BRATISLAVA - Mobilný operátor EuroTel aj vlani zostal najdynamickejším operátorom na telekomunikačnom trhu. Ani po asi pätinovom náraste tržieb na 13,2 miliardy a počtu zákazníkov na 1,9 milióna sa firme nepodarilo prekonať slovenskú mobilnú jednotku, spoločnosť Orange Slovensko.
Riaditeľ EuroTelu Robert Chvátal včera povedal, že firma si vlani posilnila pozíciu a bude sa snažiť o vyrovnanie síl na trhu mobilnej komunikácie. Upozornil najmä na rast fakturovaných klientov, ktorých v uplynulom roku pribudlo 187-tisíc, čím o vyše 70-tisíc prekonal prírastky zákazníkov s predplatenými Easy kartami. Pomer celkovej zákazníckej bázy sa tak vylepšil na 34 percent (647-tisíc) paušálnych k 66 percentám (takmer 1,3 milióna) predplatených klientov.
Práve lepší pomer oboch zákazníckych skupín v spoločnosti Orange, skoro jedna k jednej, Chvátal považuje za jeden z kľúčových dôvodov, prečo EuroTel v minuloročných tržbách zaostal za slovenskou mobilnou jednotkou o takmer 6 miliárd korún. EuroTel však v porovnaní s Orangeom dominuje v poskytovaní služieb korporátnym klientom. Vlani podpísal zmluvy napríklad so slovenskými zastúpeniami firiem Skanska či Hyundai/Kia.
Vyrovnaniu síl na trhu mobilnej komunikácie by podľa Chvátala mohla napomôcť aj na tento rok plánovaná zmena značky EuroTelu na T-Mobile. "Zatiaľ nemáme medzinárodnú značku, ktorá je vidieť v Monaku alebo na dresoch klubov anglickej futbalovej ligy, ale čo nie je, môže byť a tento rok to príde," povedal šéf EuroTelu, pričom termín spustenia rebrandingu neupresnil. (dc)
Porovnanie firiem EuroTel a Orange
EuroTel | Orange | |||
ukazovateľ | 2004 | 2004/2003 | 2004 | 2004/2003 |
počet zákazníkov | 1,914 mil. | +19,0 % | 2,361 mil. | +14,3 % |
výnosy na zákazníka | 580 Sk | -2,0 % | 697 Sk | +2,0 % |
celkové výnosy | 13,285 mld. Sk | +19,0 % | 19,221 mld. Sk | +18,2 % |
výnosy z hlavných služieb | 12,575 mld. Sk | +21,0 % | 18,689 mld. Sk | - |
EBITDA | 4,925 mld. Sk | +11,0 % | 18,651 mld. Sk | +25,0 % |
Zdroj: EuroTel, Orange