SME
Streda, 21. október, 2020 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Atlantis Evolution - bájny svet ožíva

Človeka už občas nebaví byť stále v strehu, pobehovať a strieľať, alebo plánovať taktické útoky či budovať vojská. Občas si jednoducho chceme potrápiť mozgové závity. Byť vtiahnutí do deja a mať dobrý pocit, že sme k jeho priebehu značne prispeli. A nie l

Človeka už občas nebaví byť stále v strehu, pobehovať a strieľať, alebo plánovať taktické útoky a budovať vojská. Občas si jednoducho chceme potrápiť mozgové závity. Byť vtiahnutí do deja a mať dobrý pocit, že sme k jeho priebehu značne prispeli. Nie len preto hráme adventúry. Po sériách ako Syberia či Myst je však už hráč adventúr pomerne rozmaznaný, nie len tak hocičo ho zaujme. Aký je ďalší prírastok do rodiny?

Príbeh sa točí okolo dvadsaťpäť ročného fotografa Curtisa Hewitta, ktorý sa v roku 1904 vracia z Patagónie, kde bol fotiť celú sériu pravdepodobne na svoju výstavu (o svoje fotky naozaj bojí). Loď Lemuria, na ktorej sa plaví, sa dostane do búrky blízko Bahám. Tu ste vpustení do hry. Dlho sa však na lodi neohrejete, vtiahnutí do víru sa po krátkej animácii ocitáte vo svete Novej Atlantídy. Trochu absurdná je tu hláška Curtisa, keď si poňho príde lietajúca loď a on len sucho zhodnotí, že v Londýne v jeho dobe ešte žiadne lietajúce lode neexistovali. (To len aby vás autori uistili, že už nie ste vo svojom svete :).

Skryť Vypnúť reklamu

Počas hrania zistíte, že váš príchod bol predvídaný, predpovedaný a nevyhnuteľný a vaším cieľom je popri snahe dostať sa domov aj oslobodiť tento svet novej Atlantídy od despotických bohov (pozn. ide naozaj o novú Atlantídu, lebo stará bola zničená výbuchom sopky). Ku koncu príbehu vyjde najavo množstvo prekvapivých vecí a faktov, ktoré menia pohľad na príbeh. Nebudem ich však prezrádzať, lebo by ste prišli o potešenie z celej hry. A to najmä preto, že Atlantis: Evolution je hlavne o príbehu. Ten ako jeden z aspektov adventúr je naozaj zaujímavo prepracovaný. Nemožno nedodať, že koniec hry, resp. posledná animačka, mi tak trochu pripomína zakončenie tú z Dooma 3, vďaka čomu si autori nechali otvorenú cestičku na pokračovanie.

Silnou devízou tejto hry je okrem zaujímavého príbehu aj množstvo pekných animácií, ktoré sa využívajú najmä na presuny medzi lokalitami a pre posun príbehu. Pekne animované sú aj NPC, bodaj by nie, keď inštalácia má vyše 4GB! 

Skryť Vypnúť reklamu

GRAFIKA 8 / 10
Celý príbeh sa odohráva na pár lokalitách od už spomínanej lode a lietajúcej lode, cez dedinku nazvanú Komunita 49/4, les, podzemie, vzdušný palác bohov a „božie apartmány“. Prostredí síce nie je veľa, ale sú naozaj pekne vyrenderované, navzájom sa nepodobajú a nepôsobia meravo. Grafické prostredie je spracované síce ako 3D, teda vždy máte možnosť voľného pohľadu do strán ako v klasickej FPS z pohľadu hrdinu, objekty sú však len 2D (takže žiadna zbytočná záťaž na grafickú kartu ako bolo napr. v Uru: Ages Beyond Myst). Grafické prostredie môže fungovať v dvoch hlavných módoch, klasickom a hladkom (niečo ako antialiasing v 3D). Subjektívne som mal dojem, že pohyby v prostredí sú plné šmúh, čo trochu ťahá oči.

Skryť Vypnúť reklamu

INTERFACE 6 / 10
Interface pôsobí trocha rozpačito. Hlavné menu je totiž hneď prvou hádankou. Žiadne klasické rozloženie ani názvy tlačidiel (ak na nich dlhšie nepodržíte kurzor). Spočiatku dokonca ani nebudete vedieť, čo sú tlačidlá a čo iba okolie, ale aspoň je to niečo osobité. Inventár hrdinu je prístupný cez pravé tlačidlo myši, vyberiete predmet a znova zatvoríte inventár. Veci používate vždy len na istý úkon, iba trikrát ich máte aktívne stále – na začiatku lampáš, neskôr debničku a vrece na schovávanie. Aktívne predmety, ktoré máte nájsť a vziať, sa dajú rozpoznať hneď na prvý pohľad. Medzi pozíciami sa presúvate typickým systémom point and click a prechod je skokový bez nejakej presúvacej animácie.

