Denisa Špacírová: Ženy viac súťažia aj nakupujú

Riaditeľka slovenského portálu Centrum.sk DENISA ŠPACÍROVÁ je jednou z mála prominentných žien na slovenskom internete

Nie je zatiaľ príliš typické, aby sa žena na internete dostala až tak vysoko. Ako ste sa dostali na súčasnú pozíciu?

"Dôležitú rolu zohral určite fakt, že som stála pri zrode Centrum.sk už v roku 2000, keď sa pripravovala jeho prvá online verzia. Na slovenskom internete som raritou, na pozícii riaditeľ internetového portálu žiadna žena nefiguruje. Centrum.sk bolo moje prvé zamestnanie, ak neberiem do úvahy brigády počas štúdia. Začala som ako office manager, po roku praxe som sa stala produkt manažérkou a po troch rokoch som sa stala riaditeľkou internetového portálu."

Aké sú reakcie mužov, sú ochotní rešpektovať vás?

"Kolegovia z IT alebo obchodného oddelenia mi rozhodne polená pod nohy nekladú. Komunikačné problémy medzi nami nie sú žiadne. Arogantný prístup alebo podceňovanie som nespozorovala. Avšak reakcie typu 'Vy ste riaditeľka?' nie sú ojedinelé, najmä na úradoch. Je možné, že to súvisí aj s mojím vekom, napriek tomu, že ľudia v týchto pozíciách majú približne rovnaký vek."

Viete povedať, čo sú to ženské stránky? Čo na internete zaujíma vás?

"Ženy na internete hlavne e-mailujú, vyhľadávajú informácie súvisiace napríklad s dovolenkou, bývaním. Určite ich zaujímajú napríklad nové ponuky práce na špecializovaných serveroch. Sú podľa mňa náchylnejšie aj na účasť v rôznych online súťažiach. Keby som mala identifikovať nejakú odlišnosť medzi mužmi a ženami na internete, muži asi vyhľadávajú viac špecifickú zábavu v podobe erotického obsahu alebo online hier a aj častejšie uskutočňujú nákupy cez internet. Ja osobne preferujem návštevu spravodajských serverov."

Súhlasíte s názorom, že je na internete málo obsahu určeného pre ženy?

"Nemyslím, že by existovali výrazné rozdiely v informačných potrebách mužov a žien. Informácie o zdraví, móde, kozmetike, životnom štýle alebo sexe a vzťahoch zaujímajú už aj mužov."

Žien je celkovo aj na internete viac ako mužov, obsah však tvoria najmä muži. Prečo ženy chýbajú v tvorbe webov?

"Každý by mal robiť to, čo ho baví. Zrejme sú pre ženy atraktívnejšie iné pozície. Súvisí to však možno aj s podvedomou obavou, strachom z počítačov. Muži viac inklinujú k spoznávaniu nových technológií. Ale napríklad v Centre sme mali jednu programátorku a nezaostávala za kolegami v IT oddelení."

Internetové servery aj inzerenti vidia v ženách veľký potenciál pre svoj ďalší rast - je správanie sa žien na internete v niečom odlišné od správania sa mužov?

"Ženy uvažujú viac pocitovo, sú vnímavejšie, to znamená, že ich možno kvalitná internetová reklamná kampaň efektívnejšie zasiahne. Propagovaný výrobok či službu sa rozhodnú kúpiť rýchlejšie. Potenciál žien je rovnako zaujímavý, ako potenciál mužov. Pre zadávateľov reklamy je však hlavným meradlom kúpyschopnosť používateľa."

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Má tu veľkú základňu, hovoria o Uhríkovi v Nitre. Súperi kandidatúru extrémistu zľahčujú

V Banskobystrickom kraji kandidáti zisťujú preferencie pravidelne.

DOMOV

Slovensku hrozí, že príde o desiatky miliónov eur

Peniaze z Únie Slovensko zrejme nestihne odčerpať do konca roka.

ŠPORT

Sagana možno čaká deň, keď nezaprší

Aký je nórsky Bergen, mesto, v ktorom bude cyklista bojovať o titul.

KOMENTÁRE

Česi mieria do čiernej diery Európy. Všetko pre korunu

Je možné, že šanca ľahkého vstupu do eurozóny zmizne.

Neprehliadnite tiež

Gates: Alt-Ctrl-Del bola chyba, malo to byť špeciálne tlačidlo

Dnes už túto kombináciu používajú viac v podnikoch ako domácnostiach, kedysi krotila počítače.

DETSKÁ RUBRIKA

Kone nám tisícky rokov uľahčujú život. Svoju silu si neuvedomujú

Splašený kôň môže človeku ublížiť, ak urobí nečakaný skok alebo vyhodí kopytami, nerobí to však schválne. Kone totiž nie sú agresívne.

Biometriu chcú už aj supermarkety

Ukážete prst a odchádzate s nákupom. Bez toho, aby sa ktokoľvek zaujímal o vaše odtlačky.

Morský koník ako zberač odpadu a smutný osud tigra. Pozrite si finalistov o najlepšie fotky prírody

Wildlife Photographer of the Year organizuje Prírodopisné múzeum v Londýne.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  5. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  10. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 20 492
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 159
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 4 779
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 3 874
  5. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 262
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 119
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 2 084
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 001
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 628
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 385