Pitfall: The Lost Expedition – milá plošinovka s prvkami adventúry

Džungľa nespí. Džungľa je ako živý organizmus – cez deň zamestnáva svoje „orgány“ a v noci sníva pestré, ale niekedy dosť strašidelné sny. Aspoň džungľa, do ktorej sa dostanete v hre Pitfall určite. Ak ste si už dávno túžili zabehať a zaskákať v tropickom

Džungľa nespí. Džungľa je ako živý organizmus – cez deň zamestnáva svoje „orgány“ a v noci sníva pestré, ale niekedy dosť strašidelné sny. Aspoň džungľa, do ktorej sa dostanete v hre Pitfall: The Lost Expedition určite. Ak ste si už dávno túžili zabehať a zaskákať v tropickom pralese a prežiť najnovšie dobrodružstvo á la Indiana Jones, máte teraz výbornú príležitosť!

Bez opletačiek, okamžite po úvodných tisíc obrazovkách a animáciách sa dostávate k ovládaču (ak nemáte pripojený gamepad, skúste klávesnicu;)) zasadený do nanajvýš kritickej situácie. Obkolesený ohňom, naproti pekelnému psovi v strede akejsi mohutnej stavby. Bez tutoriálu ho poraziť sa síce dá, veď ovládanie je intuitívne (ak teda máte tento žáner „naštudovaný“), ale aj tak je od tvorcov nefér, že nespravili výukovejší úvod. Navyše, táto scéna je síce uvádzacia, ale je spracovaná dosť chabo, čo by mohlo niekoho predčasne priviesť na zlé myšlienky... Ale po porazení netvora sa nám hlavný, inak komicky vyzerajúci hrdina v obleku Robina Hooda ibaže s nadmernou hlavou a smiešno-trápnou tvárou, rozhovorí o tom, ako sa sem vlastne dostal. Nasleduje enginová retrospektíva, predstavenie hlavných postáv, zrútené lietadlo, prvý level.

Pitfall je mimochodom titul starý ako firma Nintendo, ktorá ho priniesla na už ani neviem ktorú svoju konzolu. Vtedy, pravda, v 2D, ale podaril sa im kvalitný kúsok. Pôvodina bola mixtúrou akcie, behania, skákania a hľadania predmetov. Lost Expedition sa od originálu líši snáď len v tom, že je 3D. Okrem toho budete v hre zbierať rôzne artefakty, bojovať s domorodcami, čudnými dikobrazmi, šialenými paviánmi, ale aj nakupovať od unaveného šamana rôzne nové vychytávky, či predĺženia životnej energie. Tú si napĺňate aj v svetelnej studni. Navnadilo vás to? Ešte sa spolu mrknime na jednotlivé zložky hry. 

GRAFIKA  7 / 10
Vizuál pripomína prvé levely Shreka, ale neľakajte sa, tu je grafika omnoho kvalitnejšia a hlboký prales, kvetinky, jaskyne, ľadový svet, tropický vidiek, to všetko vyzerá naozaj pekne, doladene, komiksovo štylizovane. Azda len enginové animácie by potrebovali ešte dotiahnuť do vyššieho stupňa kvality, plus celý projekt zaváňa tak trochu konzolovitosťou (nielen čo sa týka obrazu). Treba priznať 1 vec: Froggers´Adventures mal grafiku o kus lepšiu.

INTERFACE  5 / 10
Hral som ich na tucty, dobrých aj zlých behačiek, konzolových konverzií aj PC only titulov. Ale s ovládaním si autori na počítače poradia perfektne len veľmi zriedka (viď už spomínaný Frogger). Ani Pitfall nie je vzorovou ukážkou interfejsu, lebo aj s pripojeným gamepadom (hurá, opäť nám to vibruje!:-)) máte pri presnosti skokov občas riadne problémy. Lenže skákanie je jednou z hlavných aktivít hry! Stačí si zle natočiť kameru a prídete o jeden životný štvorček.

HRATEĽNOSŤ 6 / 10

Zožral ma krokodíl, no rýchlym mykaním analógovej páčky som sa mu vyšplhal z úst a vystrelil som sa do bezpečia. Napadol ma živý krík, ale pár výpadmi som ho zastavil nadobro. Plával som medzi piraňami, šplhal sa po skalnatej stene a bojoval s neznámymi tvormi. Pritom som si udržal svoj drzý humor a šarm. Ale keď som nevedel nájsť niektorý z potrebných predmetov, ale som zbytočne padol tam, kde som nemal, takmer som prišiel o nervy. Z putovania sa stalo blúdenie, z napätia nudné hľadanie a strata času. Dve strany mince, hrateľnosť za 3, ale skoro padla o polo hviezdičky nižšie.

MULTIPLAYER  
Nezbadal som ho nikde v menu...

ZVUKOVÉ EFEKTY  6 / 10
Z každého rožku trošku, toho sa drží táto gejma, kopírujúca zvuky prírody. Šušťanie kríkov, žblnkot vody, hukot vodopádu, alebo opičí vreskot sú fajn.

HUDBA  6 / 10
Domorodá alebo dynamická, orchestrálna, či elektronická? Hudba je vždy vec vkusu, no Pitfall stavia hlavne na zvukomalebné džungľové ruchy a orchester. Keď už sa veci dramatizujú, hudba tu nie je na zahodenie, tasí na vás jednu heroickú melódiu za druhou.

NÁROČNOSŤ & INTELIGENCIA  4 / 10
Je to rozporuplné. Naskriptovaní nepriatelia sú štandardom, ale hlúpe ovládanie kamery to celé mierne sťažuje. Ako aj (podľa mňa) zbytočný adventúrny moment...

ZÁVEREČNÝ VERDIKT 6 / 10
Pitfall: Lost Journey nie je zlá plošinovka, ale na PC by som uvítal niečo viac progresívneho, napr. Jaka z PS2. Pitfall len pripomenie časy klasiky, zabaví, potrápi, motivuje. Ale na špičku nemá... Už len kvôli rozporuplnej kamere, z ktorej sa vám pri obzeraní sa dokola zatočí hlava. Potom sa ťažšie orientujete, slzia vám oči a podobne. Aj posledný Sonic bol na tom takto, ale tam sa mi zdala zábava o čosi lepšia.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Únos. Film, ktorý vznikol napriek výstrahám právnikov

Pri nakrúcaní prvého slovenského trileru bola aj mama Roberta Remiáša.

BLOG TRANSPARENCY

Keď biznis v zdravotníctve roztočí bývalý šéf daňovákov

Doktor Kostka nebol jediný, komu v posledných rokoch darilo.

DOMOV

Prieskum Focusu: Smer mierne klesá, vládu by skladal ťažko

Ak by boli voľby tento mesiac, v parlamente by bolo osem strán.

Neprehliadnite tiež

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva robia špičkovú vedu

Päť ústavov Slovenskej akadémie vied vytvára výskum, ktorý nestojí na pevných základoch, tvrdia výsledky nezávislého auditu.

Nová liečba by mohla napraviť poškodený sluch

Klinické testy na ľuďoch spustia do dvoch rokov.

Polovica internetovej komunikácie už prebieha v šifrách

Plošné špehovanie už nebude jednoduché. Začíname si chrániť aj každodennú rutinu.

Na internete by ste mali klamať, aby ste sa ochránili

Nezmyselné odpovede na bezpečnostné otázky vás môžu ochrániť pred hackermi.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  2. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  3. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  6. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  7. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  8. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  9. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  10. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 975
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 9 844
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 044
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 420
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 893
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 259
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 089
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 621
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 756
  10. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 2 736

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop