SME
Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

Mortyr 2: For Ever - otlčená strieľačka z druhej svetovej

V poslednom čase sa s akciami z druhej svetovej akoby roztrhlo vrece. Niektoré sú dlhoočakávané hity ako novinky v sérii Medal of Honor či Call of Duty, po iných sa nikto neobzrie. Niekedy však aj tie prekvapia. Ako je to s pokračovaním Mortyra?

Neviem prečo, ale zdá sa mi, že v poslednom čase sa s akciami z druhej svetovej akoby roztrhlo vrece. Začalo to Return to Castle Wolfenstein a pokračovalo rôznymi Medal of Honormi, Call of Duty, Battlefieldami atď. Poľský tím Mirage sa chcel zviesť na tejto vlne. Priznám sa, prvý diel Mortyra som nehral a ani neviem o čom bol, teda neviem či a ako naň dvojka nadväzuje.

Hra sa začína v Nórsku roku 1944, kde hlavný hrdina, spojenecký agent Sven Mortyr, dostáva za úlohu spolu s troma ďalšími zničiť bližšie neurčené nacistické prototypy lietadiel. Dej sa samozrejme trocha skomplikuje, keď všetkých okrem Mortyra zabijú a na celú úlohu ostáva sám. Postupne sa skontaktujete so svojím starým kamošom Gunnarom a dej vás potom postupne zavedie z Nórska cez Poľsko, Juhosláviu až do Grécka.

Skryť Vypnúť reklamu

GRAFIKA 5 / 10
Ako z obrázkov vidíte, engine nie je nič moc. Stromy sú pomerne pekne spravené, ale modely ľudí dosť zaostávajú (napr. sa zložia vždy do TEJ ISTEJ polohy keď ich zosrelíte). Niekedy sa mi zdalo, že si dali (relatívne) záležať na prostredí a modely postavičiek iba "akosi" narýchlo dorobili. K tomu treba ešte dodať pomerne jednoduchú stavbu levelov a skoro neprítomné interiéry. Textúry sú taktiež dosť slabé. Niekedy mi to úrovňou pripomínalo Half-Life v maximálnych detailoch (ale jednotku), akurát s tým že v Half-Life boli postavičky lepšie rozanimované.

            

INTERFACE 6 / 10
Interface je typicky tuctový, ničím nevyniká a ani ničím nezaostáva za priemerom. Trocha mi vadilo akurát dlhšie načítavanie levelov. Ovládanie hry si nevyžaduje veľa kláves a je pomerne jednoduché. Skratka, čo sa interfacu týka nič extra, len bežný štandard.

Skryť Vypnúť reklamu

HRATEĽNOSŤ 5 / 10
Hrateľnosť hry nevybočuje z priemeru. Viac-menej hra neprináša nič nové, dokonca určité veci priam vynecháva (spolupráca s NPC, logické puzzle, možnosť riešiť problémy viacerými spôsobmi...) alebo sa vyskytujú dosť obmedzene (ovládanie guľometných hniezd, helikoptér, vozidiel). Príbeh je priamočiary aj keď občas zaujme, ale v princípe je to len ďalší variant príbehu "Rambo počas WW2", akých tu už bolo dosť.

MULTIPLAYER
Priznám sa, že multiplayer som netestoval, ale pochybujem o tom žeby bol nejako výnimočný.

ZVUKOVÉ EFEKTY  4 / 10
Zvuky sú priam biedne. Hlavne pokiaľ ide o hovorené slovo, priam otrasné. Jedna vec čo mi taktiež dosť vadila, bolo "vypínanie" zvuku pri určitej vzdialenosti od zdroja zvuku (gramofón, motor...) Vyzerá to dosť umelo a neprirodzene.

Skryť Vypnúť reklamu

HUDBA 5 / 10
Hudba je síce jednotvárna a stále sa opakuje dookola, ale celkom sa dá počúvať.

NÁROČNOSŤ & INTELIGENCIA 3 / 10
Náročnosť hry si môžete zvoliť na začiatku zo štyroch možností, rozdiel je len v tom aké zranenie vám spôsobí nepriateľ. AI je veeeľmi biedne. Často sa mi stalo, že keď po mne hádzali granáty, vojaci sa zabili sami alebo keď som im ušiel z dohľadu, jednoducho ma prestali prenasledovať. O akejkoľvek tímovej spolupráci nepriateľských vojakov je škoda hovoriť.

           

ZÁVEREČNÝ VERDIKT 5 / 10
Ako by som to zhrnul? O tejto hre toho viac netreba. Mortyr 2 nie je zlý, ale ani dobrý. Je to asi ako obed v školskej jedálni – svoj účel splní, zjesť sa (väčšinou) dá a nasýti. Nič viac nič menej, skratka priemer.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Celoplošný skríning pokračoval nedeľným testovaním aj v odberovom mieste zriadenom v priestoroch Strednej odbornej školy obchodu a služieb v Trenčíne.

Na Slovensku prebieha plošné testovanie. PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 236-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 4 068 obetí.

16 h
Komentár Zuzany Kepplovej

Takto sa to robí, do psej matere!

Zuzana Kepplová.

Ak ostatný skríning niekomu pomohol, boli to starostovia a primátori.

4 h
Dánsky režisér Thomas Vinterberg.

Vyrastal medzi hipisákmi, tí mu dovolili všetko.

22. jan

Pozrite si najnovší prieskum preferencií politických strán.

8 h

Neprehliadnite tiež

Podcast Klik.

Komentovaný prehľad technologických správ.

23. jan

O biobezpečnosti a spôsoboch, akými bioinžinieri geneticky upravené bunky robia bezpečnými.

22. jan

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  2. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  3. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  5. Hygge ako životný štýl
  6. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  7. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  8. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  9. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 42 114
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 39 828
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 13 515
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 537
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 019
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 983
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 369
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 221
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 081
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 962