruska a Francúzska, za cieľom splniť rôzne likvidačné, oslobodzovacie či prepadové misie. Autori hráčom sľubujú široké spektrum plnenia jednotlivých úloh, rôzne cesty, ktoré bude možné absolvovať presne tak, ako si ich naplánujeme. Náš tím bude tvoriť trojica vojakov – zelený baret, ostreľovač a špión, za každého bude možné hrať, každý disponuje inými schopnosťami, charakterom. Súčasťou hry bude aj multiplayer pre 8 hráčov. Vydanie hry je naplánované na apríl 2005. 

Tom Clancy's Rainbow Six: Lockdown 
[VIAC INFO]  [SCREENSHOTY] [HOMEPAGE] [DÁTUM VYDANIA: marec 2005]

Séria hier Rainbow Six, pod ktorého hlavičkou je podpísaná spoločnosť Red Storm Entertainment sa u hráčov stala legendou – do dnešných dní sa predalo vyše 7,5 milióna origináliek. Už onedlho si budú môcť všetci milovníci plánovania kvalitnej taktiky zahrať štvrtý diel – Rainbow Six: Lockdown, na ktorom pracujú vyššie spomínaní vývojári. Svet začala ohrozovať nová hrozba bio-terorizmu, ktorou hrozí teroristická organizácia Global Liberation Front (GLF). Elitná protiteroristická jednotka Rainbow musí opäť zasahovať – tentokrát navštívi napríklad južnú Afriku či prístavné francúzske mestečko Marseille. K nej sa pričlenilo niekoľko nových elitných expertov, ktorí nám dopomôžu dokončiť niektoré z 15 pripravených misií. Čo sa však nezmenilo, je velenie. Tímu aj naďalej velí neohrozený vodca Ding Chavez, jedna z dvoch postáv, do ktorej kože sa bude možné prevteliť. Tou druhou je ostreľovač Dieter Weber, ktorý bude svojou sniperkou, a záleží na vás či aj kvalitnou muškou, kryť chrbty zbytku svojho tímu (údajne až v siedmich misiách bude táto jednotka hrať najdôležitejšiu rolu). Misia čo misia bude náročnejšia, oponenti nebezpečnejší a agresívnejší. Tvorcovia sľubujú úplne nový, singleplayerový zážitok s omnoho temnejším príbehom a tými najmodernejšími zbraňovými kúskami, pribudnú zbrane ako mikro-útočná puška, MTAR-21 či do výbavy baranidlá alebo detektory pohybu. Samozrejme nesmiem zabudnúť, že o nejaký ten krôčik postúpi grafika a hlavne fyzika. Samozrejmosťou je multiplayer. Rag-doll animácia postáv bude zastúpená aj v tomto titule. Vydania hry sa najskôr, koncom marca v Európe, dočkajú konzolisti, o niečo neskôr sa má na trhu objaviť verzia pre PC-čkárov.

SWAT 4 
[VIAC INFO]  [SCREENSHOTY] [HOMEPAGE] [DEMO] [DÁTUM VYDANIA: jar 2005]

Z podobného súdka ako predchádzajúci kúsok bude aj hra SWAT. Jedná sa už v poradí o štvrtý diel taktickej simulácie profesionálnej policajnej zásahovej jednotky SWAT. Vývoj posledného dielu je starostlivo konzultovaný so skutočnými členmi SWATu.
Hráč sa vžíva do role veliteľa jednotky, zloženej z piatich policajných dôstojníkov. Pri plánovaní útoku bude musieť použiť autentické policajné taktiky, aby sa cieľ, zlikvidovať nepriateľov a nie nevinných civilistov, vydaril. V móde kariéra je pre hráča pripravených 14 misií, bude sa jednať o skutočné policajné operácie – napr. zatknutie pre spoločnosť nebezpečných osôb, oslobodenie rukojemníkov alebo protiteroristické razie. Jednotlivé misie sa budú odohrávať v celkovo 16 prostrediach situovaných do fiktívneho amerického mesta. Udalosti by mali byť neskriptované, oproti minulým dielom prešiel úplnou zmenou interface, ktorý je v štvorke naozaj veľmi, veľmi jednoduchý. Náš tím bude disponovať širokým spektrom výzbroje zahrňujúcim zbrane ako Colt M-4, Benelli M4, Super 90 a tak ďalej...
Irrational Games, tvorcovia hry, ktorí sa naposledy preslávili dielkom Freedom Force vs The Third Echelon postavili SWAT 4, podobne ako jedno zo svojich ďalších dielok - futuristickú akciu Tribes Vengeance, na technológií Unreal Warfare a Havok engine. SWAT 4 naplno využije možnosti nových grafických kariet – v hre budú podporované všetky významné technológie grafického rozhrania DirectX 9.0, vrátane Pixel Shaderov 3.0. A podporovať bude aj muiltiplayer s kompetitívnym a kooperatívnym módom až pre 16 hráčov. Vydanie hry – jar 2005.

