Hra je stále v stave pred-produkcie, čo znamená, že vývojári vymýšľajú základný koncept hry, skúšajú rôzne nápady, čo by v nej mohlo fungovať a čo zase nie. V tejto dôležitej fáze vraj počúvajú hlasy fanúšikov z komunity, sledujú rôzne fóra a usilovne si zapisujú, čo sa im na takýchto hrách páči. Sami sú veľkí fanúšikovia Falloutov, najmä prvého dielu, a preto má mať tretí diel v sebe viac z Fallouta jednotky ako z dvojky, aj keď čo sa umiestnenia v čase týka, trojka sa odohráva po Fallout 2.
Podľa Todda Howarda sa má Fallout 3, v porovnaní s pripravovaným Elder Scrolls: Oblivion od tej istej spoločnosti, zamerať na "uveriteľné postavy, dobré dialógy a možnosť výberu rozhodnutí, ktoré ovplyvnia ďalšiu hru". Prvé čísla hovoria o 20 až 40 silne prepracovaných postavách. Takáto hĺbka postáv sa nedá v obrovskom Oblivione dosiahnuť, preto sa hráči môžu tešiť na menší počet, ale komplexnejších charakterov.
Poslednou zaujímavosťou z rozhovoru sú špekulácie o pohľade na hru a o (ne)zachovaní turn-based súbojov. Vývojári stále nie sú rozhodnutí, aké systémy použijú, preto nechceli potvrdiť ani jednu možnosť. Howard si však myslí, že aj keď ťahové boje by odradili mnohých hráčov, tak pokiaľ by hra bola dobrá a mala by špičkové spracovanie, hrá by si svoje publikum našla.
Zdroj: duckandcover.cx