Na internetovej stránky DR SR sa môže ktorýkoľvek daňový subjekt zaregistrovať, aby následne mohol s daňovými úradmi komunikovať elektronicky. "Systém podávania daňových dokumentov na internete je otvorený pre všetkých vlastníkov zaručeného elektronického podpisu, ale aj pre tých, ktorí ho nevlastnia," informoval hovorca DR SR Róbert Merva. Ako vlastníkov ZEP, teda potenciálnych klientov pre elektronickú komunikácii, totiž DR SR eviduje len niečo vyše 100 subjektov.
Uplatnenie elektronickej komunikácie v reálnom živote prichádza do praxe až po takmer troch rokoch od prijatia zákona o elektronickom podpise. DR SR je pritom podľa Mervu prvou a zatiaľ jedinou organizáciou na Slovensku, ktorá umožňuje využitie ZEP v praxi.
"Po vydaní akreditácie pre certifikované autority na vydávanie ZEP v minulom roku DR SR spustilo pilotnú prevádzku a projekt testovania. Tento projekt dnes vstúpil do plnohodnotného využívania ZEP pri komunikácii s daňovou správou," uzatvára Merva.