Tom Clancy's Ghost Recon 2 
[VIAC INFO]  [SCREENSHOTY] [HOMEPAGE] [DÁTUM VYDANIA: jún 2005]

Prvý diel Ghost Recon, ktorý čerpal inšpiráciu z kníh slávneho spisovateľa Toma Clancyho, hodnotili herní kritici veľmi rozporuplne – od úplne oslavných recenzií po hodnotenia iba priemerné. Nič to však nemení na fakte, že sa jej predalo úctyhodných 5 miliónov kúskov a ak ma pamäť neklame, získala aj nejaké ocenenia.
Už onedlho sa dočká druhého pokračovania. Opäť tu máme zaujímavý príbeh, vznikol konflikt medzi Čínou a Severnou Kóreou. Nachádzame sa v období blízkej budúcnosti, v roku 2007, kedy istý severokórejský generál začína kradnúť humanitárnu pomoc biedou sužovanému ľudu Severnej Kóreji. Aj takýmto spôsobom si generál snaží upevňovať svoju moc. Celá situácia sa však nepozdáva Číne, ktorá Kórejčanom prestane dovážať zbrane. Kóreu to "naserie", odpovedá spojenectvom s Ruskom, s ktorým vytvára tajnú alianciu. Obyvatelia Severnej Kóreji sa však začínajú búriť, Kórea celú vinu zvaľuje na Čínu, tá vysiela k hraniciam s Kóreou vojenské jednotky a Kórea pohrozí jadrovou vojnou.
Aby k nej nedošlo prichádza na konfliktné miesto špeciálna vojenská jednotka pod vašim velením. Spolubojovníci rozumovo pribrali a mali by sa správať inteligentnejšie, nehovoriac o tom, že každý člen tímu bude unikát. Príbeh má byť pomerne silný, atmosféra intenzívnejšia a realistickejšia, ovládanie intuitívnejšie a celkovo má byť hra prístupnejšia širšej hráčskej základni, čo znamená, že titul poľaví na realite a priblíži sa viac k arkáde. Žánrovo sa bude jednať o 3rd-person akciu. Singleplayerová kampaň je spletená z 15 misií. V poznámkach mám ešte napísané, že autori kompletne prepracovali grafický engine – ako sa im to podarilo, vyčítate zo screenov a videí – a taktiež engine fyzikálny – do hry je implantovaný Havok 2. A mám tu ešte akési bla, bla, bla poznačené – viete, to sú tie sladké rečičky od autorov, ktoré ma už pomaly prestávajú baviť a tak si ich ani nezapisujem. Však uvidíme, už onedlho – mimochodom PC verzia vychádza z Xbox verzie, PS2 verzia je rozdielna, odohráva sa 4-5 rokov pred udalosťami odohrávajúcimi sa v Xbox verzii hry, ktorú som prezentoval v predošlých riadkoch.

Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory 
[VIAC INFO]  [SCREENSHOTY] [HOMEPAGE] [DEMO] [DÁTUM VYDANIA: marec 2005]
Prvého a druhého Splinter Cella sa podarilo do dnešných dní predať vyše 6 miliónov kúskov. Bol by v tom čert, ak by sa montrealská pobočka Ubisoftu nepustila do tvorby tretieho dielu. Príbeh toho najnovšieho sa odohráva v roku 2008, v blízkej budúcnosti kedy sa objavila nová hrozba pre svetový mier – tzv. informačná vojna, ktorá má pôvod v Severnej Kóreji (všimli ste si? – Tom Clancy má zrejme obavy z tohto národa :). Tajná organizácia Third Echelon vysiela do tejto oblasti svojho, v utajení pracujúceho, agenta Sama Fischera, hrdinu minulých dielov, ktorý sa naučil niekoľko nových pohybov, chmatov, nové spôsoby zneškodňovania nepriateľov – napr. polámaním väzov či podrezaním nožom – celkovo v treťom diele to bude telo na telo, dominovať budú boje sblízka.
Cieľ celej akcie: získať tajné informácie, ktoré ukrývajú isté tajné dokumenty, zneškodniť niekoľko, pre národnú bezpečnosť nebezpečných, ľudí a ak budeme chcieť, môžeme sa pustiť aj do plnenia mnohých vedľajších, nepovinných úloh, keďže celá kampaň je nelineárna a existuje viacero ciest, ako sa dostať k cieľu. Apropo – celkovú dĺžku hry autori odhadujú na 25-30 hodín čistého hracieho času – pomerne slušné. Autori od základov prerobili umelú inteligenciu protivníkov. Aby nezaostali za súčasnou dobou, vylepšili grafické spracovanie a pridali rag-doll fyziku – celú tu krásu si je možné otestovať v demoverzii. Už v minulom diele sa výborne osvedčil kooperatívny multiplayer, ktorý si bude možné zahrať aj tentokrát. Vydanie hry je naplánované na práve prebiehajúci mesiac – marec, mesiac knihy – čo tak si prečítať niečo od Toma Clancyho, hmm? :).

Týmto titulom sme ukončili prvý diel nášho prehľadu najočakávanejších akcií tohto roka. Nabudúce, myslím, že o týždeň, vám priblížime ďalšie očakávané akčné pecky – Doom 3: Resurrection of Evil, STALKER: Shadow Of Chernobyl, Hitman: Blood Money, Quake IV – a ešte niekoľko ďalších – tento rok bude na akcie bujný :).

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor. Okrem Juhosudáncov môže byť v ohrození až dvadsať miliónov ľudí.

PLUS

Mnohí mlčia, on nie. Služba vlasti z neho spravila lovca ľudí

Tóth tvrdí, že si z vojenčiny priniesol domov traumu.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

Neprehliadnite tiež

Dolly pred dvadsiatimi rokmi otvorila cestu pre klony. Prečo nikdy neprišli?

Klonované zvieratá sa dnes používajú na výskum, ale aj na mäso.

Tancujúce lemury a najvzácnejšia kačka. Ako vyzerajú zvieratá, ktoré žijú iba na Madagaskare

Tri štvrtiny zo všetkých druhov na ostrove nežije nikde inde na svete.

Vytvorili prvú farbu na vlasy, ktorá dokáže meniť odtiene

Farby sa testujú pre komerčné použitie.

V Číne začínajú používať robotických policajtov

Kde treba šikovné oko a nie ruky pre zásah, tam hliadkujú roboty.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  2. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  3. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  4. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  5. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  10. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 769
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 7 983
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 217
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 358
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 330
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 918
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 627
  8. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 566
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 457
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 863

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop