Xpand Rally - má šancu ďalšie rally?

Momentálne vyvíjaná hra od firmy Techland má ambíciu stať sa jednou z úplne obyčajných závodných hier. Jedinou doteraz známou výnimočnou vlastnosťou je fakt, že hru bude poháňať engine, ktorý bol minulý rok pomerne úspešne použitý v 3D akcii Chrome. Xpand

Momentálne vyvíjaná hra od firmy Techland má ambíciu stať sa jednou z úplne obyčajných závodných hier. Jedinou doteraz známou výnimočnou vlastnosťou je fakt, že hru bude poháňať engine, ktorý bol minulý rok pomerne úspešne použitý v 3D akcii Chrome (tiež od Techlandu). Skutočnosť, že závodná hra bude vytvorená na základoch enginu z 3D akcie je celkom zaujímavá, no uvidíme, či to hrateľnosť neovplyvní skôr negatívne ako pozitívne. Je síce známe, že engine Chrome umožňuje hráčovi veľkú voľnosť pohybu, avšak na internete sa v poslednom čase množia hlášky, že v Xpand Rally (XR) je voľnosť obmedzená na pár metrov vľavo a vpravo od trate – čo ako určite uznáte, nie je znakom kvalitnej a hlavne modernej rally hry. Čo je na tom pravdy ukáže až čas, v prípade XR je plánovaným dátumom vydania september 2004 a oficiálne demo má vyjsť vo štvrtok, 26. augusta. Jedna demoverzia sa už na sieti objavila už oveľa skôr avšak nebola to verzia určená pre verejnosť a bola obratom odstránená.

Článok pokračuje pod video reklamou

Čo prevratného nám autori XR sľubujú? Keď som si prečítal informácie na oficiálnej stránke (www.xpandrally.com) a na rôznych iných zahraničných serveroch, pravdupovediac, bol som trochu sklamaný. Okrem krásnej grafiky, ktorú vidno už podľa obrázkov a ktorá zaručí riadne hardwarové nároky ma neprekvapilo takmer nič. A keď mám byť úprimný – tak ani tá grafika... Veď ktorá moderná hra dnes už nemá peknú grafiku? Skôr je neobvyklé vidieť príťažlivú hru, ktorá by fungovala aj na starších, či low-end grafických kartách – to zrejme v prípade XR nebude možné... V rámci grafického spracovania treba spomenúť aj dynamické zmeny počasia , ktoré sa okrem vizuálneho efektu prejavia aj v jazdných vlastnostiach auta. Na vysokej úrovni má byť aj real-time tieňovanie množstva objektov ako sme videli aj v Doomovi 3, kde bolo naozaj podarené.

Autori sľubujú aj fyziku na vysokej úrovni a tým pádom realistické jazdné vlastnosti. Hra bude obsahovať dva módy – arcade a simulation, pričom ako býva zvykom, arcade mód bude určený pre trochu akčnejších a nenáročných hráčov, kde sa budú odbúravať niektoré realistické elementy a hra bude jednoduchšia. Simulation mód má naopak obsahovať aj model prípadného zranenia posádky a oba módy sa budú líšiť v stupni reality poškodzovania auta (car damage model).

XR bude vo finálnej verzii obsahovat 35 modelov áut a viac ako 800 tuningových súčastiek, ktoré bude do nich možné namontovať. Nakoľko dôležitý bude tuning v XR mi zatiaľ nie je známe, ale zrejme to nebude až také dôležité ako v NFS Underground...

Príspevkom k dlhšej hracej dobe XR bude aj multiplayer mód, kde sa bude dať závodiť v troch štýloch. Rally (závod na čas), Rally Cross (závod „head-to-head“) a Free Style. Free Style by mal byť najzaujímavejším štýlom a mal by využívať už spomínanú voľnosť, ktorú ponúka Chrome engine. Všetky tieto štýly budú samozrejme prístupné aj v hre jedného hráča.

Ďalšie z „features“ hry sú už len také kozmetické vychytávky – ako je napríklad možnosť vyrobiť si AVI video z replayu závodu a zverejniť ho na oficiálnych stránkach Xpand Rally. K dispozícii budú aj vývojárske nástroje na tvorbu tratí a modelov áut, čím autori chcú zrejme prispieť k ľahšej tvorbe modifikácii a tým pádom k popularite hry.

Dúfam, že autori do septembra spravia ešte nejaký ten pokrok, aby Xpand Rally bolo oživením a spestrením žánru a obstálo v silnej konkurencii. Na jeseň 2004 bude totiž v rally hrách pomerne husto – v októbri má vyjsť ďalší diel stálice Colin McRae Rally 2005 a v septembri okrem XR príde aj Euro Rally Champion, čo ma byť trochu akčnejšou simuláciu rally závodov. Uvidíme ako uspeje XR od poľského Techlandu...

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Zmrzlina z McDonald’s má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Pre
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. Zmrzlina z McDonald’s má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Pre
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  9. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  10. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 14 880
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 626
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 453
  4. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 8 042
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 982
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 584
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 775
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 195
  9. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 3 018
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 2 706