Xpand Rally - má šancu ďalšie rally?

Momentálne vyvíjaná hra od firmy Techland má ambíciu stať sa jednou z úplne obyčajných závodných hier. Jedinou doteraz známou výnimočnou vlastnosťou je fakt, že hru bude poháňať engine, ktorý bol minulý rok pomerne úspešne použitý v 3D akcii Chrome. Xpand

Momentálne vyvíjaná hra od firmy Techland má ambíciu stať sa jednou z úplne obyčajných závodných hier. Jedinou doteraz známou výnimočnou vlastnosťou je fakt, že hru bude poháňať engine, ktorý bol minulý rok pomerne úspešne použitý v 3D akcii Chrome (tiež od Techlandu). Skutočnosť, že závodná hra bude vytvorená na základoch enginu z 3D akcie je celkom zaujímavá, no uvidíme, či to hrateľnosť neovplyvní skôr negatívne ako pozitívne. Je síce známe, že engine Chrome umožňuje hráčovi veľkú voľnosť pohybu, avšak na internete sa v poslednom čase množia hlášky, že v Xpand Rally (XR) je voľnosť obmedzená na pár metrov vľavo a vpravo od trate – čo ako určite uznáte, nie je znakom kvalitnej a hlavne modernej rally hry. Čo je na tom pravdy ukáže až čas, v prípade XR je plánovaným dátumom vydania september 2004 a oficiálne demo má vyjsť vo štvrtok, 26. augusta. Jedna demoverzia sa už na sieti objavila už oveľa skôr avšak nebola to verzia určená pre verejnosť a bola obratom odstránená.

Čo prevratného nám autori XR sľubujú? Keď som si prečítal informácie na oficiálnej stránke (www.xpandrally.com) a na rôznych iných zahraničných serveroch, pravdupovediac, bol som trochu sklamaný. Okrem krásnej grafiky, ktorú vidno už podľa obrázkov a ktorá zaručí riadne hardwarové nároky ma neprekvapilo takmer nič. A keď mám byť úprimný – tak ani tá grafika... Veď ktorá moderná hra dnes už nemá peknú grafiku? Skôr je neobvyklé vidieť príťažlivú hru, ktorá by fungovala aj na starších, či low-end grafických kartách – to zrejme v prípade XR nebude možné... V rámci grafického spracovania treba spomenúť aj dynamické zmeny počasia , ktoré sa okrem vizuálneho efektu prejavia aj v jazdných vlastnostiach auta. Na vysokej úrovni má byť aj real-time tieňovanie množstva objektov ako sme videli aj v Doomovi 3, kde bolo naozaj podarené.

Autori sľubujú aj fyziku na vysokej úrovni a tým pádom realistické jazdné vlastnosti. Hra bude obsahovať dva módy – arcade a simulation, pričom ako býva zvykom, arcade mód bude určený pre trochu akčnejších a nenáročných hráčov, kde sa budú odbúravať niektoré realistické elementy a hra bude jednoduchšia. Simulation mód má naopak obsahovať aj model prípadného zranenia posádky a oba módy sa budú líšiť v stupni reality poškodzovania auta (car damage model).

XR bude vo finálnej verzii obsahovat 35 modelov áut a viac ako 800 tuningových súčastiek, ktoré bude do nich možné namontovať. Nakoľko dôležitý bude tuning v XR mi zatiaľ nie je známe, ale zrejme to nebude až také dôležité ako v NFS Underground...

Príspevkom k dlhšej hracej dobe XR bude aj multiplayer mód, kde sa bude dať závodiť v troch štýloch. Rally (závod na čas), Rally Cross (závod „head-to-head“) a Free Style. Free Style by mal byť najzaujímavejším štýlom a mal by využívať už spomínanú voľnosť, ktorú ponúka Chrome engine. Všetky tieto štýly budú samozrejme prístupné aj v hre jedného hráča.

Ďalšie z „features“ hry sú už len také kozmetické vychytávky – ako je napríklad možnosť vyrobiť si AVI video z replayu závodu a zverejniť ho na oficiálnych stránkach Xpand Rally. K dispozícii budú aj vývojárske nástroje na tvorbu tratí a modelov áut, čím autori chcú zrejme prispieť k ľahšej tvorbe modifikácii a tým pádom k popularite hry.

Dúfam, že autori do septembra spravia ešte nejaký ten pokrok, aby Xpand Rally bolo oživením a spestrením žánru a obstálo v silnej konkurencii. Na jeseň 2004 bude totiž v rally hrách pomerne husto – v októbri má vyjsť ďalší diel stálice Colin McRae Rally 2005 a v septembri okrem XR príde aj Euro Rally Champion, čo ma byť trochu akčnejšou simuláciu rally závodov. Uvidíme ako uspeje XR od poľského Techlandu...

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Platbami kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  2. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  3. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  4. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  5. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  6. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  7. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  8. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  9. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  10. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne
  1. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  2. Hovoriaci systém priblíži zrakovo znevýhodneným expozíciu múzea
  3. Slovensko spieva koledy
  4. Workshop Inštitútu Ronalda Coasa na EU v Bratislave
  5. Stavbárska olympiáda 2018/19 vás očakáva
  6. Diplomacia v praxi – unikát, ktorý funguje dodnes
  7. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  8. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  9. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  10. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 50 452
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 15 552
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 10 073
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 8 591
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 7 990
  6. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 7 785
  7. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 836
  8. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 747
  9. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 5 619
  10. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 5 535