HRATEĽNOSŤ 6 / 10
Je v zásade dobrá, príbeh a animácie vás drží za počítačom a úlohy vás neodradia. Občas však narazíte na nejaký problém, ktorý nie je vo vašej inteligencii. Napríklad v lese po tretíkrát máte za úlohu (ale to vlastne neviete :) nájsť zopár predmetov a je to dosť problém. Občas sa vám zdá, že chodíte stále dokola a popravde, zišla by sa nejaká mapa. Keď už aj viete, kde ste a kam chcete ísť, dostať sa tam tým „bludiskom“ nie je jednoduché. Môže vás to dokonca odradiť a skončíte s hraním Atlantisu. Ďalšou zaujímavou ale problematickou vlastnosťou je podobnosť s FPS. Raz za čas vás prenasledujú strážcovia alebo sa máte štýlom Splinter Cell (bez zabíjania) dostať cez lokalitu plnú nepriateľov. Takže sa pripravte na časté ukladanie a nahrávanie pozície. 

Skryť Vypnúť reklamu

MULTIPLAYER
Je to len adventúra, takže nič podobné tu nehľadajte (česť výnimkám ako Uru, aj tam to je všelijaké).

ZVUKOVÉ EFEKTY 4 / 10
Napriek tomu, že graficky pôsobia prostredia živo, skoro nič nevydáva zvuky. Je to škoda, keď nepočujete to, čo by ste mali (mohli). Tento deficit nedokáže nahradiť nijaká dobrá hudba.

HUDBA 4 / 10
Ako som už spomenul, asi som rozmaznaný, ale ani hudba nie je nič extra, ale na rozdiel od zvukov jej je aspoň pomerne dostatok. Nedopĺňa však atmosféru tak ako by ste to od adventúry čakali.

NÁROČNOSŤ & INTELIGENCIA 4 / 10
Atlantis: Evolution som mal dohranú za desať hodín, aj to len kvôli mnohým animáciám, ktoré zaberú veľa času (a to hovorím ako pochvalu). S návodom by ste ju mali za sebou za max. päť hodín. Nebudete potrebovať žiadne papieriky ani poznámky. Nie je tu toho veľa, čo si treba pamätať, až na jednu hádanku ku koncu hry. Úlohy a „hlavolamy“ robia hanbu svojím menám. (Mimochodom, ukážky zo všetkých máte v screenshotoch). Nuž, adventúra by mala byť aj o niečom inom, než len o príbehu a zbieraní vecí do inventára...

Skryť Vypnúť reklamu

ZÁVEREČNÝ VERDIKT 6 / 10
Atlantis: Evolution je skôr pre tých, ktorí nemajú veľa času a nechcú sa trápiť nad hádankami, ale skôr si oddýchnuť pri ZAUJÍMAVOM príbehu a pekných videosekvenciách. Až na implementáciu FPS štýlu neprináša nič nové. Ak by som mal charakterizovať túto hru dvoma slovami: komerčná adventúra.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Vedátorský podcast

Vďaka akému princípu lietajú lietadlá?

Ako vyzerá fyzika lietania.

Na Mesiaci má byť 4G sieť. Vybuduje ju Nokia

Zariadenie vynesú koncom roka 2022.

Vizualizácia práce astronautov na Mesiaci. NASA a telekomunikačný výrobca Nokia sa spojili, aby na našej družici poskytli prvú bezdrôtovú sieť 4G.
Koľko známych vesmírnych objektov na fotke nájdete? Fotka Tomáša Slovinského sa už tretíkrát za posledný rok stala Astronomickou snímkou dňa NASA.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  2. Vitajte v postapokalyptickom svete
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  5. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  6. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  7. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  8. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  9. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  10. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  1. Úprava osobného motorového vozidla
  2. Important information for Brazilians living in Slovakia
  3. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  4. Vitajte v postapokalyptickom svete
  5. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  6. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  7. Päť chýb pri zateplení strechy
  8. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  9. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  10. Prebudili ste sa už v sude, sene alebo teepee? Je to zážitok!
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 30 475
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 16 434
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 203
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 771
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 792
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 678
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 643
  8. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 425
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 373
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 170