Denisa Špacírová: Ženy viac súťažia aj nakupujú

Riaditeľka slovenského portálu Centrum.sk DENISA ŠPACÍROVÁ je jednou z mála prominentných žien na slovenskom internete

Nie je zatiaľ príliš typické, aby sa žena na internete dostala až tak vysoko. Ako ste sa dostali na súčasnú pozíciu?

"Dôležitú rolu zohral určite fakt, že som stála pri zrode Centrum.sk už v roku 2000, keď sa pripravovala jeho prvá online verzia. Na slovenskom internete som raritou, na pozícii riaditeľ internetového portálu žiadna žena nefiguruje. Centrum.sk bolo moje prvé zamestnanie, ak neberiem do úvahy brigády počas štúdia. Začala som ako office manager, po roku praxe som sa stala produkt manažérkou a po troch rokoch som sa stala riaditeľkou internetového portálu."

Aké sú reakcie mužov, sú ochotní rešpektovať vás?

"Kolegovia z IT alebo obchodného oddelenia mi rozhodne polená pod nohy nekladú. Komunikačné problémy medzi nami nie sú žiadne. Arogantný prístup alebo podceňovanie som nespozorovala. Avšak reakcie typu 'Vy ste riaditeľka?' nie sú ojedinelé, najmä na úradoch. Je možné, že to súvisí aj s mojím vekom, napriek tomu, že ľudia v týchto pozíciách majú približne rovnaký vek."

Viete povedať, čo sú to ženské stránky? Čo na internete zaujíma vás?

"Ženy na internete hlavne e-mailujú, vyhľadávajú informácie súvisiace napríklad s dovolenkou, bývaním. Určite ich zaujímajú napríklad nové ponuky práce na špecializovaných serveroch. Sú podľa mňa náchylnejšie aj na účasť v rôznych online súťažiach. Keby som mala identifikovať nejakú odlišnosť medzi mužmi a ženami na internete, muži asi vyhľadávajú viac špecifickú zábavu v podobe erotického obsahu alebo online hier a aj častejšie uskutočňujú nákupy cez internet. Ja osobne preferujem návštevu spravodajských serverov."

Súhlasíte s názorom, že je na internete málo obsahu určeného pre ženy?

"Nemyslím, že by existovali výrazné rozdiely v informačných potrebách mužov a žien. Informácie o zdraví, móde, kozmetike, životnom štýle alebo sexe a vzťahoch zaujímajú už aj mužov."

Žien je celkovo aj na internete viac ako mužov, obsah však tvoria najmä muži. Prečo ženy chýbajú v tvorbe webov?

"Každý by mal robiť to, čo ho baví. Zrejme sú pre ženy atraktívnejšie iné pozície. Súvisí to však možno aj s podvedomou obavou, strachom z počítačov. Muži viac inklinujú k spoznávaniu nových technológií. Ale napríklad v Centre sme mali jednu programátorku a nezaostávala za kolegami v IT oddelení."

Internetové servery aj inzerenti vidia v ženách veľký potenciál pre svoj ďalší rast - je správanie sa žien na internete v niečom odlišné od správania sa mužov?

"Ženy uvažujú viac pocitovo, sú vnímavejšie, to znamená, že ich možno kvalitná internetová reklamná kampaň efektívnejšie zasiahne. Propagovaný výrobok či službu sa rozhodnú kúpiť rýchlejšie. Potenciál žien je rovnako zaujímavý, ako potenciál mužov. Pre zadávateľov reklamy je však hlavným meradlom kúpyschopnosť používateľa."

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Únos. Film, ktorý vznikol napriek výstrahám právnikov

Pri nakrúcaní prvého slovenského trileru bola aj mama Roberta Remiáša.

BLOG TRANSPARENCY

Keď biznis v zdravotníctve roztočí bývalý šéf daňovákov

Doktor Kostka nebol jediný, komu v posledných rokoch darilo.

DOMOV

Prieskum Focusu: Smer mierne klesá, vládu by skladal ťažko

Ak by boli voľby tento mesiac, v parlamente by bolo osem strán.

Neprehliadnite tiež

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva robia špičkovú vedu

Päť ústavov Slovenskej akadémie vied vytvára výskum, ktorý nestojí na pevných základoch, tvrdia výsledky nezávislého auditu.

Nová liečba by mohla napraviť poškodený sluch

Klinické testy na ľuďoch spustia do dvoch rokov.

Polovica internetovej komunikácie už prebieha v šifrách

Plošné špehovanie už nebude jednoduché. Začíname si chrániť aj každodennú rutinu.

Na internete by ste mali klamať, aby ste sa ochránili

Nezmyselné odpovede na bezpečnostné otázky vás môžu ochrániť pred hackermi.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  2. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  3. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  6. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  7. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  8. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  9. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  10. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 983
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 9 855
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 052
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 417
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 894
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 266
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 089
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 622
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 758
  10. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 2 736

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop