SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Mortyr 2: For Ever - otlčená strieľačka z druhej svetovej

V poslednom čase sa s akciami z druhej svetovej akoby roztrhlo vrece. Niektoré sú dlhoočakávané hity ako novinky v sérii Medal of Honor či Call of Duty, po iných sa nikto neobzrie. Niekedy však aj tie prekvapia. Ako je to s pokračovaním Mortyra?

Neviem prečo, ale zdá sa mi, že v poslednom čase sa s akciami z druhej svetovej akoby roztrhlo vrece. Začalo to Return to Castle Wolfenstein a pokračovalo rôznymi Medal of Honormi, Call of Duty, Battlefieldami atď. Poľský tím Mirage sa chcel zviesť na tejto vlne. Priznám sa, prvý diel Mortyra som nehral a ani neviem o čom bol, teda neviem či a ako naň dvojka nadväzuje.

Hra sa začína v Nórsku roku 1944, kde hlavný hrdina, spojenecký agent Sven Mortyr, dostáva za úlohu spolu s troma ďalšími zničiť bližšie neurčené nacistické prototypy lietadiel. Dej sa samozrejme trocha skomplikuje, keď všetkých okrem Mortyra zabijú a na celú úlohu ostáva sám. Postupne sa skontaktujete so svojím starým kamošom Gunnarom a dej vás potom postupne zavedie z Nórska cez Poľsko, Juhosláviu až do Grécka.

Skryť Vypnúť reklamu

GRAFIKA 5 / 10
Ako z obrázkov vidíte, engine nie je nič moc. Stromy sú pomerne pekne spravené, ale modely ľudí dosť zaostávajú (napr. sa zložia vždy do TEJ ISTEJ polohy keď ich zosrelíte). Niekedy sa mi zdalo, že si dali (relatívne) záležať na prostredí a modely postavičiek iba "akosi" narýchlo dorobili. K tomu treba ešte dodať pomerne jednoduchú stavbu levelov a skoro neprítomné interiéry. Textúry sú taktiež dosť slabé. Niekedy mi to úrovňou pripomínalo Half-Life v maximálnych detailoch (ale jednotku), akurát s tým že v Half-Life boli postavičky lepšie rozanimované.

            

INTERFACE 6 / 10
Interface je typicky tuctový, ničím nevyniká a ani ničím nezaostáva za priemerom. Trocha mi vadilo akurát dlhšie načítavanie levelov. Ovládanie hry si nevyžaduje veľa kláves a je pomerne jednoduché. Skratka, čo sa interfacu týka nič extra, len bežný štandard.

Skryť Vypnúť reklamu

HRATEĽNOSŤ 5 / 10
Hrateľnosť hry nevybočuje z priemeru. Viac-menej hra neprináša nič nové, dokonca určité veci priam vynecháva (spolupráca s NPC, logické puzzle, možnosť riešiť problémy viacerými spôsobmi...) alebo sa vyskytujú dosť obmedzene (ovládanie guľometných hniezd, helikoptér, vozidiel). Príbeh je priamočiary aj keď občas zaujme, ale v princípe je to len ďalší variant príbehu "Rambo počas WW2", akých tu už bolo dosť.

MULTIPLAYER
Priznám sa, že multiplayer som netestoval, ale pochybujem o tom žeby bol nejako výnimočný.

ZVUKOVÉ EFEKTY  4 / 10
Zvuky sú priam biedne. Hlavne pokiaľ ide o hovorené slovo, priam otrasné. Jedna vec čo mi taktiež dosť vadila, bolo "vypínanie" zvuku pri určitej vzdialenosti od zdroja zvuku (gramofón, motor...) Vyzerá to dosť umelo a neprirodzene.

Skryť Vypnúť reklamu

HUDBA 5 / 10
Hudba je síce jednotvárna a stále sa opakuje dookola, ale celkom sa dá počúvať.

NÁROČNOSŤ & INTELIGENCIA 3 / 10
Náročnosť hry si môžete zvoliť na začiatku zo štyroch možností, rozdiel je len v tom aké zranenie vám spôsobí nepriateľ. AI je veeeľmi biedne. Často sa mi stalo, že keď po mne hádzali granáty, vojaci sa zabili sami alebo keď som im ušiel z dohľadu, jednoducho ma prestali prenasledovať. O akejkoľvek tímovej spolupráci nepriateľských vojakov je škoda hovoriť.

           

ZÁVEREČNÝ VERDIKT 5 / 10
Ako by som to zhrnul? O tejto hre toho viac netreba. Mortyr 2 nie je zlý, ale ani dobrý. Je to asi ako obed v školskej jedálni – svoj účel splní, zjesť sa (väčšinou) dá a nasýti. Nič viac nič menej, skratka priemer.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Boris Kollár.

Koronavírus na Slovensku: Naď zverejnil podrobnosti plošného testovania (minúta po minúte)

Na Slovensku za pondelok pribudlo 901 prípadov nákazy novým koronavírusom pri 5 899 testoch. Pribudlo 11 úmrtí na pľúcnu formu COVID-19, celkový počet obetí je 176. Aktívnych prípadov nákazy je aktuálne 34 872.

Minister obrany SR Jaroslav Naď.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Na obranu deduškov

Vláda seniorom „odporúča“ zákaz vychádzania.

Peter Tkačenko
Scenáristka a spisovateľka Hana Lasicová.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  2. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  5. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  6. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  10. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 31 295
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 990
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 923
  4. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 14 659
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 437
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 782
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 159
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 896
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 744
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 076