Prvé prepájanie zákazníkov sa uskutoční v lokalitách – Slovenská Ľupča, Poniky, Lakšárska Nová Ves, Smrdáky, Hlboké. Celkovo ide o päť ústrední, prostredníctvom ktorých využíva telekomunikačné služby takmer 1500 zákazníkov. V priebehu augusta spoločnosť vymení ešte niekoľko desiatok analógových ústrední na celom Slovensku. Len v Bratislave sa táto technologická výmena bude týkať vyše 15 000 zákazníkov. Z dôvodu prepájania zákazníkov na technológiu NGN dôjde ku krátkodobým prerušeniam prevádzky, o ktorých budú zákazníci vopred informovaní prostredníctvom médií a Regionálnych centier sieťovej infraštruktúry ST.
Prepájanie zákazníkov je začiatkom poslednej fázy procesu dokončenia digitalizácie siete spoločnosti ST. V súčasnosti je miera digitalizácie siete na úrovni 86%. Zvyšných 14 % analógových ústrední bude nahradených do konca roku 2004 novou technológiou NGN. Vymení sa približne 300 ústrední, ktoré využíva vyše 180 000 zákazníkov. Na dokončenie digitalizácie siete Slovak Telecom preinvestuje približne 85 miliónov EURO, z čoho náklady na technológiu NGN predstavujú približne 20 miliónov EURO. Slovak Telecom uprednostnil implementáciu technológie NGN namiesto dokončenia digitalizácie prostredníctvom existujúcich digitálnych ústrední, ktoré poskytujú obmedzený rozsah služieb, s takmer nulovou možnosťou ich rozširovania. Navyše, kým implementácia nových balíkov služieb je pri „klasickej“ technológii veľmi nákladná, pri technológii NGN je tento proces plne centralizovaný a tým sú služby ľahko dostupné celému trhu.
Slovak Telecom je prvou spoločnosťou v skupine DT, ktorá implementuje technológiu NGN. Svojím rozsahom je projekt jedinečný nielen v rámci skupiny DT, ale i v Európe. NGN je najmodernejšia univerzálna komunikačná sieť integrujúca hlasové a dátové služby. Prostredníctvom jednej spoločnej infraštruktúry je tak možné poskytovať všetky doterajšie služby, na aké sú zákazníci zvyknutí v existujúcej v klasickej telekomunikačnej sieti a aj v dátových sieťach. Zároveň technológia prináša svojou otvorenou platformou takmer neobmedzené možnosti na pridávanie nových služieb pre zákazníkov. Organizáciám a podnikom umožní NGN napríklad spojenie vzdialených pracovísk, na báze podnikovej siete, bez inštalovania špeciálnych sieťových uzlov. Výrazne tak ušetria, pretože budú môcť využívať všetky hlasové a dátové služby bez toho, aby museli investovať do nákupu, resp. budovania vlastných infraštruktúr.